• 18-04-2018, 19:17:27
    #19
    Hocam herkes sizin ne demek istediğinizi anlamaya çalışmış. Türkçeniz çok ama çok bozuk. Yazılarınızı anlamak için 2-3 kere okumak zorunda kaldım inan .
  • 18-04-2018, 21:46:05
    #20
    Emlak işi yapıyorum sana iyice yardım edeyim diye 6-7 defa okudum, afedersiniz ama hiç bir şey anlamadım. dedeyi babayı birbirine sokmuşsunuz. şunu bir baştan sakin sakin yazsanız.açtıkları davananın adı ney? şuhu davası mı?
  • 19-04-2018, 01:02:51
    #21
    Kardeşim kusura bakma ama hakime de bize yazdığın gibi ifade veriyorsanız o dava 30 yıl sonuçlanmaz. Yanlış anlama nacizane tavsiyem bu yaşta tarlayı tapuyu boşver biraz kitap oku derim.
  • 19-04-2018, 01:16:30
    #22
    Anlaşılan:
    - Adam kanuni mirascı
    - Siz de dede ölmeden, mirası kaçırmak için malı satış ile üstüne aldınız.

    Sonuç:
    Adam mirascı olduğu kadar hakkını alır. Yok dedem verdi, halam verdi ile olmaz o iş. Miras haktır. Ölmeden hak geçmez. Satış yapılır.

    Deden yarısını babana verdi ise, diğer yarısı dedenin üzerinde kalmıştır, dede öldüğünde, baban dedende kalanın da yarısını alacak. Toplam 3/4 edecek. Eşit bölüştürse sorun da olmazdı zaten.

    Hatta dedeye sağlık raporu aldıysanız, para hareketini bankadan yaptıysanız bile kurtaramazsınız. Bankada satışa ilişkin para hareketi yok ise mahkeme kısa sürede sonuçlanır.
  • 19-04-2018, 03:57:30
    #23
    Üyeliği durduruldu
    anladığım şu şekildetarla baban ve diğer kişi üzerine ortak. atıyorum tarla 5 dönüm . 3dönümü babanın 2 dönümü diğer kişinin.
    baban 3 dönümü sana sattı
    doğru anladıysam eğer
    bu şekilde iken baban önce o kişiye satmalı,sana satış gösterdiyse o kişi gidip bana teklif etmedi öncelik hakkım var ben alacağım diyip şikayet edebilir. sonuç olarak satışı kaçtan gösterdiyseniz tapuya parasını ödeyip alır.
    o yüzden ortaklı arsa tarla vs şatışlarda satış fiyatını yüksek göstermek gerek.



    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emlak işi yapıyorum sana iyice yardım edeyim diye 6-7 defa okudum, afedersiniz ama hiç bir şey anlamadım. dedeyi babayı birbirine sokmuşsunuz. şunu bir baştan sakin sakin yazsanız.açtıkları davananın adı ney? şuhu davası mı?
    ben anladım sanırım hocam anlatayım yardımcı ol 80 dönümlük bir tarla var ortada 40 ar dönümlük 2 kişinin üzerine müşterek tapulu. bu kişiler arkadaşın dedesi ve diğer akrabası
    diğer akraba dedenin yaşından faydalanarak korkutup 40 dönümlük tarlayı da üzerine almak istiyor. dedenin oğlu yani arkadaşın babası da : - baba bu seninle uğraşmayı bırakmaz,senin payın olan 40 dönümü benim üzerime yap gelsin benimle uğraşsın diyor(hayali konuşma)
    tarla arkadaşın babasına geçiyor(satış yoluyla mı yoksa ücretsiz mi devrediyor anlamadım). tarla yine ortaklı. 40 dnüm arkadaşın babası 40 dönüm diğer kişi de.
    diğer kişi arkadaşın babasına diş geçiremeyeceğini anlayıp , 40 dönümlük diğer kısmı almak için dava açıyor.
    (benim cevabım;
    anladığım şu şekildetarla baban ve diğer kişi üzerine ortak. atıyorum tarla 5 dönüm . 3dönümü babanın 2 dönümü diğer kişinin.
    baban 3 dönümü sana sattı
    doğru anladıysam eğer
    bu şekilde iken baban önce o kişiye satmalı,sana satış gösterdiyse o kişi gidip bana teklif etmedi öncelik hakkım var ben alacağım diyip şikayet edebilir. sonuç olarak satışı kaçtan gösterdiyseniz tapuya parasını ödeyip alır.
    o yüzden ortaklı arsa tarla vs şatışlarda satış fiyatını yüksek göstermek gerek.)


