• 23-02-2014, 12:45:55
    #1
    Merhaba,

    Arkadaşlar ben yurtdışında yaşıyorum. Yurtdışından aldığım iPhone 5S telefonum ile geldim 1 hafta içinde IMEI kaydı yapılmazsa kapatılacağı yazıyor. Bu gece dönüyorum zaten, tekrar geldiğim zaman telefon kapandığında açtırabilir miyim?

    Yoksa telefon kapanmadan önce mi pasaport kaydı yapmam gerek?
  • 23-02-2014, 17:59:04
    #2
    pasaport kayıt hakkınız varsa 1 ay içinde kayıt yapabilirsiniz. 2 yılda 1 kere kayıt hakkınız var. daha önce 2 yıl içinde pasaport kaydı yapmadıysanız. ülkeye son girişiniz 1 ay içinde olmuşsa. telefon kapansa bile iemi kayıt yapma hakkınız var. yani kapanırsa birdahaki gelişinizde iemiyi vergisini ödeyerek actırabilirsiniz.

    telefonun kapanmasına baglı degil işlem. işlem , son 2 yılda hiç iemi kayıt yapmamış olmanız. ve son 1 ay içinde ülkeye giriş yapmanız.