• 05-06-2015, 01:50:40
    #1
    Selamlar,

    Bende D90 var ama kullanımda amatör olduğum için efektli fotoğraflar çekemiyorum.

    En basit örneğini size sormak istiyorum :



    Bu gibi fotoğraflar nasıl çekebilirim? Yani D90'da olması gereken ayar ne? Nasıl ayarlanır?

    Ve bu fotoğraf üstünde Photoshopla oynama var mı?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • 05-06-2015, 02:16:35
    #2
    Resim demiyoruz öncelikle fotoğraf diyoruz Fotoğrafta oynama yok. Bu tür fotoğraflar çekmekte oldukça basit.

    Öncelikle yüksek diyafram ( lensin kalitesine ve bazı kit lenslerde kullandığınız zoom un verdiği en açık hale getirip enstantene yi ise istediğiniz ışık miktarına ve diyaframa göre ayarladıktan sonra, çekmek istediğiniz yani netlemek istediğiniz objeyi ön tarafa alıp obje ile arka plan arasında yeterli mesafe oluşturursanız böyle fotoğraflar çekebilirsiniz.

    Ancak fotoğrafı facebooktan aldığınız için çekilen verileri söyleyemiyorum. Normalde ham fotoğraflarda veya işlenmiş olsa da bazı fotoğraflarda exif bilgileri olur. Bu hangi makine kaç mm ve diğer ayarların bilgilerini içerir.

    Bu fotoğraf aynı teknikle çekmiştim.


    Birde hareket eden bir objeyi (veya kişi) yine hareket ederek vey/veya kamerayı aynı hızda hareket ettirerek arka planı öldürebilir veya flu olarak çekebilirsiniz.
    Bu da bu teknikle çekildi.
  • 05-06-2015, 02:40:18
    #3
    ozkanaybay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Resim demiyoruz öncelikle fotoğraf diyoruz Fotoğrafta oynama yok. Bu tür fotoğraflar çekmekte oldukça basit.

    Öncelikle yüksek diyafram ( lensin kalitesine ve bazı kit lenslerde kullandığınız zoom un verdiği en açık hale getirip enstantene yi ise istediğiniz ışık miktarına ve diyaframa göre ayarladıktan sonra, çekmek istediğiniz yani netlemek istediğiniz objeyi ön tarafa alıp obje ile arka plan arasında yeterli mesafe oluşturursanız böyle fotoğraflar çekebilirsiniz.

    Ancak fotoğrafı facebooktan aldığınız için çekilen verileri söyleyemiyorum. Normalde ham fotoğraflarda veya işlenmiş olsa da bazı fotoğraflarda exif bilgileri olur. Bu hangi makine kaç mm ve diğer ayarların bilgilerini içerir.

    Bu fotoğraf aynı teknikle çekmiştim.


    Birde hareket eden bir objeyi (veya kişi) yine hareket ederek vey/veya kamerayı aynı hızda hareket ettirerek arka planı öldürebilir veya flu olarak çekebilirsiniz.
    Bu da bu teknikle çekildi.
    Evet, başlıkta yanlış yazmışım .)

    Cevabınız için teşekkür ederim. Netten araştırmalarımın sonucuyla D90'da oynamalar yaptım ama istediğim sonucu alamasam da uğraşıyorum .)
  • 05-06-2015, 02:42:22
    #4
    UfuX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, başlıkta yanlış yazmışım .)

    Cevabınız için teşekkür ederim. Netten araştırmalarımın sonucuyla D90'da oynamalar yaptım ama istediğim sonucu alamasam da uğraşıyorum .)
    diyagram değerini düşürebildiğiniz kadar düşürün
  • 05-06-2015, 02:45:01
    #5
    gangan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    diyagram değerini düşürebildiğiniz kadar düşürün
    Hocam F5'e kadar düşürdüm sonuç aynı, bardağı falan arka arkaya koyuyorum fotoğraf hala net, hala net .)
  • 05-06-2015, 02:45:49
    #6
    UfuX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam F5'e kadar düşürdüm sonuç aynı, bardağı falan arka karkaya koyuyorum fotoğraf hala net, hala net .)
    ilk önce lensten iyice sonuna kadar yakınlaştırın, ardından diyaframı tekrar en düşüğe getirin olur
  • 05-06-2015, 02:48:11
    #7
    50 mm lens kullanın hepsi böyle alan derinliği blur olur, (:
  • 05-06-2015, 02:57:55
    #8
    UfuX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, başlıkta yanlış yazmışım .)

    Cevabınız için teşekkür ederim. Netten araştırmalarımın sonucuyla D90'da oynamalar yaptım ama istediğim sonucu alamasam da uğraşıyorum .)
    Cihazı manuel mode da yani M de kullanmanız gerekiyor veya Av yani diyafram öncelikli mode da.

    Bu konu için makineyi, kullandığınız lensi bir miktar tanımanız gerekiyor. Muhtemelen otomatik mode ta çekim yapıyor olabilirsiniz. Gerçi ışık uygun olursa yine makine diyafram düşürüp arka planı öldürebiliyor ama çok nadir bir durum.

    Gidebileceğiniz bir amatör kurs mevcut mu ? Var ise tavsiye ederim. Temel birçok konuyu öğrenebilirsiniz. Yoksa da Youtube gibi kaynaklardan Portre çekmek ile ilgili videoları araştırmanızı tavsiye ederim.

    İyi geceler.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 02:57:55 -->-> Daha önceki mesaj 02:49:04 --

    ^FB-DeViL^ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50 mm lens kullanın hepsi böyle alan derinliği blur olur, (:
    Verdiğim örnekler 18-200 F1: 3.5/5.6 lens ile çekildi. Yani çoğu fotoğrafçının çöp dediği lens ile.

    50mm F1: 1.8 lens ile arka planı neredeyse tamamen yok edebilirsin.


    50mm F1.8 ile 1.8 diyaframda çektiğim bir iki örnek.
  • 05-06-2015, 03:14:51
    #9
    gangan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilk önce lensten iyice sonuna kadar yakınlaştırın, ardından diyaframı tekrar en düşüğe getirin olur
    ^FB-DeViL^ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50 mm lens kullanın hepsi böyle alan derinliği blur olur, (:
    ozkanaybay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cihazı manuel mode da yani M de kullanmanız gerekiyor veya Av yani diyafram öncelikli mode da.

    Bu konu için makineyi, kullandığınız lensi bir miktar tanımanız gerekiyor. Muhtemelen otomatik mode ta çekim yapıyor olabilirsiniz. Gerçi ışık uygun olursa yine makine diyafram düşürüp arka planı öldürebiliyor ama çok nadir bir durum.

    Gidebileceğiniz bir amatör kurs mevcut mu ? Var ise tavsiye ederim. Temel birçok konuyu öğrenebilirsiniz. Yoksa da Youtube gibi kaynaklardan Portre çekmek ile ilgili videoları araştırmanızı tavsiye ederim.

    İyi geceler.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 02:57:55 -->-> Daha önceki mesaj 02:49:04 --



    Verdiğim örnekler 18-200 F1: 3.5/5.6 lens ile çekildi. Yani çoğu fotoğrafçının çöp dediği lens ile.

    50mm F1: 1.8 lens ile arka planı neredeyse tamamen yok edebilirsin.


    50mm F1.8 ile 1.8 diyaframda çektiğim bir iki örnek.
    Önerileriniz için teşekkür ederim. Deniyorum ve sonuçlar almaya başlıyorum .)