• 25-03-2015, 15:40:39
    #10
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lütfen sözlerimi polemik olarak algılamayın.
    Devleti de savunmuyorum ama nesi yanlış sistemin. Başlamadan neyin parasını alıyor devlet?
    Kazandığınız paradan alıyor.
    Burada ki asıl büyük para 400 TL bağkur ücreti
    Bağkur ücreti mi mantıksız geliyor?
    Hayir, demek istedigim sey su, o yukarida verilen linkte her ay hicbirsey yapmasaniz 600-700 lira masrafiniz oluyor diyor. sirf bu yuzden kisiler bu vergilendirme calismasina girmeye cekiniyorlar, gozu korkutuyor. Hic kazanmayan adamin vergi odemesi zor bir durum, zira ben olaya freelance olarak bakiyorum. Ornek olarak sunu soyliyim, burda arkadaslar wordpress temsi yapiyor satiyor, simdi bu adam elbette sartlar el verse firma olup vergi odemek ister ama bu adam ayda 3-5 tema satipta bir sonraki ay kazanci olmadiginda 700-800 lira veremez, proble mburda basliyor.

    Keza zaten artik oturmus bir sistem oldugunda, 1500-2000 lira kazansin diyelim, o zaman zaten masraflar olsun, vergisi olsun adma bunalri hesap eder ve firma calismasina girer, tek kilit nokta su: ertesi ay gelip gelmeyecegi belli olmayan bir is yapildiginda, gelecegi garanti olan 700-800 liranin nasil odenecegi kuskusu. Yoksa tabi ki devlet vergi alicak, ama tesfik edilmesi gereken bir cok sektor var artik. yani 20 yil onceki sistem ile su anki sistem gitmez, oyle bi vergi oynamasi yaparsiniz ki, 1 lira bile kazansa kisi vergi alirsiniz, ama oyle yaparsiniz ki o adam sadece 1 liranin gunahini oder, bu adma gidip aylik 500-600 lira cepten veremez, bu konuda biraz slklnti var.
  • 25-03-2015, 15:42:05
    #11
    AlperA. adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayir, demek istedigim sey su, o yukarida verilen linkte her ay hicbirsey yapmasaniz 600-700 lira masrafiniz oluyor diyor. sirf bu yuzden kisiler bu vergilendirme calismasina girmeye cekiniyorlar, gozu korkutuyor. Hic kazanmayan adamin vergi odemesi zor bir durum, zira ben olaya freelance olarak bakiyorum. Ornek olarak sunu soyliyim, burda arkadaslar wordpress temsi yapiyor satiyor, simdi bu adam elbette sartlar el verse firma olup vergi odemek ister ama bu adam ayda 3-5 tema satipta bir sonraki ay kazanci olmadiginda 700-800 lira veremez, proble mburda basliyor.

    Keza zaten artik oturmus bir sistem oldugunda, 1500-2000 lira kazansin diyelim, o zaman zaten masraflar olsun, vergisi olsun adma bunalri hesap eder ve firma calismasina girer, tek kilit nokta su: ertesi ay gelip gelmeyecegi belli olmayan bir is yapildiginda, gelecegi garanti olan 700-800 liranin nasil odenecegi kuskusu. Yoksa tabi ki devlet vergi alicak, ama tesfik edilmesi gereken bir cok sektor var artik. yani 20 yil onceki sistem ile su anki sistem gitmez, oyle bi vergi oynamasi yaparsiniz ki, 1 lira bile kazansa kisi vergi alirsiniz, ama oyle yaparsiniz ki o adam sadece 1 liranin gunahini oder, bu adma gidip aylik 500-600 lira cepten veremez, bu konuda biraz slklnti var.
    Hocam vergi zaten iş yapmazsanız ödemiyorsunuz.
    Sadece 27 TL vergi ödüyorsunuz
    İş yapmazsanız neyin vergisini ödüyorsunuz onu anlamadım ben?
  • 25-03-2015, 15:42:21
    #12
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman ablanızın sigortalı çalıştığını söyleyin. Ben kâhin değilim ablanızın sigortasının ödendiğini bileyim. Hem işi yasal yapmak istiyoruz diyorsunuz hem gereksiz para diyorsunuz. Vergi ve sigortanın nesi gereksiz? 2 mesajım arasında hiç bir fark yok.
    O zaman patronuyla görüşecek (faal olarak çalışıyorsa) sigortası kesilmeden ayrıca kurabilir. Tabi patronu buna izin verirse.
    Yok farklı birinin üzerine kuracaksa ve bu kişinin sigortası yoksa ödeyeceksiniz sigortayı.
    O halde en yakın mali müşavire gidip ufak ufak başlamak işlemlere.Peki ev babamın üzerine odanın birini kiralayıp gösterebiliriz dimi.
  • 25-03-2015, 15:45:38
    #13
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam vergi zaten iş yapmazsanız ödemiyorsunuz.
    Sadece 27 TL vergi ödüyorsunuz
    İş yapmazsanız neyin vergisini ödüyorsunuz onu anlamadım ben?
    Hocam, vergi falan degi lsadece demek istedigim, demek istedigim daha adam kazanmaya baslamadan masraf cikmasi. Verdigim ornege bir goz atin, kazanan adam zaten 300-500 bakmiyor, ben sadece diyorum ki az da olsa kazanan adamin bile vergi verebilecegi birsey hazirlansa, o zaman burda 10 lira satis yapan adam bile gider gunahini oder, borcunu verir. Herkesi kapsayan bir yapi olusturulmasi lazim bahsetmek istedigim sey o.
  • 25-03-2015, 16:15:00
    #14
    Yıllar önce bu konu ile ilgili çok araştırma yapmıştım bende bir firma açmak istiyordum. Nihayetinde açtım fakat üzülerek söylemeliyim ki eğer aylık 1500-2000 net kazancınız olmuyorsa direk zararla kapatırsınız borca girersiniz.

