• 06-06-2015, 20:20:25
    #10
    TakipciPanelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çünkü sonuçta sen o faizden gelecek parayı haketmiyorsun. 100 bin lira yatırıyorsun ve 1 sene sonra kılı kıpırdatmadan 110 milyar çekiyorsun. 10 milyarı haramdır. Ama borsa çok farklı, borsada banka hisseleri hariç helal. Çünkü borsada bir şirkete ortak oluyorsun, şirket batarsa seninde paran gider ama şirket kazanırsa sende kazanırsın. Borsada banka hisseleri hariç haramlık birşey yok. Birde borsada kaybetme ihtimalin yok ama faizle kesin olarak kazanacaksın 0 risk belki birazda bu yüzden haramdır. İnternete faiz neden haramdır yazabilirsin.
    Ya banka batarsa? Gitti 100.000
    Faiz haram değildir bence... Faiz alabilmek için emek harcayıp para kazanılmalı sonuçta.
  • 06-06-2015, 20:38:07
    #11
    Üyeliği durduruldu
    En para ile ayda 250 TL gelir elde edersin. Günlük, haftalık, aylık istediğin kadar vadeli yapabilirsin. Dilediğin zaman bozabilirsin. Sadece biriken faizi keserler.

    Ayrıca haramı falan geçin arkadaşlar. Paranla ev alıp kiraya verince haram olmuyor da paranı kiraya verince neden olsun.
  • 06-06-2015, 20:39:02
    #12
    Şuan faiz oranının en yüksek olduğu Enpara 30.000 TL aylık 245 TL faiz getiriyor. Ayarlama yapabiliyorsunuz; vade sonunda dilerseniz paranız vadesiz hesabınıza aktarılıyor dilerseniz faiz geliri ile birlikte otomatik olarak yeniden vadeliye koyuluyor.
  • 06-06-2015, 20:43:01
    #13
    Üyeliği durduruldu
    AhmetKofali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya banka batarsa? Gitti 100.000
    Faiz haram değildir bence... Faiz alabilmek için emek harcayıp para kazanılmalı sonuçta.
    Ben zaten faizle gelen paraya haram diyorum. İstersen şurayı okuyabilirsin. Allahın yasakladığı şeye sen "Faiz haram değildir bence" diyemezsin. Araştırmanı bilgi edinmeni ve kendinden büyüklere bu soruyu yöneltmelisin.


    Daha fazla yorum yapmayacağım hem konuyu baltalamayalım hemde konu din muhabbeti olmasın.
  • 06-06-2015, 20:44:27
    #14
    Herkes parasını faize yatırır sa
    her 100 bin lirası olan bundan sonra çalışmaz ömür boyu yan gel yat,
    Bu en basit örnektir.
  • 06-06-2015, 20:47:57
    #15
    Üyeliği durduruldu
    rodokarde adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes parasını faize yatırır sa
    her 100 bin lirası olan bundan sonra çalışmaz ömür boyu yan gel yat,
    Bu en basit örnektir.
    Dünyada en çok parasını faize yatıran ülkeyiz. Bu yüzden ekonomimiz bu kadar kötü
  • 06-06-2015, 21:22:10
    #16
    rodokarde adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes parasını faize yatırır sa
    her 100 bin lirası olan bundan sonra çalışmaz ömür boyu yan gel yat,
    Bu en basit örnektir.
    O halde ne ekonomiye gerek var ne bankacılık sektörüne. Tüm bankalar bir anlaşma sağlayıp iki ay faizleri durdursa ülke ekonomisi geriler ve çıkan isyanlara inanamazsınız.
  • 06-06-2015, 21:42:16
    #17
    Üyeliği durduruldu
    yahu haram konusuna nereden geldi bilmiyorum ama benim umrumda değil.


    İstediğim cevabı aldım parayı belirli süre kullanamıyor muşum burası kötü işler ters giderse kullanamam falan ama yinede düşüneceğim belki 150 k falan yatırırm o zaman daha karlı bir getirisi olur gibi

    onun dışında tüm gerekli yorum yapanlara teşekkür ederim.
  • 06-06-2015, 21:52:20
    #18
    AhmetKofali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O halde ne ekonomiye gerek var ne bankacılık sektörüne. Tüm bankalar bir anlaşma sağlayıp iki ay faizleri durdursa ülke ekonomisi geriler ve çıkan isyanlara inanamazsınız.
    Kardeş sen ne kadar zekice konuşuyorsun? İki dakikada islamı çökerttin. "faiz neden haram" diye soracak kadar mı düşünmedin arkadaşım? Bir kere "bence" ne demek? Kuranda "bu ayet opsiyoneldir" diye bir ibare mi var? Tüm bankalar neden anlaşıp ülke ekonomisini geriletsin? Adamlar ülke gelişsin daha çok kazanalım diye nereye yatırım yapacaklarını düşünüyor sen ülkeyi geriletsinler diyorsun. Biraz düşünmeyi öğrenin artık...

    İsteyen istediği şekilde inansın, isteyen faiz yer isteyen haram der. Benim derdim böyle saçma sapan düşüncelerle.


    Bu arada 200.000 altı faize uygun değil hocam(Ekşi sözlükte bunun istatistiğini yapmıştı bi yazar), yıl sonunda bir işçinin 3 aylık maaşını alacaksınız.(Maaşa az demiyorum ama bu paranın getirisi bu olmamalı) Bence yatarak değilde parayı çalıştırarak kazanmayı deneyin, şuanda aklıma pek birşey gelmiyor ama ticaret yapmak en karlısı olur herhalde...