• 20-11-2017, 07:44:17
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba,

    1 adet HP DL 380e G8 sunucumuz mevcut. Sunucuyu kullanım amacımız sanal sunucular oluşturmak olacak. Bu nedenle SAS / SSD düzeyinde diskleri alıp sunucuyu aktif etmeyi düşünüyoruz.

    Öncelikle merak ettiğim bazı konular var.

    Sunucu üzerinde B320i raid controller mevcut. Ben bu sunucuya 900Gb Dell SAS disk takıyorum, sunucu " SAS License Key " istiyor benden ve lisansı girmeden de diski okumuyor. Muhtemelen bunu Dell olduğundan veya SAS olduğundan dolayı yapıyor. Çünkü SSD taktığımda sorun yaşamıyorum. Öncelikle bunun nedenini, varsa çözümünü öğrenmek isterim. Ayrıca bu sunucu için kullanılması en mantıklı, en performanslı raid kartı nedir? Bunu da öğrenmek istiyorum. Raid0 kullanacağım.

    Sunucu şu an tek CPU ile çalışıyor. Çift CPU mevcut fakat heatsink 1 adet olduğu için tek CPU çalıştırıyoruz. Dl 380e G8 heatsink olan varsa elinde onunla ilgili de teklif alabiliriz.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar.
  • 20-11-2017, 10:12:30
    #2
    Merhaba,


    Sanallaştırma yapacaksanız ssd yerine sas almanızı tavsiye ederim hele raid 0 yapacaksanız bence kesinlikle sas almalısınız. Bunun dışında dl380 güzel bir sunucudur. İnternet üzerinden güncelleştirmelerini indirmeyi unutmayınız. Sunucu üzerinde b320i raid kartı var demişsiniz. Bu sunucular üzerinde genel p410 raid kartı vardı diye hatırlıyorum bu pilli ve cache bellekli bir kart olmalıdır uygun olur diye düşünüyorum. b320i raid 0 ve raid 1 dışında raid yapamazsınız raid 5 desteklemez ve çokta sağlıklı bir raid değildir bir çok kesintide raidi unuttuğunu görmüşlüğüm vardır. Ek olarak b320de raid yapmak için internetten driver indirmelisiniz driver olmadan kurulum gerçekleştirmez. Disklere GPT Temizliği yapmalısınız kurulum için Gparted gibi bir cd yardımı ile. p410 Konusunda gerçekten emin değilim araştırmadan almayın aklımda kalan bu.
  • 20-11-2017, 10:54:22
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Sezermekikci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,


    Sanallaştırma yapacaksanız ssd yerine sas almanızı tavsiye ederim hele raid 0 yapacaksanız bence kesinlikle sas almalısınız. Bunun dışında dl380 güzel bir sunucudur. İnternet üzerinden güncelleştirmelerini indirmeyi unutmayınız. Sunucu üzerinde b320i raid kartı var demişsiniz. Bu sunucular üzerinde genel p410 raid kartı vardı diye hatırlıyorum bu pilli ve cache bellekli bir kart olmalıdır uygun olur diye düşünüyorum. b320i raid 0 ve raid 1 dışında raid yapamazsınız raid 5 desteklemez ve çokta sağlıklı bir raid değildir bir çok kesintide raidi unuttuğunu görmüşlüğüm vardır. Ek olarak b320de raid yapmak için internetten driver indirmelisiniz driver olmadan kurulum gerçekleştirmez. Disklere GPT Temizliği yapmalısınız kurulum için Gparted gibi bir cd yardımı ile. p410 Konusunda gerçekten emin değilim araştırmadan almayın aklımda kalan bu.
    Çok teşekkür ederim ilginiz için. Sas konusunda bende öyle düşünüyorum. Hemde daha fazla alan ile maliyetten de Kar etmiş oluruz.

    Raid0 kullanacağım zaten, B320 sorun çıkarır mı bize? Maksat raid kartına da masraf yapmamak. Çünkü diskler de bizi biraz zorlayacaktır.
  • 20-11-2017, 12:41:52
    #4
    B320 çalışma kısmında sorun çıkartmıyor sorunsuzca raid yapabilirsiniz. Açıp hiç sorun yaşamadan senelerce kullananda vardır. Fakat yüke gelmediğini belirtmeliyim. Dediğim gibi 3 - 5 defa bu raidin bir gece ansızın uçtuğuna sahit oldum çok sağlıklı değiller imkanınız varsa p410 p420 kart bakmanızı tavsiye ederim. SSD ler samsung pro almanız lazım, diğerleri cabuk bozuluyor. Aklınızda olsun
  • 20-11-2017, 14:07:30
    #5
    Raid 0 yerine raid5 yaparsanız diskin ömrünü uzatmış olursunuz. Performans olarakda ssd cache ile daha iyi sonuç alırsınız.
  • 20-11-2017, 16:54:15
    #6
    Uzun testler sunucu tecrubelerimi paylasayim;
    Eger ssd kullanacaksaniz P410 kesinlikle almayin/kullanmayin. Onun yerine P420 samsung ssd pro ile kullanabilirsiniz. Fakat oyle yine de cok ustun performans beklemeyin, RAID 10 samsung ssd ler ile 450Mbs lari gordum, bu dgerler olagan, RAID 0 da biraz daha uzerine cikabilir. RAID 5 i ise kesinlikle kullanmayin. Test sonuclari elimde yok ama sas disklerden kotu olacaktir sonuclari. Ayrica controllerda ssd cache ini enable edin.
    Raid kartiniz yok ise; onboard controller in 1 ve 2 nolu portlari sata3 tur, bu portlara ssd leri takarsaniz, muhtemelen P420 den cok daha iyi sonuclar elde edeceksiniz.
    Bugun yeni bir sunucu yapiyor olsaydim ki gen8 serisi cok iyi bir sunucu, sas diskler uzerinde mailleri tutar, 2 x NVME PCIe ssd de de birinde web digerinde sql i tutardim.
    Tavsiyem

    ISerttas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    1 adet HP DL 380e G8 sunucumuz mevcut. Sunucuyu kullanım amacımız sanal sunucular oluşturmak olacak. Bu nedenle SAS / SSD düzeyinde diskleri alıp sunucuyu aktif etmeyi düşünüyoruz.

    Öncelikle merak ettiğim bazı konular var.

    Sunucu üzerinde B320i raid controller mevcut. Ben bu sunucuya 900Gb Dell SAS disk takıyorum, sunucu " SAS License Key " istiyor benden ve lisansı girmeden de diski okumuyor. Muhtemelen bunu Dell olduğundan veya SAS olduğundan dolayı yapıyor. Çünkü SSD taktığımda sorun yaşamıyorum. Öncelikle bunun nedenini, varsa çözümünü öğrenmek isterim. Ayrıca bu sunucu için kullanılması en mantıklı, en performanslı raid kartı nedir? Bunu da öğrenmek istiyorum. Raid0 kullanacağım.

    Sunucu şu an tek CPU ile çalışıyor. Çift CPU mevcut fakat heatsink 1 adet olduğu için tek CPU çalıştırıyoruz. Dl 380e G8 heatsink olan varsa elinde onunla ilgili de teklif alabiliriz.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar.