• 26-10-2016, 14:35:35
    #1
    Dün sosyal medyada denk geldiğim bir paylaşımı merak ettim. Bizim yörede böyle bir adet olmadığı için bilemiyorum. Antepliler düğünde resimdeki gibi damat tepsisi hazırlayıp damada yediriyorlarmış. Bu gerçekten doğru mu? Bu tepsiden biraz yenilse gecenin nasıl ateşli geçeceğini düşünemiyorum bile.


    Bununla ilgili ekşi sözlük ve onedio'daki paylaşımlar:

    https://eksisozluk.com/gaziantepte-d...tepsi--4917451
    https://onedio.com/haber/damat-icin-...15-kisi-736202
  • 26-10-2016, 20:15:51
    #2
    Forumda Antepliler çok diye biliyordum. Nerde bu Antepliler?
  • 26-10-2016, 20:42:17
    #3
  • 26-10-2016, 20:46:46
    #4
  • 26-10-2016, 20:47:53
    #5
    heryerde bu çıkıyor bu aralar karşıma. Bu adet tüm türkiyede vardır birader. kimi az kimi çok böyle bir yiyecek olayı hazırlar yeni eve... tatlı çerez ve meyve kokteyli diyelim. bu tepsi işin abartısı olmuş ama bunu da hazırlayan var elbet.
  • 26-10-2016, 21:42:55
    #6
    higuita adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    heryerde bu çıkıyor bu aralar karşıma. Bu adet tüm türkiyede vardır birader. kimi az kimi çok böyle bir yiyecek olayı hazırlar yeni eve... tatlı çerez ve meyve kokteyli diyelim. bu tepsi işin abartısı olmuş ama bunu da hazırlayan var elbet.
    Dediğim gibi İç Anadolu ve Karadenizde yaşadım. Böyle adedi ilk defa gördüm.
  • 26-10-2016, 21:49:47
    #7
    Evet eski geleneklerden birisidir ama son zamanlarda pek karşılaşılmayan durum.
  • 26-10-2016, 21:54:46
    #8
    baklava kesin olur bizim ordaysa fıstık da olur. gerisini bilmem
  • 26-10-2016, 22:07:27
    #9
    Hocam katmeri bilirim ama bundan benim de haberim yoktu. Sabah katmer gelir.