• 27-09-2013, 16:02:32
    #1
    Merhaba csharp da kullanici girişi yapıyorum yetkilendirme de var kullaniciGurubu 0 ise admin sayfasına gidecek üye ise 1 olacak şeklinde olucak sayfam.Sadece baglanti oluşturdugumda açık mesajını alıyorum fakat kullanıcı girişini yapmak istediğimde baglanti hatası veriyor.

    btnGiris_Click
    MySqlConnection myBaglanti;
                string connString;
                MySqlConnectionStringBuilder builder = new MySqlConnectionStringBuilder();
    
                builder.UserID = "root";
                builder.Password = "";
                builder.Database = "test";
                builder.Server = "localhost";
    
                connString = builder.ToString();
                myBaglanti = new MySqlConnection(connString);
                myBaglanti.Open();

    
     try
                {
                    MySqlCommand komut = new MySqlCommand("select * from uyeler where kullAdi = @txtKulladi and sifre = @txtSifre", myBaglanti);
                    komut.Parameters.AddWithValue("@kullAdi", txtKulladi.Text);
                    komut.Parameters.AddWithValue("@sifre", txtSifre.Text);
                    komut.Connection.Open();
                    MySqlDataReader rd = komut.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);
                    if (rd.HasRows)
                    {
                        while (rd.Read())
                        {
                            if (rd["kullaniciGrubu"].ToString()=="0")
                            {
                                MessageBox.Show("admin");
                            }
                            else
                            {
                                //Boş
                            }
                        }
                    }
                    else
                    {
                        rd.Close();
                        MessageBox.Show("Kullanici Bilgileri Yalnış");
    
                    }
                }
                catch (Exception)
                {
    
                    MessageBox.Show("baglanti hatası");
                }
  • 27-09-2013, 16:33:01
    #2
    bu yazdığın iki kod tek bir yerde mi ?
    eğer öyle ise connection ı iki kere açmışsın

    komut.Connection.Open();
    bunu sil. ikinci olarak
    rd.Close();
    kodun en altına yaz diğer yerlerden sil.

    bunlar çözüm değilse verilen hata nedir?
  • 27-09-2013, 17:33:01
    #3
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu yazdığın iki kod tek bir yerde mi ?
    eğer öyle ise connection ı iki kere açmışsın

    komut.Connection.Open();
    bunu sil. ikinci olarak
    rd.Close();
    kodun en altına yaz diğer yerlerden sil.

    bunlar çözüm değilse verilen hata nedir?
    Evet hocam aynı yerde catch deki hatayı veriyor
     catch (Exception) 
                {
    
                    MessageBox.Show("baglanti hatası");
                }
  • 27-09-2013, 17:56:13
    #4
    catch bloğunda çıkan hatayı gösterirsen daha sağlıklı yardımcı olunabilir sanırsam....
  • 27-09-2013, 18:06:38
    #5
    devveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    catch bloğunda çıkan hatayı gösterirsen daha sağlıklı yardımcı olunabilir sanırsam....
    hocam hatanın resmini cektim
    http://o1309.hizliresim.com/1f/v/t1vxr.png
  • 27-09-2013, 18:21:14
    #6
    hocam bi nesneyi create ettirememişsin. ama yazdğın koda baktım hepsi ok görünüyor. pm den teamviewer at bakalım iki dk ya.

    edit: ayrıca bu kadar kasmaya gerek yok. 3-5 satırla iş çözülür ya.. commandın executescalar fonksiyonu işimizi görür
  • 27-09-2013, 18:32:57
    #7
    ertan2002 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bi nesneyi create ettirememişsin. ama yazdğın koda baktım hepsi ok görünüyor. pm den teamviewer at bakalım iki dk ya.

    edit: ayrıca bu kadar kasmaya gerek yok. 3-5 satırla iş çözülür ya.. commandın executescalar fonksiyonu işimizi görür
    pm attım hocam