• 10-01-2019, 14:56:59
    #1
    konu editt
  • 10-01-2019, 15:05:52
    #2
    hocam yaş kaç bilmiyorum ama baya sıkıntılı işler. diplomalar vs falan filan bir sürü sıkıntısı oluyor.
  • 10-01-2019, 15:06:33
    #3
    Misafir
    http://www.hukukiyaklasim.com/hukuki...-artik-mumkun/
    Madde madde nasıl olduğu yazılı ama özetle "1 defaya mahsus, dilekçe ve geçerli bir sebep ile mahkemeye başvurmadan ad/soyad değiştirebilirsiniz"
  • 10-01-2019, 15:08:26
    #4
    arenpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam yaş kaç bilmiyorum ama baya sıkıntılı işler. diplomalar vs falan filan bir sürü sıkıntısı oluyor.
    18 yaşındayım. Kolay kolay yapılamıyor anladığım kadarıyla, adımın bitişi soyadımın başlangıç harfleri aynı. Buda bana gerek sosyal medyada gerek kişisel blog sitelerimde sorun yaratıyor. Ahmettosun.com.tr gibi. Ben biraz daha araştırma içerisine gireyim.
  • 10-01-2019, 15:09:20
    #5
    Misafir
    arenpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam yaş kaç bilmiyorum ama baya sıkıntılı işler. diplomalar vs falan filan bir sürü sıkıntısı oluyor.
    3 Kasım 2019'a kadar mahkemesiz bir şekilde dilekçe ile "haklı bir sebep" gösterdiğiniz sürece basit.
    Bir arkadaşım adını birleşik okuyunca hakaret oluştuğu için değiştirdi
  • 10-01-2019, 15:09:34
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    http://www.hukukiyaklasim.com/hukuki...-artik-mumkun/
    Madde madde nasıl olduğu yazılı ama özetle "1 defaya mahsus, dilekçe ve geçerli bir sebep ile mahkemeye başvurmadan ad/soyad değiştirebilirsiniz"
    Teşekkür ederim, inceleyeceğim hemen.
  • 10-01-2019, 15:11:53
    #7
    Misafir
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim, inceleyeceğim hemen.
    Bir arkadaşımın soyadı dediğim gibi "Akay" idi ancak bu sessiz harfle biten ismiyle birleşine "...akay" şeklinde küfüre/hakarete dönüşüyordu.
    Dilekçe ile soyisim değişikliğine gitti çünkü haklı bir sebep gösterebildi.
    İsteğe bağlı olarak bu işlem imkansız gibi bir şey ancak gerekli sebebi sunabilirseniz tek dilekçelik iş açıkçası
  • 10-01-2019, 15:16:59
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir arkadaşımın soyadı dediğim gibi "Akay" idi ancak bu sessiz harfle biten ismiyle birleşine "...akay" şeklinde küfüre/hakarete dönüşüyordu.
    Dilekçe ile soyisim değişikliğine gitti çünkü haklı bir sebep gösterebildi.
    İsteğe bağlı olarak bu işlem imkansız gibi bir şey ancak gerekli sebebi sunabilirseniz tek dilekçelik iş açıkçası
    Peki gerekli gerekçe gösterilerek, Batuhan adını 2. adım olarak ekletebilmem bu durumda müsait değil mi? yada 1 kereye mahsus sadece isim soyisim değişme hakkımız mı mevcut.
  • 10-01-2019, 15:20:12
    #9
    Misafir
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki gerekli gerekçe gösterilerek, Batuhan adını 2. adım olarak ekletebilmem bu durumda müsait değil mi? yada 1 kereye mahsus sadece isim soyisim değişme hakkımız mı mevcut.
    İsim soyisim değiştirme olayı normalde dava açılarak yapılan zor bir eylem, sebebi ise doğduğunuzdan andan bu zamana kadar yaptığınız neredeyse herşey için sıkıntı çıkarmasıdır.
    Diplomadaki adınız değişmez, doğum belgenizdeki adınız değişmez, siz gitmezseniz bankalardaki adınız değişmez, o isim değişikliğini yanınızda ömür boyu resmen taşımak zorunda kalırsınız.
    Sosyal medyada şöyle böyle oluyor vs. için imkan vermiyorum ki isminizi eklemeye izin versinler. Daha adwords / adsense nedir tartıştığımız bir noktada sosyal medya / nick vs. gibi şeyleri anlatamazsınız.