• 10-12-2014, 13:20:01
    #1
    Merhaba,

    Şirket yeni bir dedicated sunucu almış. Şimdi partition'lara ayırmak gerekiyor.

    Aşağıdaki partition yapısı yeterli mi?

    Cihaz'da ssh disk var 120 GB ve Ram 8 GB.

  • 10-12-2014, 13:32:54
    #2
    sunucuoptimizasyon.com
    Evet sorun yok, bölümleme yaparken swap, boot alanlarını dağıttıktan sonra geri kalan tüm alanaı ana dizine verin home - ana dizin diye bölmeyin sonra alan sıkıntısı yaşarsınız.
  • 10-12-2014, 14:09:37
    #3
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet sorun yok, bölümleme yaparken swap, boot alanlarını dağıttıktan sonra geri kalan tüm alanaı ana dizine verin home - ana dizin diye bölmeyin sonra alan sıkıntısı yaşarsınız.
    Yani /home diye vermeme gerek yok sanırım dimi?

    Boot ve Swap'a verdiğim alan'lar yeterli mi peki ram ve disk miktarına göre acaba?
  • 10-12-2014, 14:19:06
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    Yeterli.
  • 11-12-2014, 10:38:09
    #5
    /boot en az 500 mb tavsiye ederim, birkaç kernel güncellemesinden sonra sorun yaşayabilirsiniz, eski kerneller otomatik silinmez, elle silmeniz gerekebilir.

    Ayrıca / ve /home şeklinde ayırmanız gerekli değil, hepsini / dizinine verebilirsiniz ancak bu durumda kota kullanamazsınız, şirketiniz için bu durum önemli değilse /home diye ayrı bir partition oluşturmanıza gerek yok.