Lütfen sözlerimi polemik olarak algılamayın.
Devleti de savunmuyorum ama nesi yanlış sistemin. Başlamadan neyin parasını alıyor devlet?
Kazandığınız paradan alıyor.
Burada ki asıl büyük para 400 TL bağkur ücreti
Bağkur ücreti mi mantıksız geliyor?
Hayir, demek istedigim sey su, o yukarida verilen linkte her ay hicbirsey yapmasaniz 600-700 lira masrafiniz oluyor diyor. sirf bu yuzden kisiler bu vergilendirme calismasina girmeye cekiniyorlar, gozu korkutuyor. Hic kazanmayan adamin vergi odemesi zor bir durum, zira ben olaya freelance olarak bakiyorum. Ornek olarak sunu soyliyim, burda arkadaslar wordpress temsi yapiyor satiyor, simdi bu adam elbette sartlar el verse firma olup vergi odemek ister ama bu adam ayda 3-5 tema satipta bir sonraki ay kazanci olmadiginda 700-800 lira veremez, proble mburda basliyor.
Keza zaten artik oturmus bir sistem oldugunda, 1500-2000 lira kazansin diyelim, o zaman zaten masraflar olsun, vergisi olsun adma bunalri hesap eder ve firma calismasina girer, tek kilit nokta su: ertesi ay gelip gelmeyecegi belli olmayan bir is yapildiginda, gelecegi garanti olan 700-800 liranin nasil odenecegi kuskusu. Yoksa tabi ki devlet vergi alicak, ama tesfik edilmesi gereken bir cok sektor var artik. yani 20 yil onceki sistem ile su anki sistem gitmez, oyle bi vergi oynamasi yaparsiniz ki, 1 lira bile kazansa kisi vergi alirsiniz, ama oyle yaparsiniz ki o adam sadece 1 liranin gunahini oder, bu adma gidip aylik 500-600 lira cepten veremez, bu konuda biraz slklnti var.