• 10-08-2010, 01:53:26
    #1
    ilgili Urlye girince kayıt silindiyse yani db de yoksa eğer bir uyarı yazısı yazmak ya da ana sayfaya yönlendirmek istiyorum ziyaretçiyi. bunu hangi kodları kullanarak yapabilirim? phpde çok yeniyim, en basit bir biçimde açıklayarak kod yardımında bulunursanız sevinirim.
  • 10-08-2010, 02:04:55
    #2
    $bak= mysql_query("select * from kayıt where veri = '$veri'"));  
    if (mysql_num_rows($bak) == '0') { 
    header ("Location:yoneliceksayfa.php"); 
    }
  • 10-08-2010, 02:06:10
    #3
    en basitinden, mantığı anlamak açısından şöyle olabilir. girilen urlye kayıtın idsi gönderiliyorsa, örneğin uyeler.php?id=123, burada 123 numarasını get metoduyla alırız. sonrasında ise veritabanında sorgulatırız. eğer varsa üye gösterilir ancak yok ise, kullanıcıyı anasayfaya göndeririz. kod olarakta göstermek gerekirse.

    $id = $_GET['id']; // id aldık
    $sorgula = mysql_num_rows(" select * from tablo where id = '$id' ") // id ile eşleyen üyeye bakıyoruz ve bunun mysql_num_rows fonksiyonu ile kayıt sayısını alıyoruz
    
    if($sorgula<1) {
    header("location:anasayfa.php"); 
    }
    
    // eğer böyle bir üye yoksa anasayfaya git dedik. $sorgula değişkeni içerisinde kayıt sayısı var. 123 idsine eşit bir üye varsa 1 döndürecektir eğer yoksa 0 döndürecektir. bizde eğer 0 ise anasayfaya git dedik. 1 ise anasayfaya gitmeyecek, kodun altında yazanları işleme alacaktır.
  • 10-08-2010, 02:10:08
    #4
    husee3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    $bak= mysql_query("select * from kayıt where veri = '$veri'"));  
    if (mysql_num_rows($bak) != '0') { 
    header ("Location:yoneliceksayfa.php"); 
    }
    != yerine == yapmamız gerekmiyor mu? eğer 0'a eşit değilse, 1e eşittir. bu da öyle bir veri var demektir. yanlış mıyım?
  • 10-08-2010, 02:19:45
    #5
    $get=@mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM DB"));
    if($get < 1){
    echo "kayit bulunmadi";
    }else {
    echo "kayit bulundu";
    }
  • 10-08-2010, 02:20:59
    #6
    ruvec adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    != yerine == yapmamız gerekmiyor mu? eğer 0'a eşit değilse, 1e eşittir. bu da öyle bir veri var demektir. yanlış mıyım?
    haklısın yanlışlık yapmısım
  • 10-08-2010, 05:23:54
    #7
    arkadaşlar verdiğiniz kodu uygulayamadım. benim şuan elimdeki kod bu: bunun üzerinde değişiklik yaparsanız sevinirim.

    <?
    $sql = "select * from kutuphane where id='".$kitap_id."'";
    $islemci = mysql_query($sql);
    $veri = mysql_fetch_array($islemci);
    ?>
  • 10-08-2010, 07:51:46
    #8
    HighVoltage4 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar verdiğiniz kodu uygulayamadım. benim şuan elimdeki kod bu: bunun üzerinde değişiklik yaparsanız sevinirim.

    <?
    $sql = mysql_query("select * from kutuphane where id='".$kitap_id."'");
    $kayitsayisi = mysql_num_rows($sql);
    if($kayitsayisi<1) {
    echo "böyle bir üye bulunmamaktadır!";
    header("refresh: 3; url=anasayfa.php");
    }else {
    // üye varsa yapılacak işlemler...
    $veri = mysql_fetch_array($sql);
    
    }
    ?>
    buyrun, deneyin.
  • 10-08-2010, 09:47:05
    #9
    ruvec adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    buyrun, deneyin.
    yönlendirme hata verdi.

    Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (

    zaten yazıya gerek yok sadece yönlendirmede olur.