• 21-12-2010, 21:28:10
    #1
    Arkadaşlar sadece aşağıdakileri kullanarak girilen sayıların en büyüğünü bulmanın kolay bir yolu mantığı varmıdır?

    sadece conio ve stdio kütüphaneleri olacak ve yalnızca if kullanarak (else olmayacak ) girilen sayıların en büyüğünü bulabilirmiyiz?

    if(sayi1>sayi2>=sayi3)
    printf("en büyük sayi1);

    if(sayi2>sayi1>=sayi3)
    printf("en büyük sayi2);


    gibi tek tek yazmadan yapmanın yolunu arıyorum.
  • 21-12-2010, 22:26:51
    #2
    gerek kalmadı arkadaşlar girilen sayıları kontrol ettirip enbuyuk değişkenine atadım oldu, bundan daha kısa bir yol bilen söylerse sevinirim.

    if(sayi1>enfazla)
    enfazla=sayi1;
    if(sayi2>enfazla)
    enfazla=sayi2;
    if(sayi3>enfazla)
    enfazla=sayi3;
    if(sayi4>enfazla)
    enfazla=sayi4;
    if(sayi5>enfazla)
    enfazla=sayi5;
    if(sayi6>enfazla)
    enfazla=sayi6;
  • 21-12-2010, 23:15:42
    #3
    switch for ?
  • 22-12-2010, 02:01:22
    #4
    tarikogut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    switch for ?
    maalesef sadece if kullanarak 2. mesajda yazdığımdan daha kısa bir yolu varmış, bakalım cuma günü hoca açıklayacak.

    for kullanabilsek 4 satırda iş tamam

           for(i=1;i<=6;i++){
                   printf("%d. sayiyi giriniz:",i);
                   scanf("%d",&sayi[i]);
                   if(sayi[i]>enfazla) enfazla=sayi[i];
                   }