forumda gezinirken bazılarımızın linux makinaya vnc kurulumu yani uzakmasaüsü kurulumunda bazı sorunlarının olduğunu gördüm ve kendi kullandığım hiç hata almadığım yöntemi paylasmak istedim.ilk başta linux makinamıza ssh dan root olarak giriş yapıyoruz..sonrasında
# yum -y install vnc*
yapıp yum depomuzdaki vnc yi kuruyoruz.ardından
# yum -y install xorg-x11*
xorg-x11 bileşenini kuruyoruz..ondan sonra
# yum -y install kde*
komutu ile kde desktopumuzu kuruyoruz heryerde gnome kurarlar veya kurun derler ama ben hep gnomede hata aldım o yüzden hep kde kullandım.paketler yüklendikten sonra makinamıza
# reboot
komutu ile reset atıyoruz..makina yeniden açıldıktan sonra tekrar ssh'ye girip
# vncserver
komutunu yazıp enterlıyoruz..vncserveri çalıstıyoruz ilk çalıstırmamızda pass isticek tabiki pass giriyoruz iki kere..sonrasında
# cd .vnc/
komutu ile gizli olan vnc dosyalarının olduğu klasöre giriyoruz..
# nano xstartup
yapıp xstartup dosyasında ufak bi kaç düzenleme yapacağız..
#unset SESSION_MANAGER
#exec /etc/X11/xinit/xinitrc
#ları kaldırıyorz sonra ctrl + x yapıp y 'ye basıp kaydedip çıkıyoruz
konsola bu sefer
# service vncserver start
yazıp vncserveri bidaha baslatıyoruz
sonra
# vncserver -kill :1
komutu ile ilk basta açılan desktopumuzu kapatıp
# vncserver
komutu ile bastan desktop açıyoruz neden böyle yapıyoruz derseniz ilk açılan desktopda görüntü gelmeyebilir sade mavi bi görüntü gelebilir o yüzden böyle yapıyoruz..ve linux makinamıza uzakmasaüstümüzü kurmuş oluyoruz sonrasında vncserver programını indirip linux uzakmasaüstümüze bağlanabilirz..
Linux Uzakmasaüstü Kurulumu En kolay en basit yöntem
10
●5.470
- 01-09-2010, 01:39:12Üyeliği durduruldu
- 02-09-2010, 00:56:07Üyeliği durdurulduönemli değil dostumVoIP adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-09-2010, 12:19:55Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Sunucu için işletim sistemini kurarken Gnome yi kursak sonrasında vnc ile bağlanmaya çalışsak çalışır mı? Deneyen var mı acaba?
- 02-09-2010, 13:34:11Üyeliği durdurulduhiç denemedim ama en sağlıklısı kde dediğim sekilde kurarsan sorun yasamazsın
- 19-09-2010, 17:02:34Üyeliği durduruldudostum yazarda sen görmüyorsun o yazdığı sifreyi güvenlik sebebiyle sen gir şifreyi 2 kez aynı şifreyi enterla olursanalgenc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle