• 17-06-2018, 21:21:09
    #1
    Aramızdan Ayrılanlar - Vefat Edenler
    Merhabalar,

    Öz abim Fransa'da yaşamakta ve vatandaşlıkları bulunmakta.


    Buradan 25.000 - 30.000TL'ye yürüyen bir araç almak istediğimin konusunu açtım. O da bana prosedürleri araştırmamı, imkan var ise buradan almamızı önerdi.


    Şimdi, benim ve ailemin Schengen vizesi mevcut.


    - Araç alsak (2.el), ülkemizde kaç sene kalabilir?
    - Giriş - Çıkış yaptığımızda bu süre sıfırlanır mı?
    - Fransa'dan mı giriş - çıkış isterler yoksa Yunanistan gibi herhangi bir yurtdışı ülkesi olur mu?
    - Bizim üstümüze mi olmalı, abimlerin mi? Eğer onların üstüne olursa akrabalar sürebilir mi trafikte?


    Aracımızın mümkünse senelik vergilerini ülkemize ödeyeceğiz, başımız üstüne. İsteğim 2003 aracın 2009'unu aynı fiyata oradan almak.


    Aydınlatırsanız sevinirim... Nasıl bir yol izleyebiliriz?
  • 17-06-2018, 21:23:10
    #2
    Benim de merak ettiğim bir konu. İnşallah sağdan soldan bilgilerle değilde, tecrübesi olan kişiler konuyu aydınlatır
  • 17-06-2018, 21:29:05
    #3
    Platin üye
    araç sahibinin yurtdışı oturumu var ve yurtdışında yaşıyorsa ruhsat muayene ve yeşil kartta kendi adı yazmak sureti ile aracı ülkeye sokup kullanabilir.araç sahibinin 1. derece akrabası bile olsa araç sahibi arabada yokken trafiğe çıkamazsınız, vekaletle kullanamazsınız. kanunen yasak. kuralları surekli karşılaşılan bir durum olmadığı için bilmeyen memurlar göz ardı edebilirler.
    yurtdışı oturumunuz yoksa olsa bile yurtdışında yaşamıyorsanız araca el konulur.
    giriş çıkıs kabul edilmiyor ne yazık ki. araç süresi dolduğunda aynı süre kadar türkiyeye giriş yapamaz.
    eski usüller geride kaldı. bu yazdıklarım yeni kurallar. yıllardır bu işi yapan birisi olarak yazıyorum. aksini iddia eden varsa lütfen tartışma çıkarmak için alıntılamasın, denesin görsün.
  • 17-06-2018, 21:29:15
    #4
    azatmetin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    araç sahibinin yurtdışı oturumu var ve yurtdışında yaşıyorsa ruhsat muayene ve yeşil kartta kendi adı yazmak sureti ile aracı ülkeye sokup kullanabilir.araç sahibinin 1. derece akrabası bile olsa araç sahibi arabada yokken trafiğe çıkamazsınız, vekaletle kullanamazsınız. kanunen yasak. kuralları surekli karşılaşılan bir durum olmadığı için bilmeyen memurlar göz ardı edebilirler.
    yurtdışı oturumunuz yoksa olsa bile yurtdışında yaşamıyorsanız araca el konulur.
    giriş çıkıs kabul edilmiyor ne yazık ki. araç süresi dolduğunda aynı süre kadar türkiyeye giriş yapamaz.
    eski usüller geride kaldı. bu yazdıklarım yeni kurallar. yıllardır bu işi yapan birisi olarak yazıyorum. aksini iddia eden varsa lütfen tartışma çıkarmak için alıntılamasın, denesin görsün.

    Yattı o zaman daha başlamadan desenize
  • 17-06-2018, 21:34:05
    #5
    Büyük vergiler alınıyor göz yumsalar şaşırırdım
  • 17-06-2018, 21:35:55
    #6
    Sungmert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yattı o zaman daha başlamadan desenize
    O iş yatar bu adamda videosunu çekmişti gürcistandan araba almayı şimdi arabayıda elinden almışlar sallıyor burda videoda.

    https://www.youtube.com/watch?v=liQFt4gG3u0
  • 17-06-2018, 21:42:04
    #7
    aslinda bi yolu var araba getirmenin vergi vermeden sakat olan biri vergi vermeden getirebiliyor otomatik olmasi gerekiyor arabanin bi tanidiim getirdi 2 yol daha var ama oda daha deymez Türkiyeden al ayni fiyata geliyor