Anket Webtasarım mı yoksa Veritabanı mı?
Toplam Katılımcı Sayısı: 10
Webtasarım mı yoksa Veritabanı mı?
Web Tasarım
%40,00 (4 Oy)
Veri Tabanı
%60,00 (6 Oy)
  • 27-09-2018, 22:19:22
    #1
    Sizce hangisine odaklanmayalım? Gönlümden Webtasarım geçiyor fakat ikisinde istiyorum ve biliyorum. Profesyonelleşmek için soruyorum.
  • 27-09-2018, 22:23:02
    #2
    web tasarımdan kastınız arayüz tasarımsa ona yönelmeniz güzel bence ama kodlama diyorsanız zaten veritabanı bilmek zorundasınız.
  • 27-09-2018, 22:24:42
    #3
    analogfikir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    web tasarımdan kastınız arayüz tasarımsa ona yönelmeniz güzel bence ama kodlama diyorsanız zaten veritabanı bilmek zorundasınız.
    HTML, CSS ve JS gibi kullancığının gördüğü kısmı daha çok istiyorum.
  • 27-09-2018, 22:35:55
    #4
    Hocam şimdi öyle ucu açık birakmışsınız ki
    Veritabanı derken sadece Mysql vb.. gibi bişi mi diyorsunuz yoksa PHP, ASP gibi birşey mi diyorsunuz?
    Tasarım derken CSS&HTML&Jquery mi diyorsun yoksa PSD, Aİ çizim mi diyorsun ?

  • 27-09-2018, 22:37:54
    #5
    PhYtOnX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şimdi öyle ucu açık birakmışsınız ki
    Veritabanı derken sadece Mysql vb.. gibi bişi mi diyorsunuz yoksa PHP, ASP gibi birşey mi diyorsunuz?
    Tasarım derken CSS&HTML&Jquery mi diyorsun yoksa PSD, Aİ çizim mi diyorsun ?

    web tasarımda hocam HTML, CSS ve JS ban bahsediyorum psd biliyorum zaten yeterince iyim. veritabanında mysql filan itşe hocam
  • 27-09-2018, 22:40:30
    #6
    onurbusar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    web tasarımda hocam HTML, CSS ve JS ban bahsediyorum psd biliyorum zaten yeterince iyim. veritabanında mysql filan itşe hocam
    Hocam sadece Mysql hiç bir işinize yaramaz yanında PHP ya da ASP öğrenmeniz lazım ki bir işlevsellik kazandırmak için, ya da başka bir dil.

    Benim kanımca %30 kadar tasarım dillerini ve gerisinde yazılım dillerini bilmen piyasada iş bulmanı kolaylaştırı.
    Ama ben büyük firmalara girebilirim eş dost var diyorsan sadece tasarım öğren yeterli (ufak yerlerde para kazanamazsın ne kadar prof olsanda).
  • 27-09-2018, 22:41:46
    #7
    PhYtOnX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sadece Mysql hiç bir işinize yaramaz yanında PHP ya da ASP öğrenmeniz lazım ki bir işlevsellik kazandırmak için, ya da başka bir dil.

    Benim kanımca %30 kadar tasarım dillerini ve gerisinde yazılım dillerini bilmen piyasada iş bulmanı kolaylaştırı.
    Ama ben büyük firmalara girebilirim eş dost var diyorsan sadece tasarım öğren yeterli (ufak yerlerde para kazanamazsın ne kadar prof olsanda).
    hocam yazılım dilleri genelde sıktığı için pek yanaşmıyorum zevkli gelmiyor bana açıkcası zevk meseli tasarımda daha çok eğleniyorum derler ya sevdiğin iş olsun az da olsa kazan onun gibi
  • 27-09-2018, 22:44:43
    #8
    onurbusar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam yazılım dilleri genelde sıktığı için pek yanaşmıyorum zevkli gelmiyor bana açıkcası zevk meseli tasarımda daha çok eğleniyorum derler ya sevdiğin iş olsun az da olsa kazan onun gibi
    Real hayatta Türkiye'de mantık bunu götürmüyor ama maalesef aç kalıyorsun.
    Ama tabi yaptığın içi zevk alarak yapmak güzeldir ve gerçekten yeterince prof olabilirsen yine büyük firmalarda iş bulabilirsin. Ama yine altını çiziyorum ufak yerlerde iş bulurum ekmeğime bakarım dersen ya da freelance iş yaparım dersen işin zora biner maalesef.
    Türkiye de bu işe profesyonel gözle bakılmıyor iş veren adam tasarımı da sen yap admin paneli de sen yap diyor iki iki para mı verecem diyor. Genelde PHP ya da ASP bilenler az çok HTML&CSS bilir hazır tasarımlar üzerinden yolunu bulur.
  • 27-09-2018, 22:48:02
    #9
    PhYtOnX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Real hayatta Türkiye'de mantık bunu götürmüyor ama maalesef aç kalıyorsun.
    Ama tabi yaptığın içi zevk alarak yapmak güzeldir ve gerçekten yeterince prof olabilirsen yine büyük firmalarda iş bulabilirsin. Ama yine altını çiziyorum ufak yerlerde iş bulurum ekmeğime bakarım dersen ya da freelance iş yaparım dersen işin zora biner maalesef.
    Türkiye de bu işe profesyonel gözle bakılmıyor iş veren adam tasarımı da sen yap admin paneli de sen yap diyor iki iki para mı verecem diyor. Genelde PHP ya da ASP bilenler az çok HTML&CSS bilir hazır tasarımlar üzerinden yolunu bulur.
    Hocam sohbetiniz güzel sanırsam bu işlere uğraşıyorsunuz aklımda ki soruları whatsapp veya farklı yerden iletebilir miyim?