ben her zaman sunucu işlemcisini ve ram i yükseltme taraftarıyım.
hem daha ekonomik hem daha performanslı olur.
cluster yapmayı daha sonra düşünmelisiniz.
eğer yaparsanız da 2 sunucu alıp birini yüksek diğerini normal özellikde seçebilirsiniz.
sql ağır olanda apache ise diğerinde çalışır.