• 08-08-2018, 15:24:40
    #10
    Aramızdan Ayrılanlar - Vefat Edenler
    Sadraf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aklınıza takılan bir şey olursa yardımcı olurum
    Böyle bir şey düşünüyorsanız size kesinlikle limited şirket açmanız yönünde olacaktır. Belki kuruluş masrafı biraz farklı olacaktır (abartı derecede değil) fakat size her anlamda daha faydalı olur.
    Çok sevinirim, izniniz olursa da arkadaş olarak ekledim.

    Şu an çalıştığım ajans adi ortaklık iken limitede geçti ve ciddi anlamda kurumsal firmalarla anlaşma faydası yakaladılar.

    Siz de bu sebepten dolayı söylüyorsunuz yanılmıyorsam.
  • 08-08-2018, 15:30:29
    #11
    Sungmert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok sevinirim, izniniz olursa da arkadaş olarak ekledim.

    Şu an çalıştığım ajans adi ortaklık iken limitede geçti ve ciddi anlamda kurumsal firmalarla anlaşma faydası yakaladılar.

    Siz de bu sebepten dolayı söylüyorsunuz yanılmıyorsam.
    Yanlış anlaşılmasın ama ticaret yapıyoruz. Her olasılığı düşünmek lazım. En basidi şahıs firması ile bankaya gittiğinizde ilgilenmiyorlar. Ancak limited olduğunda biraz daha farklı gözle bakılıyor. İstisnalar kaideyi bozmaz tabi, ben genel konuşuyorum. Bunun dışında Allah korusun bir gün iflas gibi bir durum olduğunda, şahıs firmanız var ise sizin şahsi mal varlığınıza da işlem yapılabiliyor. Fakat limited şirketlerde eğer şahsi kefalet vermemişsen, senin şahsi mal varlığına karışamıyorlar. Bu yazdıklarımı da bazı arkadaşlar farklı yerlere çekmesin lütfen... Bilgilendirme amacı ile yazıyorum.
    Ek olarak şahıs firması ile kredi alacağınız zaman, sadece sizin kkb puanınıza bakılır. Fakat limited şirket ile başvuru yaptığınız da işin içine şirket varlıkları, ortakların kkb raporları vb. gibi bir çok etken girer. Sizin kkb puanınız düşük olsa bile diğer etkenlerin yeterli olması durumunda daha rahat kredi alabilirsiniz.
  • 08-08-2018, 15:46:10
    #12
    Sadraf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış anlaşılmasın ama ticaret yapıyoruz. Her olasılığı düşünmek lazım. En basidi şahıs firması ile bankaya gittiğinizde ilgilenmiyorlar. Ancak limited olduğunda biraz daha farklı gözle bakılıyor. İstisnalar kaideyi bozmaz tabi, ben genel konuşuyorum. Bunun dışında Allah korusun bir gün iflas gibi bir durum olduğunda, şahıs firmanız var ise sizin şahsi mal varlığınıza da işlem yapılabiliyor. Fakat limited şirketlerde eğer şahsi kefalet vermemişsen, senin şahsi mal varlığına karışamıyorlar. Bu yazdıklarımı da bazı arkadaşlar farklı yerlere çekmesin lütfen... Bilgilendirme amacı ile yazıyorum.
    Ek olarak şahıs firması ile kredi alacağınız zaman, sadece sizin kkb puanınıza bakılır. Fakat limited şirket ile başvuru yaptığınız da işin içine şirket varlıkları, ortakların kkb raporları vb. gibi bir çok etken girer. Sizin kkb puanınız düşük olsa bile diğer etkenlerin yeterli olması durumunda daha rahat kredi alabilirsiniz.
    Ciddi anlamda çok önemli konular hocam bunlar. Kesinlikle limited mantıklısı.
  • 08-08-2018, 15:53:44
    #13
    Sadraf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış anlaşılmasın ama ticaret yapıyoruz. Her olasılığı düşünmek lazım. En basidi şahıs firması ile bankaya gittiğinizde ilgilenmiyorlar. Ancak limited olduğunda biraz daha farklı gözle bakılıyor. İstisnalar kaideyi bozmaz tabi, ben genel konuşuyorum. Bunun dışında Allah korusun bir gün iflas gibi bir durum olduğunda, şahıs firmanız var ise sizin şahsi mal varlığınıza da işlem yapılabiliyor. Fakat limited şirketlerde eğer şahsi kefalet vermemişsen, senin şahsi mal varlığına karışamıyorlar. Bu yazdıklarımı da bazı arkadaşlar farklı yerlere çekmesin lütfen... Bilgilendirme amacı ile yazıyorum.
    Ek olarak şahıs firması ile kredi alacağınız zaman, sadece sizin kkb puanınıza bakılır. Fakat limited şirket ile başvuru yaptığınız da işin içine şirket varlıkları, ortakların kkb raporları vb. gibi bir çok etken girer. Sizin kkb puanınız düşük olsa bile diğer etkenlerin yeterli olması durumunda daha rahat kredi alabilirsiniz.
    LTD. ŞTİ. Kurucu müdürleri şirketi devir etseler dahi geri dönük olarak 10yıl şirketten sorumludurlar. Ltd'de şahıs a göre bir çok fazla sorumluluk ve ek masraf vardır. Şirket tecrübesi olmayan ve işe yeni başlayacak arkadaşlar için kesinlikle Şahıs firması öneririm. Zaten şuan da piyasaya bakarsanız herkes şahıs firmasıyla başlamıştır. Onun ardından 1. sınıf şahıs olduktan sonra ltd şti. ye geçmiş ve iki şirketi de faal olarak devam ettirmenin en mantıklısı olduğunu görmüştür. Bana sorarsınız en başta şahıs açın hatta basit usül açın. İdare edebildiğiniz kadar basit usül ile idare edin. Her konumda uygulanamayabilir ama şuan da gördüğünüz yeni açılan bir çok firma basit usüldür en kötü ihtimalle 2 uyarı alır şahıs kurarsınız. Baktınız işler çok iyi sabit bir geliriniz var tabi ki hemen ltd kurarsınız.
  • 09-08-2018, 02:39:58
    #14
    @sadraf çok güzel açıklamış gerekenleri.

