• 18-08-2007, 11:08:54
    #1
    Merhaba Arkdaşlar.
    Sitelerin hitlerinin artması sonucunda Serverde sorunlar yaşamaya başladım.Şimdi başka bir makina almayı düşünüyoruz yalnız merak ettiğim bir kaç soru var .
    Ben aynı Makinadan bir tane daha alıp siteleri bölersem mi daha iyi perfonmas alırım .Yoksa Daha yüksek bir makina alıp tek makinada sitelrri çalıştırısam mı daha iyi perfonmas alırım .
    Şuanki Makina bu:
    Intel Core 2 Duo 2.13 GHz
    250 GB Hard Drive
    2 GB RAM
    5 IP Address
    2500 GB Bandwidth
    100 Mbps port uplink
    Saygılar iyi çalışmalar.
  • 18-08-2007, 11:49:51
    #2
    core2duo işlemciler sunucu işlemcisi değildir.

    siz bir adet opteron 246 veya xeon 2.8 alırsanız size yeterli olacaktır.
  • 18-08-2007, 19:18:59
    #3
    Peki TR Sunucun Sitelerin hızlı açılması dışında başka ne katkısı olabilir? Site Hızları Pek kötü değil memnunum.
  • 18-08-2007, 19:20:15
    #4
    hiçbir +sı yoktur .
    colocation yaparsanız eğer sunucunuza gidip direk müdahale imkanınınız olur.

    başka bir esprisi yoktur.
  • 19-08-2007, 00:01:30
    #5
    hocam cevapların için Teşekkürler. Peki bu 2 makinayı nasıl kuullanmalıyım? mysql ve http leri ayırsammı daha iyi olur yoksa siteleri 2 yemi bölsem? hite göre eşit bir paylaştıma olursa?
  • 19-08-2007, 00:08:45
    #6
    ben her zaman sunucu işlemcisini ve ram i yükseltme taraftarıyım.
    hem daha ekonomik hem daha performanslı olur.
    cluster yapmayı daha sonra düşünmelisiniz.
    eğer yaparsanız da 2 sunucu alıp birini yüksek diğerini normal özellikde seçebilirsiniz.
    sql ağır olanda apache ise diğerinde çalışır.