forumda gezinirken bazılarımızın linux makinaya vnc kurulumu yani uzakmasaüsü kurulumunda bazı sorunlarının olduğunu gördüm ve kendi kullandığım hiç hata almadığım yöntemi paylasmak istedim.ilk başta linux makinamıza ssh dan root olarak giriş yapıyoruz..sonrasında

# yum -y install vnc*

yapıp yum depomuzdaki vnc yi kuruyoruz.ardından

# yum -y install xorg-x11*

xorg-x11 bileşenini kuruyoruz..ondan sonra

# yum -y install kde*

komutu ile kde desktopumuzu kuruyoruz heryerde gnome kurarlar veya kurun derler ama ben hep gnomede hata aldım o yüzden hep kde kullandım.paketler yüklendikten sonra makinamıza

# reboot

komutu ile reset atıyoruz..makina yeniden açıldıktan sonra tekrar ssh'ye girip

# vncserver

komutunu yazıp enterlıyoruz..vncserveri çalıstıyoruz ilk çalıstırmamızda pass isticek tabiki pass giriyoruz iki kere..sonrasında

# cd .vnc/

komutu ile gizli olan vnc dosyalarının olduğu klasöre giriyoruz..

# nano xstartup

yapıp xstartup dosyasında ufak bi kaç düzenleme yapacağız..

#unset SESSION_MANAGER
#exec /etc/X11/xinit/xinitrc
#ları kaldırıyorz sonra ctrl + x yapıp y 'ye basıp kaydedip çıkıyoruz

konsola bu sefer

# service vncserver start

yazıp vncserveri bidaha baslatıyoruz

sonra

# vncserver -kill :1

komutu ile ilk basta açılan desktopumuzu kapatıp

# vncserver

komutu ile bastan desktop açıyoruz neden böyle yapıyoruz derseniz ilk açılan desktopda görüntü gelmeyebilir sade mavi bi görüntü gelebilir o yüzden böyle yapıyoruz..ve linux makinamıza uzakmasaüstümüzü kurmuş oluyoruz sonrasında vncserver programını indirip linux uzakmasaüstümüze bağlanabilirz..