• 27-12-2014, 20:03:53
    #1
    Merhaba arkadaşlar
    Sunucumda (12 çekirdek X 3.2 ghz ,64G RAM,SATA HDD,directadmin) kurulu ve sadece 2 site var ve anlık ortalama 700 istek geliyor.

    Apache kullanırken httpd down oldu ve rebootladım sunucuyu.Rebootladıktan sonra fark ettimki, ortalama ram kullanımım 20GB iken 5 GB'a düştü.Sitede yavaşlamalar ciddi oranda başladı. Hiçbir şekilde ram kullanımını 5GB dan yukarı çıkartamadım.

    Bende belki sorunun apacheden kaynaklandığını düşünüp, Litespeed kurdum fakat sonuç yine aynı hiç bir şekilde ram kullanımını yükseltemedim.

    RAM KULLANIMI

    SWAP KULLANIMI

    CPU KULLANIMI

    [I]LOAD AVERAGE/I]


    HTOP

    TOP-C

    ve Son olarak LiteSpeed Ayarlarım


    Böyle bir sorunun sebebi sizce ne olabilir?
    Diskte bulunan ~800bin resimden yapabilirmi?
    Ram kullanımını nasıl yükseltebiliriz? 2 Senedir sunucu optimal çalışıyordu
    Şimdiden teşekkürler

    Edit

    Litespeed lisansım şu anda trial (2 CPU) , lisans alırken 2 cpu yeterlimidir sizce?
  • 30-12-2014, 14:03:01
    #2
    Herhangi bir sanallaştırma teknolojisi kullanıyor musunuz, php.ini 'yi kontrol ettiniz mi ve son zamanlardaki değişikliklerinizi gözden geçirdiniz mi acaba?
  • 30-12-2014, 14:16:41
    #3
    Benim de sunucu 5 gb kullaniyordu , resetledikten sonra 750 mb kullanmaya basladi. Tam bilgim yok ama sanirim sunucu ne kadar uzun sure acik kalirsa ram kullanimi o kadar artiyor yani ben oyle yorumladim.

    Resetlemeden once 90 gun boyunca hic kapanmamisti.
  • 30-12-2014, 20:51:57
    #4
    Öncelikle kernel sysctl.conf de aşağıdaki değerlerini yükselttim,

    # Controls the maximum shared segment size, in bytes
    kernel.shmmax = 68719476736                
    # Controls the maximum number of shared memory segments, in pages
    kernel.shmall = 4294967296
    Apache sürümüm 2.2 den 2.4.10 'e yükselttim. Mysqlde versionu aynı şekilde 5.0 dan 5.5 sürümüne güncelledim.
    Belirttiğiniz gibi uptime ile doğru orantıda ram kullanımı yükselme gösterdi.Fakat önceden her rebootta aynı kullanım oluşuyordu bunun nedenini bulamadım ama sorunum çözüldü.
    Apachenin sorun çıkartmadan çalıştığını gördüğümde Litespeed kullanmaktan vazgeçtim.
    Bu arada sanallaştırma kullanmıyorum.

    [root@ public_html]# free -g
                 total       used       free     shared    buffers     cached
    Mem:            62         49         13          0          2         30
    -/+ buffers/cache:         16         46
    Swap:            1          0          1
    [root@ public_html]#


    Apache 2.2 sürümünde load yükselince crash yaşanıyordu 2.4 te böyle bir sıkıntı oluşmadı
    Litespeed ise apacheden çok yavaş çalıştı. 2 Cpu lisanslı sizce sorun sadece cpu lisansındanmıdır?