Oyun_Bozan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Birazcık mantık yasa gelmeden önce fabrikalar poşeti bedava mı veriyordu + yasadan önce örneğin: 1.000.000 poşet satan fabrika şu an 500.000 e düştü bu yasanın fabrika sahibine nasıl bir faydası olabilirki yasayı çıkarsın.

Birde eğer söylediğiniz doğruysa şu milletvekili kimmiş bizde bilelim
https://www.dogrusunews.com/72999-2/
https://t24.com.tr/haber/poset-ureti...ulastik,790612

Poşet alırken market fişine bakmanızı öneririm. Bu yasayı savunan vekil 25 kuruşun 15 kuruşu çevrecilik bakanlığına gidiyor demiş. Ama fişe baktığımda kdv oranını hatırlamıyorum yalan olmasın ama kdv dediklerinden azdı. İşin ayrıntını bilmiyorum ama şöyle düşünelim. Bu yasayla marketler eğer fabrikalardan poşeti 25 kuruşa alıyorlarsa fabrikalar kazanır. Fabrikaların satışları yarı yarıya düşse bile önceden toptan 10 kuruş belki daha aza verirken şimdi taban fiyattan marketlerin alma zorunluluğu varsa fabrikalar daha az fiyatla aynı satış cirosunu elde ederler. Yasadan önce marketler fabrikalardan toptan daha düşük fiyata alıyorlardı ve marketler bedava veriyordu. Ama şimdi marketler toptan fiyatına alıp 25 kuruşa satıyorlarsa kar oranlı satmaktalar. Marketler kazanmış oluyor. Yani bir şekilde kazanç var. Burada posetin ücretli olmasını eleştirmiyorum yerinde karar çevre için ama sözüm meclisten dışarı oradakiler vatandaşın hayrından önce kendi ceplerini düşünmekteler.