• 13-03-2019, 18:57:51
    #10
    ustali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tahsin abim boyle haberlere inanma abi sahsen ben inanmiyorum. simdi ben koye çıkıp patates ekecem ekme dicekler bana eee hani uretim? inanmiyorum ben
    Ülkemizde tarım ve hayvancılık diye birşey kalmadı zaten herşey ithal.
  • 13-03-2019, 19:04:03
    #11
    ilk konuda detaylar yer almakta.. https://eksisozluk.com/dondurulmus-p...smani--5966596
  • 13-03-2019, 19:07:10
    #12
    Herşeyi beklerim ben bunlardan. Poşet yasasını getiren milletvekilin poşet fabrikası olduğunu öğrendiğimden beri vatandaşın hayrına değil kendi ceplerini doldurmak için yasa çıkarttıklarına düşünüyorum artık.
  • 13-03-2019, 19:08:00
    #13
    Üyeliği durduruldu
    https://www.r10.net/1074557156-post12.html
  • 13-03-2019, 19:11:26
    #14
    saglamkazanc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herşeyi beklerim ben bunlardan. Poşet yasasını getiren milletvekilin poşet fabrikası olduğunu öğrendiğimden beri vatandaşın hayrına değil kendi ceplerini doldurmak için yasa çıkarttıklarına düşünüyorum artık.
    Birazcık mantık yasa gelmeden önce fabrikalar poşeti bedava mı veriyordu + yasadan önce örneğin: 1.000.000 poşet satan fabrika şu an 500.000 e düştü bu yasanın fabrika sahibine nasıl bir faydası olabilirki yasayı çıkarsın.

    Birde eğer söylediğiniz doğruysa şu milletvekili kimmiş bizde bilelim
  • 13-03-2019, 19:22:03
    #15
    Oyun_Bozan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birazcık mantık yasa gelmeden önce fabrikalar poşeti bedava mı veriyordu + yasadan önce örneğin: 1.000.000 poşet satan fabrika şu an 500.000 e düştü bu yasanın fabrika sahibine nasıl bir faydası olabilirki yasayı çıkarsın.

    Birde eğer söylediğiniz doğruysa şu milletvekili kimmiş bizde bilelim
    fazla vurma adama yeter
  • 13-03-2019, 19:23:28
    #16
    Oyun_Bozan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birazcık mantık yasa gelmeden önce fabrikalar poşeti bedava mı veriyordu + yasadan önce örneğin: 1.000.000 poşet satan fabrika şu an 500.000 e düştü bu yasanın fabrika sahibine nasıl bir faydası olabilirki yasayı çıkarsın.

    Birde eğer söylediğiniz doğruysa şu milletvekili kimmiş bizde bilelim
    https://www.dogrusunews.com/72999-2/
    https://t24.com.tr/haber/poset-ureti...ulastik,790612

    Poşet alırken market fişine bakmanızı öneririm. Bu yasayı savunan vekil 25 kuruşun 15 kuruşu çevrecilik bakanlığına gidiyor demiş. Ama fişe baktığımda kdv oranını hatırlamıyorum yalan olmasın ama kdv dediklerinden azdı. İşin ayrıntını bilmiyorum ama şöyle düşünelim. Bu yasayla marketler eğer fabrikalardan poşeti 25 kuruşa alıyorlarsa fabrikalar kazanır. Fabrikaların satışları yarı yarıya düşse bile önceden toptan 10 kuruş belki daha aza verirken şimdi taban fiyattan marketlerin alma zorunluluğu varsa fabrikalar daha az fiyatla aynı satış cirosunu elde ederler. Yasadan önce marketler fabrikalardan toptan daha düşük fiyata alıyorlardı ve marketler bedava veriyordu. Ama şimdi marketler toptan fiyatına alıp 25 kuruşa satıyorlarsa kar oranlı satmaktalar. Marketler kazanmış oluyor. Yani bir şekilde kazanç var. Burada posetin ücretli olmasını eleştirmiyorum yerinde karar çevre için ama sözüm meclisten dışarı oradakiler vatandaşın hayrından önce kendi ceplerini düşünmekteler.
  • 13-03-2019, 19:33:27
    #17
    saglamkazanc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://www.dogrusunews.com/72999-2/
    https://t24.com.tr/haber/poset-ureti...ulastik,790612

    Poşet alırken market fişine bakmanızı öneririm. Bu yasayı savunan vekil 25 kuruşun 15 kuruşu çevrecilik bakanlığına gidiyor demiş. Ama fişe baktığımda kdv oranını hatırlamıyorum yalan olmasın ama kdv dediklerinden azdı. İşin ayrıntını bilmiyorum ama şöyle düşünelim. Bu yasayla marketler eğer fabrikalardan poşeti 25 kuruşa alıyorlarsa fabrikalar kazanır. Fabrikaların satışları yarı yarıya düşse bile önceden toptan 10 kuruş belki daha aza verirken şimdi taban fiyattan marketlerin alma zorunluluğu varsa fabrikalar daha az fiyatla aynı satış cirosunu elde ederler. Yasadan önce marketler fabrikalardan toptan daha düşük fiyata alıyorlardı ve marketler bedava veriyordu. Ama şimdi marketler toptan fiyatına alıp 25 kuruşa satıyorlarsa kar oranlı satmaktalar. Marketler kazanmış oluyor. Yani bir şekilde kazanç var. Burada posetin ücretli olmasını eleştirmiyorum yerinde karar çevre için ama sözüm meclisten dışarı oradakiler vatandaşın hayrından önce kendi ceplerini düşünmekteler.
    Kaynak gösterdiğiniz sitelerin ilki fazlasıyla ciddiyetsiz okuma gereği duymadım böyle bir yerin doğru söyleyeceğinede ihtimal vermiyorum. İkinci kaynakta zaten herşey anlatılıyor.
    Poşet alımında taban fiyat diye birşey olamaz serbest piyasa ve daha önce marketler hayrına vermiyordu maliyet hesabından zaten yine cebimizden çıkıyordu şu an sadece gözümüz görerek çıkıyor.
  • 14-03-2019, 01:06:48
    #18
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    hacım konu başlığını niye papates yaptın? konuşmam bozuldu. kelimenin aslını söyleyemiyorum. asdfsasd