• 19-03-2017, 11:50:41
    #1
    Üyeliği durduruldu
    arkadaşlar merhaba,

    normalde 150 bin tl'nin üzerine bi kredi çekip 2. evimi alicaktım lakin düşündüm eve yatırım yapmaktansa kendi işimin hariçinde bir iş daha kurarak hem akrabalarima hemde çevremdeki insanlara iş verme imkanı olsun diyerekten bir iş kurmak istiyorum,

    samsun-atakum bölgesinde oturuyorum önerebileceginiz bir iş sektörü ne olabilir ben kafe tarzı birşeyler düşündüm lakin sizinde fikirlerinizi bekliyorum
  • 19-03-2017, 11:57:38
    #2
    Kurumsal Üye
    Atakum'u tam olarak bilmiyorum ancak fastfood tarzı yada farklı gıdalar üzerine düşünebilirsiniz.

    Not: Nacizane tavsiye; arkadaş ve akraba çalıştırmayın.
  • 19-03-2017, 12:03:30
    #3
    akrabalarınızı ve çevrenizi çalıştıracaksanız şimdiden iflas belgelerini hazırlamaya başlayın hocam...

    bu cümlem çok irrite edici biliyorum, ama maalesef doğru hocam.
  • 19-03-2017, 12:07:41
    #4
    Üyeliği durduruldu
    aslında haklısınız benim dedemlerin aile şirketi vardı samsunda balıkçılık üzerine baya büyük bir şirketti dedeler vefat edip torunlar işin başina geçince 1 ayda iflas etti, bu açıdan düşünmemiştim hiç

    haklısınız aslında peki ne tarz bir işletme kurulabilir ? fast food yada başka markalarin isim hakkını alip işletme kurmak istemiyorum açıkcası
  • 19-03-2017, 12:09:19
    #5
    Ben bayağı düşündüm bulamadım kafe falan diyorum ama çok klasik ve kafe açacaksan ya güzel bir şeyin olacak ilgi çekeksin yada çok iyi reklam yada çok güzel yerin olacak oda zor ve çok klasik oldu yatırım için daire arsa da düşündüm ama kar getirecek yerlere akbabalar çoktan konmuş bayağı düşündükten sonra bilmediğim işe girmeme kararı verdim tavsiye ederim bilmediğiniz işe girince zarar etme ihtimaliniz yüksek
  • 19-03-2017, 12:09:56
    #6
    Bildiğin, inandığın ve sevdiğin işi yapman lazım. x şeyi kur demekle işe girilmez benim nacizane tavsiyem.
  • 19-03-2017, 12:11:49
    #7
    Selanik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    akrabalarınızı ve çevrenizi çalıştıracaksanız şimdiden iflas belgelerini hazırlamaya başlayın hocam...

    bu cümlem çok irrite edici biliyorum, ama maalesef doğru hocam.
    konu dışı olacak ama sağolsun hocam sayenizde bir kelime öğrendim irrite
  • 19-03-2017, 12:20:27
    #8
    Benim eğer memuriyetim olmasa yapmayı düşündüğüm işler (dersane - kurs dışında);

    1- İnsan geçisişinin bol olduğu bir cadde üzerinde çerezcilik (özellikle yolların eve giden taraflarında olan dükkanlarda çok iyi işliyor. akşamları eve geçerken yolda hemen durup çerezi alıp gidiyorlar. karşı tarafta olunca inanın, adam arabayı durdurmak dahi istemiyor) Dükkan önündeki dondurma ve kola tezgahları da cabası bunları mutlaka gösterişli şekilde dizin...

    Sigara satışından kirayı karşılarsınız gerisi size kar kalır.

    2- Lüks bi ayakkabıcılık... Ben pierre cardin markasının ayakkabı ve çanta modellerini düşünmüştüm... İnsanlar 120-150 TL'ye lüks bir markanın ayakkabısını giymekten zevk alırlar...

    3- Yine lüks bi firmanın (Vakko- Aker - Pierre Cardin) şal-baş örtüsü- eşarp modelleri.. İnanılmaz revaçta ve inanılmaz talep var. Kar marjı da çok yüksek... Akarı yok kokarı yok, son kullanma tarihi yok...

    4- Sabunculuk, doğal sabunlar filan yurt dışından gelen.. Bu iş atadan dededen mesleğim olduğu için benim bilgim var ama sizin pek bilginiiz olduğunu sanmadığım için bunu en sona koydum... Ama bilmeyen birine önermemmaalesef... Binlerce çeşit farklı sabun var, ama siz 5 tane ya sayarsınız ya sayamazsınız onlar da market firmaları
  • 19-03-2017, 12:23:35
    #9
    Birçok sektör ölmüş durumda. Sektör belirlerken gidin piyasaya çıkıp araştırma yapın. Bu adam 3-4 sene önce ne kazanıyordu şimdi ne kazanıyor diye. Şu durumda herhangi bir sektöre yatırım yapmak çok mantıklı gözükmüyor. Dolara yatırmak hepsinden daha risksiz.