    ilave etmek istediğim husus şu: KOSGEB'in destek oranlarının hesabında vergiler dahil edilmez. Yani siz 18 TL'si KDV olan 118 TL'lik makine alırsanız burada oran hesabı 100 TL üzerinden yapılır.
    Benzer şekilde nitelikli eleman ve kira desteklerinde de aynı şey geçerli.
  • 09-08-2018, 02:42:30
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Aialosx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    LTD. ŞTİ. Kurucu müdürleri şirketi devir etseler dahi geri dönük olarak 10yıl şirketten sorumludurlar. Ltd'de şahıs a göre bir çok fazla sorumluluk ve ek masraf vardır. Şirket tecrübesi olmayan ve işe yeni başlayacak arkadaşlar için kesinlikle Şahıs firması öneririm. Zaten şuan da piyasaya bakarsanız herkes şahıs firmasıyla başlamıştır. Onun ardından 1. sınıf şahıs olduktan sonra ltd şti. ye geçmiş ve iki şirketi de faal olarak devam ettirmenin en mantıklısı olduğunu görmüştür. Bana sorarsınız en başta şahıs açın hatta basit usül açın. İdare edebildiğiniz kadar basit usül ile idare edin. Her konumda uygulanamayabilir ama şuan da gördüğünüz yeni açılan bir çok firma basit usüldür en kötü ihtimalle 2 uyarı alır şahıs kurarsınız. Baktınız işler çok iyi sabit bir geliriniz var tabi ki hemen ltd kurarsınız.
    Kesinlikle katılıyorum, daha önceden babamın devir ettiği LTD firması daha sonradan naylon fatura gibi işlere bulaşmış, bizim devir tarihinden 4-5 yıl sonra 60-70k TL civarından borç geldi.

    Resmi gazeteden devir ile ilgili bölümü bulup göndermiştik, borcu silmişlerdi.
  • 09-08-2018, 09:07:06
    #16
    Sungmert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ciddi anlamda çok önemli konular hocam bunlar. Kesinlikle limited mantıklısı.
    Değerlendirilmesi lazım her zaman mantıklı olmaz


