• 09-02-2022, 14:23:39
    #1
    Merhaba,

    Uzaktan kullanıcılarla bağlandığım servera lokalde kullandığım bir yazıcıyı bağladım. Ancak servera çeşitli yerlerden bağlanan tüm kullanıcıların bu yazıcıya çıktı gönderebilmesini istiyorum. Yazıcı paylaşımını açamıyorum. Konu ile alakalı olarak yardımcı olabilecek biri var mı? Gerekli ekran görüntüsü vesaire gibi bilgileri paylaşabilirim.

    Teşekkür ederim. Herkese iyi çalışmalar,
  • 09-02-2022, 14:28:30
    #2
    Merhaba hocam, konuyla ilgili şurada bilgi paylaşılmış son 2 yoruma göre işlem yapabilirsiniz belki
  • 09-02-2022, 14:29:07
    #3
    Kullanıcılar RDP ile mi bağlanıyor, RDP ile bağlanıyorsa çıktı gönderebilirler, Çıktı göndereceği yazıcı listesinden Serverin lokalinde olan yazıcıyı seçmeleri yeterlidir.
  • 09-02-2022, 14:29:49
    #4
    nellysoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Uzaktan kullanıcılarla bağlandığım servera lokalde kullandığım bir yazıcıyı bağladım. Ancak servera çeşitli yerlerden bağlanan tüm kullanıcıların bu yazıcıya çıktı gönderebilmesini istiyorum. Yazıcı paylaşımını açamıyorum. Konu ile alakalı olarak yardımcı olabilecek biri var mı? Gerekli ekran görüntüsü vesaire gibi bilgileri paylaşabilirim.

    Teşekkür ederim. Herkese iyi çalışmalar,
    Rol yüklüyoruz, sonra yetkilendirme yapıyoruz ve oluyor.
    Rolleri araştırabilirsiniz, kurulum için destek de sağlayabilirim yapamazsanız.
  • 09-02-2022, 14:37:37
    #5
    murat55girgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocam, konuyla ilgili
    murat55girgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şurada bilgi paylaşılmış son 2 yoruma göre işlem yapabilirsiniz belki


    Merhaba Hocam, inceliyorum teşekkür ederim.

    wehwet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kullanıcılar RDP ile mi bağlanıyor, RDP ile bağlanıyorsa çıktı gönderebilirler, Çıktı göndereceği yazıcı listesinden Serverin lokalinde olan yazıcıyı seçmeleri yeterlidir.

    Evet kullanıcılar RDP ile bağlanıyor ama server uzakta ve yazıcı ofiste. Ofisteki kullanıcılar internete wifi ile bağlanmıyorlarsa görebiliyorlar yazıcıyı, wifi ile bağlananlar ya da ofiste olmayanlar serverda yazıcıyı göremiyor.

    yalinyalniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rol yüklüyoruz, sonra yetkilendirme yapıyoruz ve oluyor.
    Rolleri araştırabilirsiniz, kurulum için destek de sağlayabilirim yapamazsanız.
    Rolleri de inceledim ama anladığım kadarıyla sıkıntı roller ile alakalı değil. Yazıcıyı gören bilgisayarlardan herhangi bir kullanıcı RDP ile servera bağlandığında yazıcıyı görebiliyor.

    İlk yorumdaki bilgiyi inceleyeceğim.
  • 09-02-2022, 14:47:37
    #6
    nellysoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    [SIZE=2]

    Merhaba Hocam, inceliyorum teşekkür ederim.


    Evet kullanıcılar RDP ile bağlanıyor ama server uzakta ve yazıcı ofiste. Ofisteki kullanıcılar internete wifi ile bağlanmıyorlarsa görebiliyorlar yazıcıyı, wifi ile bağlananlar ya da ofiste olmayanlar serverda yazıcıyı göremiyor.



    Rolleri de inceledim ama anladığım kadarıyla sıkıntı roller ile alakalı değil. Yazıcıyı gören bilgisayarlardan herhangi bir kullanıcı RDP ile servera bağlandığında yazıcıyı görebiliyor.

    İlk yorumdaki bilgiyi inceleyeceğim.
    Eğer AD gibi bir yapı yoksa yani her PC bireysel ise o halde yazıcıyı belirli bir ağa(tavsiyem dışarıya kapalı VPN ağı) açarak yapıyı kurgulamanız tavsiyemdir.
  • 09-02-2022, 14:53:16
    #7
    yalinyalniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer AD gibi bir yapı yoksa yani her PC bireysel ise o halde yazıcıyı belirli bir ağa(tavsiyem dışarıya kapalı VPN ağı) açarak yapıyı kurgulamanız tavsiyemdir.
    Eğer müsaitsen yardımcı olabilir misin hocam? DM üzerinden iletişim bilgilerimi paylaşıyorum.
  • 09-02-2022, 14:55:08
    #8
    nellysoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer müsaitsen yardımcı olabilir misin hocam? DM üzerinden iletişim bilgilerimi paylaşıyorum.
    Uzak bağlantı desteklerinde ücretli destek olduğumu belirteyim hocam, yazılı sorularınız varsa bu konuda yazmanız herkes için yararlı olacaktır.