• 28-07-2015, 01:24:49
    #1
    ----------
  • 28-07-2015, 01:41:30
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Rubenis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar.

    Öncelikle kendimden ve mesleğimden bahsedeyim. Ben 24 yaşındayım ve yazılımcıyım. 5 yıldır profesyonel olarak bu sektörde çalışmaktayım. İş hayatımın son 2 yıllık sürecinde belli bir birikim yapabilme fırsatı elde ettim.

    Geride kalan hayatıma kendi işim üzerinden devam etme gibi bir gayem var. Ve bu gaye için ayırabileceğim rakam 50 bin tl civarı.

    Yazılımcıyım dedim fakat kâr getirisi olabilecek her işe ve projeye de açığım.

    Size sormak istediğim; benim yerimde siz olsaydınız bu tutar doğrultusunda nasıl bir girişimde bulunurdunuz?

    (Tabi bunu sorarken benim kafamda şekillenmiş bazı girişimlerin olduğundan da bahsetmek isterim. Sizin değerli tavsiyelerinizi de dinleyerek mantıklı alternatif girişimler üzerine de biraz kafa yormak istiyorum)

    Cevap ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
    Merhabalar, lisedeyken sınıf öğretmenlerimden 1 tanesi yazılımı yazar ve gerek esnafa, gerekse şirketlere açıklayıcı bir dille anlatır ve satmaya çalışırdı. Çoğu zaman eli boş dönerdi. Lakin hic vazgeçmedi. Şu an kendisi piyasada ki ünlü isimlerden birisi. Şimdi ona teklifler geliyor, lakin kendisi de hala teklif götürdüğü yerler oluyor. Yani elimde zaten müşteri var demiyor sürekli yeni müşteri Peşinde. Müşterilere örnek vermek gerekirse ( market, eczane, tekstil vb. ) kendinize güveniyorsanız onun gibi yazılımı önceden hazırlar ve gereken yerlere sunarsınız.
  • 28-07-2015, 01:46:31
    #3
    benzer durumdayım. 6-7 aya kadar sağlam bir iş bulamazsam. bir gayrimenkulüm var orayı satıp emlakçı açıcam. ek olarakda araba kiralama işi yaparım. sağlam bir arkadaş bulursam oto yıkama işine de aynı anda girebilirim. herşey bir sene içinde şekillenecek...
  • 28-07-2015, 16:53:09
    #4
    SelcukSonmez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, lisedeyken sınıf öğretmenlerimden 1 tanesi yazılımı yazar ve gerek esnafa, gerekse şirketlere açıklayıcı bir dille anlatır ve satmaya çalışırdı. Çoğu zaman eli boş dönerdi. Lakin hic vazgeçmedi. Şu an kendisi piyasada ki ünlü isimlerden birisi. Şimdi ona teklifler geliyor, lakin kendisi de hala teklif götürdüğü yerler oluyor. Yani elimde zaten müşteri var demiyor sürekli yeni müşteri Peşinde. Müşterilere örnek vermek gerekirse ( market, eczane, tekstil vb. ) kendinize güveniyorsanız onun gibi yazılımı önceden hazırlar ve gereken yerlere sunarsınız.
    Hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

    Yazdıklarınıza sondan başlayarak cevap vereyim. 5 yıldır profesyonel anlamda bu işteyim ve bu konuda (kendimce) sektörde ki en öz güvenli kişilerden birisiyim diye düşünüyorum. Ama kendine güvenme ile piyasaya güvenme arasında fark var.

    Özellikle bulunduğum şehir de (ki burası İzmir) birçok merdiven altı işletme ya da piyasayı öldürmeye ant içmiş karaborsa developer mevcut.

    Diyelim ki bu mütevazi yatırımı kendi sektörüme ayırdım... Hem kaliteli firmalarla rekabete girmeliyim, hem de piyasa öldüren bu kişi kurumlarla başa çıkmak zorundayım. (Bana çok mantıklı gelmiyor bu da)

    Bu yüzden yaşadığım şehirde alternatif neler yapabilirim sorusuna cevap aramak şuan için bana daha mantıklı geliyor.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 16:53:09 -->-> Daha önceki mesaj 16:47:46 --

    clubmember adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benzer durumdayım. 6-7 aya kadar sağlam bir iş bulamazsam. bir gayrimenkulüm var orayı satıp emlakçı açıcam. ek olarakda araba kiralama işi yaparım. sağlam bir arkadaş bulursam oto yıkama işine de aynı anda girebilirim. herşey bir sene içinde şekillenecek...
    Gayrimenkulüm ve yok ne yazık ki Ayrıca o sağlam arkadaş olayından bende de olsa fena olmazdı

    Eğer ki 100 bin üzeri bir yatırım çıkabiliyorsanız kafe işletmeciliği mantıklı. (Örneğin çevremde nargile salonu vs. işleten arkadaşlarım var ve ilk 2-3 aydan sonra ortalama 10-15 kağıt para bırakmaya başladığını biliyorum)
  • 28-07-2015, 16:59:45
    #5
    Hocam yazılım sektöründen kazanamassınız bence daha somut şeylere yatırın. Oto yıkama işi bana mantıklı geldi. hem kafanız rahat olur bu bilgisayar işleri insanı gerçekten bunaltıyor bir müddetten sonra.
  • 28-07-2015, 18:23:35
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Hakkarim.net
    Ben yazılımcı olsam site yapacak olsam gider böyle bir site ( proje) yapardım.
    %100 ileriye dönük kar oranı yüksek kaliteli hem para kazanıp hem eğleneceğiniz bir sektör.
  • 29-07-2015, 12:53:02
    #7
    cafe işletmeciliği artık bitti, parası olan herkes onu yapıyor.
  • 29-07-2015, 23:57:44
    #8
    Oxsigen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cafe işletmeciliği artık bitti, parası olan herkes onu yapıyor.
    Parası olan herkes onu yapıyor ve doğru yer ve zamanda bu işe atılan parasına para katıyor.
  • 30-07-2015, 00:03:23
    #9
    İzmir'de hiç sermayesiz kendine yapacağın küçük bir midye-tava tezgahıyla çok iyi para kazanabilirsin.