• 18-03-2014, 17:37:18
    #1
    Merhaba arkadaşlar. Başlıkta da belirttiğim gibi

    Windows 7 Home Premium Laptopa Xp yüklesem sorun olur mu ?

    Laptopumun özellikleri :

    Win 7 Home Premium 64 bit
    İntel core i3-2330 cpu 2.20 ghz
    4gb ram

    Xp sp3 yükleyeceğim
  • 18-03-2014, 17:42:18
    #2
    ne gibi bir sorun olabilir ki
  • 18-03-2014, 17:44:53
    #3
    sata sürücüleri varsa sorun yaşamazsın
  • 18-03-2014, 17:47:35
    #4
    Mesela 4 gb ram var bu cihazda. Xp yüklediğim zaman bu ram de bir kayıp yaşar mıyım. Yani windows xp 4 gb rami tanımamazlık eder mi. Böyle birşey mümkün müdür
  • 18-03-2014, 17:55:04
    #5
    64bit xp kurman gerekir, onboard ekran kartı varsa ister istemez 3-5 bişi kenara ayırır
    cihaz markası nedir?
  • 18-03-2014, 17:56:04
    #6
    Yüklemeden önce BIOS' tan AHCI kısmını IDE olarak değiştirmen lazım. Yoksa Windows XP kuramazsın, mavi ekran hatası alırsınız. 4 GB Ram' inide 64 bit Windows kurmadığın sürece 3 GB' dan yukarısını kullanamazsınız. Bu arada Windows XP' de Internet Explorer 8' den yukarısını kuramazsınız.
  • 18-03-2014, 18:15:23
    #7
    eslao adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    64bit xp kurman gerekir, onboard ekran kartı varsa ister istemez 3-5 bişi kenara ayırır
    cihaz markası nedir?
    Grundig hocam. 64bit değilmiş bende ki cd. Olmadı şimdi bu

    Extralarge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yüklemeden önce BIOS' tan AHCI kısmını IDE olarak değiştirmen lazım. Yoksa Windows XP kuramazsın, mavi ekran hatası alırsınız. 4 GB Ram' inide 64 bit Windows kurmadığın sürece 3 GB' dan yukarısını kullanamazsınız. Bu arada Windows XP' de Internet Explorer 8' den yukarısını kuramazsınız.
    64 bit cd bulmam gerekiyor o halde. Yazılanlara bakılırsa xp kullanmanın çok mantığı kalmamış.

    Peki hocam format atmasam bilgisayarı temizlemek, hızlandırmak açısından ne yapmamı önerirsiniz. Gereksiz bir sürü program yüklemişler bunları kaldırdım başka ne yapabilirim
  • 18-03-2014, 18:18:24
    #8
    kurabilisin sorun olmaz ama performansta ciddi bir azalma yasayacagina emin olabilirsin i3 makineye xp yüklemek makinaya eziyet etmektir 4 gb ram in 4 ünüde gösterebilirsin ama kullanacagi en fazla 3 gbti olacaktir 64 de yüklesen xp yüklemek istemende özel bi amaç varmi özel yazilimli bir program kullanmak icinmi yükleyeceksin yok özel amacli bir yazilim yoksa kesinlikle tavsiye etmem
  • 18-03-2014, 18:21:19
    #9
    anormal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kurabilisin sorun olmaz ama performansta ciddi bir azalma yasayacagina emin olabilirsin i3 makineye xp yüklemek makinaya eziyet etmektir 4 gb ram in 4 ünüde gösterebilirsin ama kullanacagi en fazla 3 gbti olacaktir 64 de yüklesen xp yüklemek istemende özel bi amaç varmi özel yazilimli bir program kullanmak icinmi yükleyeceksin yok özel amacli bir yazilim yoksa kesinlikle tavsiye etmem
    Yok hocam ama alışkanlık benimkisi sadece An itibariyle xp den vazgeçtim

    Peki format atmasam bilgisayara ne gibi şeyler yapabilirim. Gereksiz dosyaları, programları falan sildim ama başka yapabileceğim var mı.