    Burada yazılan çizilen herşey masrafları minimuma indirmek adına birçok masrafta gözden kaçırılmış malesef, kısacası bunların dışında mutlaka ama mutlaka farklı masraflarınız da olacak.

    Trajikomik bir örnek veriyim mesela, ürünü sattın, fatura kayboldu diyelim, ürünü iade aldın. fatura olmadığı için ürünün vergisi ve kdv'sini sanki satmış gibi ödemek durumundasın. Kargo masrafıdır, yol, su masrafıdır cabası.

    Göz korkutmak istemiyorum fakat; 3-5 kuruş kazanmak için firma açıyım diyenler gerçekten hiç açmasın. Babasının, yakınının ne biliyim bir tanıdığının faturasıyla işlerini halletsin. Baktın aylık kazanç 2.000 TL üstü, işte o zaman risk alıp firma açarsın.
  • 25-03-2015, 16:44:38
    #15
    yeni adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yıllar önce bu konu ile ilgili çok araştırma yapmıştım bende bir firma açmak istiyordum. Nihayetinde açtım fakat üzülerek söylemeliyim ki eğer aylık 1500-2000 net kazancınız olmuyorsa direk zararla kapatırsınız borca girersiniz.

    Burada yazılan çizilen herşey masrafları minimuma indirmek adına birçok masrafta gözden kaçırılmış malesef, kısacası bunların dışında mutlaka ama mutlaka farklı masraflarınız da olacak.

    Trajikomik bir örnek veriyim mesela, ürünü sattın, fatura kayboldu diyelim, ürünü iade aldın. fatura olmadığı için ürünün vergisi ve kdv'sini sanki satmış gibi ödemek durumundasın. Kargo masrafıdır, yol, su masrafıdır cabası.

    Göz korkutmak istemiyorum fakat; 3-5 kuruş kazanmak için firma açıyım diyenler gerçekten hiç açmasın. Babasının, yakınının ne biliyim bir tanıdığının faturasıyla işlerini halletsin. Baktın aylık kazanç 2.000 TL üstü, işte o zaman risk alıp firma açarsın.
    Peki o yakınına fatura kestirip banka hesabı olarak yine o yakının hesabını mı kullanmak gerekiyor?
  • 25-03-2015, 20:09:36
    #16
    Ürün veya hizmet bedeli 5.000 TL altıysa herhangi bir kişinin banka hesabına gönderilebilir sorun olmaz.
  • 27-12-2015, 15:26:35
    #17
    Yasal satış,
    satılan ürünlerin; anlatıldığı ve gösterildiği şekilde alıcıya faturalı olarak ulaştırılmasını ifade eder.

    Tavsiyem, ilk satışlarınızı ürün aldığınız nokta üzerinden veya bir tanıdığınız üzerinden faturalandırarak göndermek. Aylık 5-6 bin lira parakende satışa ulaşmadan işletme kurmak ve maliye kaydı yaptırmak anca zarar ettirir. burada yorum yapan arkadaşların da değindiği gibi, işletme açma, muhasebe, fatura, stopaj, damga vergisi,yıl sonu defter tasdiki cart curt derken ortalama da ayda 300-500 arası parayı gözden çıkarmalısınız.
    O nedenle nakit akışında eksiye düşmemek için ilk 5-6 bin lira cirolara ulaşıncaya kadar geçen aylarda başkaları üzerinden bu işi yapmak en güzeli.

    instagramdan satışla ilgili şu yazıda okunabilir -> link