    Sadraf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış anlaşılmasın ama ticaret yapıyoruz. Her olasılığı düşünmek lazım. En basidi şahıs firması ile bankaya gittiğinizde ilgilenmiyorlar. Ancak limited olduğunda biraz daha farklı gözle bakılıyor. İstisnalar kaideyi bozmaz tabi, ben genel konuşuyorum. Bunun dışında Allah korusun bir gün iflas gibi bir durum olduğunda, şahıs firmanız var ise sizin şahsi mal varlığınıza da işlem yapılabiliyor. Fakat limited şirketlerde eğer şahsi kefalet vermemişsen, senin şahsi mal varlığına karışamıyorlar. Bu yazdıklarımı da bazı arkadaşlar farklı yerlere çekmesin lütfen... Bilgilendirme amacı ile yazıyorum.
    Ek olarak şahıs firması ile kredi alacağınız zaman, sadece sizin kkb puanınıza bakılır. Fakat limited şirket ile başvuru yaptığınız da işin içine şirket varlıkları, ortakların kkb raporları vb. gibi bir çok etken girer. Sizin kkb puanınız düşük olsa bile diğer etkenlerin yeterli olması durumunda daha rahat kredi alabilirsiniz.
    Sn. @Sadraf; Kosgeb ve şirket türleri ile ilgili verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ancak Limited şirketle ilgili düzeltmemiz gereken bir kaç husus var. Limited şirketlerde ortakların şahsi mal varlığına dokunulamaz diye bir kural yoktur. Şirket müdürü olan ortak mal varlığı ile sorumludur. Bunun dışında müdür olmaksızın sermaye koyan ortak ise şirketin borçlarına karşı sermayesi oranında sorumludur. Buradaki kritik kelime sermayesi "tutarında" değil "oranında" olması. Öncelik olarak şirketin mal varlıklarına el konulur borcun kalan kısımları şahsi mal varlığınızdan alınır. Tabiki sermaye yapısına göre limited düşünülebilir fakat borç tarafından bir avantaj olduğunu söylemek doğru olmaz. Son zamanlardaki girişimci teşviklerinin de şahıs işletmelerinde mümkün olduğunu söylemekte fayda var.

    Ek olarak bir arkadaş basit usül önermiş ancak e-ticarette ve reklamcılıkta basit usul olamayacağı net olarak basit usul rehberlerinde yazılmaktadır. Ben bir kaç defa denedim gelen yoklama memurları kabul etmedi. Bulunan ile ve yoklama memurunun konuyu bilmemesine göre değişiklik gösterime ihtimali düşük de olsa vardır ancak yaptırımları olduğu unutulmamalıdır.
  • 09-08-2018, 09:16:18
    #17
    Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerlendirilmesi lazım her zaman mantıklı olmaz




    Sn. @Sadraf; Kosgeb ve şirket türleri ile ilgili verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ancak Limited şirketle ilgili düzeltmemiz gereken bir kaç husus var. Limited şirketlerde ortakların şahsi mal varlığına dokunulamaz diye bir kural yoktur. Şirket müdürü olan ortak mal varlığı ile sorumludur. Bunun dışında müdür olmaksızın sermaye koyan ortak ise şirketin borçlarına karşı sermayesi oranında sorumludur. Buradaki kritik kelime sermayesi "tutarında" değil "oranında" olması. Öncelik olarak şirketin mal varlıklarına el konulur borcun kalan kısımları şahsi mal varlığınızdan alınır. Tabiki sermaye yapısına göre limited düşünülebilir fakat borç tarafından bir avantaj olduğunu söylemek doğru olmaz. Son zamanlardaki girişimci teşviklerinin de şahıs işletmelerinde mümkün olduğunu söylemekte fayda var.

    Ek olarak bir arkadaş basit usül önermiş ancak e-ticarette basit usul olamayacağı net olarak basit usul rehberlerinde yazılmaktadır. Ben bir kaç defa denedim gelen yoklama memurları kabul etmedi. Bulunan ile ve yoklama memurunun konuyu bilmemesine göre değişiklik gösterime ihtimali düşük de olsa vardır ancak yaptırımları olduğu unutulmamalıdır.
    Aynen haklısınız. Fakat arkadaşın yapmayı düşündüğü işin büyüklüğünü kafamda canlandırarak şahsi yorumumu yaptım. 10 bin lira sermayeli kurulan şirket gibi...
    Elbette limited şirketin, şahıs şirketine göre yükümlülükleri ya da masrafı fazladır. Ancak abartı bir şekilde değil. Ben kendi tecrübelerime ve gördüklerime dayanarak fikrimi söyledim.
  • 10-08-2018, 22:12:16
    #18
    Platin üye
    https://medium.com/turkce/kosgeb-ger...u-e574097da11d

    umarım yeterli olur