• 29-04-2022, 22:08:00
    #1
    Herkese merhabalar. Daha önce benzer bir şey sormuştum ama kafamda yazılan iki yorumu toparlayıp şöyle bir soruyla geldim.
    Versiyon numarası ve yayınlanma tarihini tuttuğumu versiyon.php içerisinde şöyle bir kodum var.

    $SCRIPT_VERSION="1.1";
    $VERSIYON_NO="23-02-2022";
    Birde bu bilgilerin üzerine yazılacak verileri veritabanından çeken update.php diye bir sayfam var. Bu update.php sayfasında bir butona tıklandığında file_put_contents ile nasıl versiyon.php deki SCRIPT_VERSION VE VERSIYON_NO değerlerini güncellemesini sağlayabilirim?

    Bu arada yukarıdaki değerleri benim elimle girdiğimi düşünebilirsiniz. Sonrasında 1.1 in 1.2 yle güncellenmesini istiyorum gibi düşünebiliriz eğer net soramadıysam. Ama bu 1.2 değeri update.php den gönderilecek buradaki 1.1 değeri güncellenecek. Sonrasında o değeri farklı bir sayfada çekerek göstereceğim.

    Şimdiden yardım eden herkese teşekkür ederim.
  • 29-04-2022, 22:11:08
    #2
    emregoktepe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese merhabalar. Daha önce benzer bir şey sormuştum ama kafamda yazılan iki yorumu toparlayıp şöyle bir soruyla geldim.
    Versiyon numarası ve yayınlanma tarihini tuttuğumu versiyon.php içerisinde şöyle bir kodum var.

    $SCRIPT_VERSION="1.1";
    $VERSIYON_NO="23-02-2022";
    Birde bu bilgilerin üzerine yazılacak verileri veritabanından çeken update.php diye bir sayfam var. Bu update.php sayfasında bir butona tıklandığında file_put_contents ile nasıl versiyon.php deki SCRIPT_VERSION VE VERSIYON_NO değerlerini güncellemesini sağlayabilirim?

    Bu arada yukarıdaki değerleri benim elimle girdiğimi düşünebilirsiniz. Sonrasında 1.1 in 1.2 yle güncellenmesini istiyorum gibi düşünebiliriz eğer net soramadıysam. Ama bu 1.2 değeri update.php den gönderilecek buradaki 1.1 değeri güncellenecek. Sonrasında o değeri farklı bir sayfada çekerek göstereceğim.

    Şimdiden yardım eden herkese teşekkür ederim.
    file put content ile dosya alabilirsiniz karşıdan onun yerine fopen ile yeniden dosya oluşturabilirsiniz. Yada DB den işlem sağlarsınız.
  • 29-04-2022, 22:12:15
    #3
    OneGui adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    file put content ile dosya alabilirsiniz karşıdan onun yerine fopen ile yeniden dosya oluşturabilirsiniz. Yada DB den işlem sağlarsınız.
    Bir örnek verebilir misiniz hocam? Bu php de yeniyim de
  • 29-04-2022, 22:16:25
    #4
    emregoktepe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir örnek verebilir misiniz hocam? Bu php de yeniyim de
    Anlatımında sanırım bir sorun var değişkeni madem güncelleyeceksin ve çekeceksin db de ayarlar veya x tablosu oluştur içine update satırı ekle, butona basıldığında da güncelle db de daha sonra veriyi çektir olay bu neden tekrardan dosya oluşturuyorsun çok mantıksız geliyor.
  • 29-04-2022, 22:32:01
    #5
    OneGui adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlatımında sanırım bir sorun var değişkeni madem güncelleyeceksin ve çekeceksin db de ayarlar veya x tablosu oluştur içine update satırı ekle, butona basıldığında da güncelle db de daha sonra veriyi çektir olay bu neden tekrardan dosya oluşturuyorsun çok mantıksız geliyor.
    Hocam haklı olabilirsiniz anlatamamış olabilirim. Kusura bakma hızlıca şöyle anlatayım benim otomatik güncelleme yapan bir sistemim var müşterilere sattığım bir script için. Sistem benim server ımdaki admin panelinden güncel versiyon numarasını çekiyor, kontrol ediyor ve yeni versiyon varsa Güncelle butonuna tıkladığımda son versiyon dosyalarını indiriyor. Benim yapmaya çalıştığım ise şu; güncelleme yaptığında o versiyon numarasını da bu oluşturduğum versiyon.php deki dosyaya yazsın sonra ben onu çekeyim istedim. Bu sayede güncelleme yaptırdığım sayfada yeni versiyon numarası ve sistemin versiyon numarasını kontrol ettireceğim, güncelleme var ise versiyon numarası tutmayacağından güncelle butonu görünür olacak. Aynı ise ikisi de güncelleme butonu gizlenecek.

    Sizin bu konudaki öneriniz nedir nasıl yapabilirim? Veritabanına mı kayıt ettirmeliyim?
  • 29-04-2022, 23:06:35
    #6
    emregoktepe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam haklı olabilirsiniz anlatamamış olabilirim. Kusura bakma hızlıca şöyle anlatayım benim otomatik güncelleme yapan bir sistemim var müşterilere sattığım bir script için. Sistem benim server ımdaki admin panelinden güncel versiyon numarasını çekiyor, kontrol ediyor ve yeni versiyon varsa Güncelle butonuna tıkladığımda son versiyon dosyalarını indiriyor. Benim yapmaya çalıştığım ise şu; güncelleme yaptığında o versiyon numarasını da bu oluşturduğum versiyon.php deki dosyaya yazsın sonra ben onu çekeyim istedim. Bu sayede güncelleme yaptırdığım sayfada yeni versiyon numarası ve sistemin versiyon numarasını kontrol ettireceğim, güncelleme var ise versiyon numarası tutmayacağından güncelle butonu görünür olacak. Aynı ise ikisi de güncelleme butonu gizlenecek.

    Sizin bu konudaki öneriniz nedir nasıl yapabilirim? Veritabanına mı kayıt ettirmeliyim?
    açıkçası yazılımlarını güncellemek için tam takır çalışan bir yazılımım var eğer istersen onu önerebilirim