• 29-07-2015, 16:15:07
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    Öncelikle tahmin yürüten arkadaşlardan daha çok bir yerde okumuş veya doktor olan bilen kişilerin yorumlarını bekliyorum.

    Biliyorsunuz ki sigaranın içerisinde bir çok zararlı madde bulunmaktadır. Benim merak ettiğimse sadece nikotinin vücuda zararlı olup olmadığıdır? Zararlıysa yan etkileri veya zararları nelerdir?

    Sigarayı bırakalı bir kaç hafta oldu. Nikotin sakızı sayesinde bıraktım ve her geçen gün sakız miktarını azaltıyorum. Bu sakız içerisindeki nikotin ne kadar zararlı?

    Şimdiden teşekkürler..
  • 29-07-2015, 16:43:16
    #3
    Biliyorum bu haberi sorun bu değil. Kontrollü bir kullanıcıyım. Günde 2 taneden fazla hiç kullanmadım. Doktorun verdiği rakamlar çok çok fazla olmasına rağmen.

    Benim sorum nikotinin genel manada vücuda zararları ve yan etkileri nedir?
  • 29-07-2015, 16:45:12
    #4
    EmreCagiran adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biliyorum bu haberi sorun bu değil. Kontrollü bir kullanıcıyım. Günde 2 taneden fazla hiç kullanmadım. Doktorun verdiği rakamlar çok çok fazla olmasına rağmen.

    Benim sorum nikotinin genel manada vücuda zararları ve yan etkileri nedir?
    Yanlış yönlendirmek istemem ama bu konuda çok araştırma yapmış biri olarak söyleyebilirim ki nikotini direkt kafaya dikip içmediğin sürece (hammaddesi sıvıdır) bir zararı yok. Nikotin yanındaki maddeye (örneğin sigara) bağımlılık kazandıran bir madde. Tek başına bir anlamı olmayan ve zararı olmayan bir madde.
  • 29-07-2015, 17:08:43
    #5
    networkstr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış yönlendirmek istemem ama bu konuda çok araştırma yapmış biri olarak söyleyebilirim ki nikotini direkt kafaya dikip içmediğin sürece (hammaddesi sıvıdır) bir zararı yok. Nikotin yanındaki maddeye (örneğin sigara) bağımlılık kazandıran bir madde. Tek başına bir anlamı olmayan ve zararı olmayan bir madde.
    Elbette benim araştırmamda bu doğrultuda ama insan yinede teyit etmek istiyor

    Nikotin sakızına başladığımda doktor aralıklarla günde 7-8 adet alabilirsin demesine rağmen ilk günden 2 tane sakızla başladım. Şimdi günde yarım sakızla bitiyor. Bazen öyle sinirleniyorum ki ya sakız atacam ağzıma yada sigara içeceğim.

    O yüzden yanımda sürekli sakız bulunduruyorum. İhtiyaç doğrultusunda yarım sakız atıyorum rahatlıyorum direk. Bunun için nikotinin vücuda uzun vadede zararı veya yan etkisi var mı? Onu araştırmak istedim.
  • 29-07-2015, 17:12:17
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Hocam sakız ne yapıyor isteğiniz gerçekten geçiyor mu yoksa psikolojik olarak mı geçiyor acaba
  • 29-07-2015, 17:18:14
    #7
    UnFoLLoW adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sakız ne yapıyor isteğiniz gerçekten geçiyor mu yoksa psikolojik olarak mı geçiyor acaba
    Hocam istek farklı bir şey Hani sigara içmediğinde kafan atıyor çok sinirleniyorsun canın nikotin istiyor ya. Sakız o nikotini sağlıyor. Geriye kalan kafanda bitirmek oluyor.

    Elbette her yemekten sonra felan olsa bir sigara iyi gider kafası oluyor. Kendini tutarsan sigara krizini nikotin sakızı veya bantları geçiriyor.

    Ben çok kez denedim bırakmayı. 3 günden fazla bırakamayan bir insanken. Nikotin sakızı sayesinde haftalardır içmiyorum ve çok rahatım. Artık bu lanetten kesin kurtuldum gözüyle bakıyorum.

    Tüm her şeyi kenara bırak olay eninde sonunda kafada bitiyor. Eğer o lanetten kurtulmak istersen sakız veya bant sana destek oluyor büyük ölçüde. Sigarayı ben bırakamam beceremem veya istemiyorum kafasıyla bant ve sakız kullanan toplum bir işe yaramadığını söylüyor

    Kafada bitirmedikten sonra hiç bir şey yardımcı olmuyor ne yazık ki