• 23-03-2015, 00:49:09
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba Arkadaşlar...

    c# form application ile ödev yapıyorum...

    Epeyi ilerlettim. Güzel şeyler öğrendim...

    Sormak istediğim şu : Kullanıcı Adı ve Şifremizle Giriş Yaptık ve Anaforma gittik.

    1- Anaformda hangi kullanıcının oturum açtığını nasıl anlayabiliriz?
    2- Dialog ile açılan formlarda oturum devam ettiriliyor mu?
  • 23-03-2015, 01:32:21
    #2
    Selam,

    1. sorun için public ve statik değişken kullanabilirsin. Mesela anaformda bir değişken tanımla (class ın hemen altına)

    public static string Kullanici;


    login formunda eğer başarılıysa AnaFormun.Kullanici = "login olmuş kullanıcı";

    yazacaksın.. sonra anaformda bunu Kullanici olarak erişebilirsin.. mesela title a yazdırmak istiyorsan

    AnaFormun.Text = Kullanici; gibi..

    2. soruna gelirsek,
    oturum devam edip etmemesi senin kod yapına bağlı, nasıl bir şey oluşturduğunu bilemem. Ama show metodunun iki şekli var biri modal olarak diğeri normal. birisinde kullanıcı yeni formu kapatmadan diğerine erişemez, diğerine ise erişebilir. Ama bunların ikisi de önemli değil eğer yapın normal ise etkisi yok. Tabi bir de formu dispose etmemen gerekiyor yani ilk formun bellekten silindiyse ve oturum bilgilerin orada kayıtlıysa o zaman oturum devam etmez

    statik değişken alternatifi olarak da anaformdan bir nesne örneği yaratırken kurucu metoduna parametre geçirip anaformdan alabilirsin ama statik değişkenle daha basit şekilde yaparsın diğeri kafanı karıştırır. Ama merak ediyorsan örnek veririm