    buyur gerisi sen de
  • 19-04-2018, 09:17:37
    #24
    Arkadaş hangi dilde yazıyor google translate de çevirmiyor
  • 19-04-2018, 11:26:40
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Ve beyin sessizce uzaklaşır...
  • 19-04-2018, 17:15:34
    #26
    AndroiDeveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anladığım şu şekildetarla baban ve diğer kişi üzerine ortak. atıyorum tarla 5 dönüm . 3dönümü babanın 2 dönümü diğer kişinin.
    baban 3 dönümü sana sattı
    doğru anladıysam eğer
    bu şekilde iken baban önce o kişiye satmalı,sana satış gösterdiyse o kişi gidip bana teklif etmedi öncelik hakkım var ben alacağım diyip şikayet edebilir. sonuç olarak satışı kaçtan gösterdiyseniz tapuya parasını ödeyip alır.
    o yüzden ortaklı arsa tarla vs şatışlarda satış fiyatını yüksek göstermek gerek.




    ben anladım sanırım hocam anlatayım yardımcı ol 80 dönümlük bir tarla var ortada 40 ar dönümlük 2 kişinin üzerine müşterek tapulu. bu kişiler arkadaşın dedesi ve diğer akrabası
    diğer akraba dedenin yaşından faydalanarak korkutup 40 dönümlük tarlayı da üzerine almak istiyor. dedenin oğlu yani arkadaşın babası da : - baba bu seninle uğraşmayı bırakmaz,senin payın olan 40 dönümü benim üzerime yap gelsin benimle uğraşsın diyor(hayali konuşma)
    tarla arkadaşın babasına geçiyor(satış yoluyla mı yoksa ücretsiz mi devrediyor anlamadım). tarla yine ortaklı. 40 dnüm arkadaşın babası 40 dönüm diğer kişi de.
    diğer kişi arkadaşın babasına diş geçiremeyeceğini anlayıp , 40 dönümlük diğer kısmı almak için dava açıyor.
    (benim cevabım;
    anladığım şu şekildetarla baban ve diğer kişi üzerine ortak. atıyorum tarla 5 dönüm . 3dönümü babanın 2 dönümü diğer kişinin.
    baban 3 dönümü sana sattı
    doğru anladıysam eğer
    bu şekilde iken baban önce o kişiye satmalı,sana satış gösterdiyse o kişi gidip bana teklif etmedi öncelik hakkım var ben alacağım diyip şikayet edebilir. sonuç olarak satışı kaçtan gösterdiyseniz tapuya parasını ödeyip alır.
    o yüzden ortaklı arsa tarla vs şatışlarda satış fiyatını yüksek göstermek gerek.)


    buyur gerisi sen de
    eğer anlattığınız gibi ise, taraflar birbirlerine teklif eder anlaşma sağlanamaz ise ortaklığı bitirme davası yani izale-i şuhu davası açılır. Yer tarla tapulu olduğu için kanunlar gereği bölünmüyor. ihale usulü satışa çıkar. ihalede verilen en yüksek peye gider. Genellikle Arsa sahipleri ucuz gitmesin diye kendileri de ihaleye girer ihalede vuruşurlar vs vs. sonunda herhangi bir haklı itiraz olmaz ise mal bölünmüş olur gider.
  • 19-04-2018, 17:20:49
    #27
    arkadaşın yazdıkları sanki ingilizceden translate edilmiş gibi