• 11-08-2021, 21:44:59
    #1
    Merhabalar ilk defa bir projede takımlı bir şekilde çalışacağım. Yani ilk Git deneyimim olacak.
    Ne olduğunu neden kullanıldığı hakkında fikirlerim var ama hiç kullanmaya ihtiyaç duymadım.

    Şimdi kullanmak zorundayım, yabancılarla çalışıyorum. Bir backend için birde frontend için ayrı ayrı repo açtılar.
    Bana mantıksız geldi, amaç aynı projede aynı anda çalışmak değil mi?

    Kullandıkları Git : bitbucket
  • 12-08-2021, 17:54:27
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Versiyon kontrol sistemlerinin (Git, Mercury, vs.) amacı bir projedeki dosyalar üzerinde yapılan değişikliklerini takip etmektir. Bir frontend geliştiricisinin backend'de dönen olaylardan haberi olmasına gerek yoktur. Çünkü onun işi internet sitesinin ön yüzünü geliştirmektir. Backend geliştiricisinin de aynı şekilde frontend geliştiricisinin yaptığı değişikliklerden haberdar olmasına gerek yoktur.

    Backend ve frontend projelerinin ayrı repolarda depolanmasının sebebi genellikle geliştiricilerin kolay çalışması içindir. Örneğin frontend'de çalışan bir geliştirici evine çalışmak için gittiğinde neden backend kodunu kendi bilgisayarına yüklesin, aynı şekilde backend geliştiricisi neden frontend kodlarını bilgisayarına aktarsın.

    Diğer bir artı da klasör yapısıdır (directory structure). Yani backend ve frontend kodlarını büyük bir klasör altında toplamak geliştiriciler için büyük sıkıntılar yaratabilir. Bu büyük klasörün boyutları çok büyük boyutlara (paket yöneticileri sayesinde) ulaşabilir.

    Projeleri farklı repolarda saklamanın diğer bir özelliği de production ortamında oluşan hatalardır. Örneğin bir frontend geliştiricisi yanlış bir kod commit etti ve bu kod production ortamına taşındı. Bu durumda direk frontend reposunun son commit'i backend koduna dokunmadan geri alınabilir.

    Tabii ki bunlar dışında daha çok fazla yararı olabilir. Yapılan işlem ne kadar tek bir yapıda toplanabilecek gibi gelse de bunları kendi içlerinde parçalara ayırmak genellikle daha mantıklıdır. Tabii ki bu fikre karşı çıkan kişiler olabilir ancak proje üzerinde çalışan geliştirici sayısı arttıkça projeleri ayırmak kaçınılmaz olacaktır.

    Eğer git versiyon kontrol sistemi hakkında aklınızda takılan sorunlar var ise bu sorunları çözmenin en güzel yolu genellikle deneyerek öğrenmektir. Ben kendi kimseye yayınlamadığım kişisel projelerimde bile bir versiyon kontrol sistemi kullanıyorum.