• 24-06-2021, 23:18:56
    #1
    Merhabalar getir,martı gibi firmalar kartı kaydederken bir kez sms istiyor ve sipariş geçildiğinde sms istemeden karttan çekiyor.Bu işlem nasıl yapılmalıdır ? Kart bilgisi nerede ve nasıl saklanmalıdır acaba ? Bir tehlikesi var mıdır?.

    Şimdiden teşekkürler
  • 24-06-2021, 23:22:50
    #2
    Masterpass alt yapısında saklanıyordu galiba
  • 24-06-2021, 23:26:15
    #3
    Platin üye
    alicemalturan1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar getir,martı gibi firmalar kartı kaydederken bir kez sms istiyor ve sipariş geçildiğinde sms istemeden karttan çekiyor.Bu işlem nasıl yapılmalıdır ? Kart bilgisi nerede ve nasıl saklanmalıdır acaba ? Bir tehlikesi var mıdır?.

    Şimdiden teşekkürler
    Bahsettiğiniz firmaların alt yapısını bilemeyiz ancak tüm iyzico gibi aracı kuruluşlar + bir çok banka direkt kart saklama desteği vermektedirler.

    Kart bilgilerinizi bankaya iletirler, banka onayınıza istinaden bir key üretir, alışveriş yaptığınız firma sadece o keyi saklar ve gerektiğinde kullanır. Kabaca mantık böyle.
  • 24-06-2021, 23:23:04
    #4
    iyzico doc incelersen var zaten.
  • 24-06-2021, 23:25:57
    #5
    İyzico kendi sisteminde saklayıp kart başına ve kullanıcı başına size token veriyor sizde bu token değerlerini kendi veritabanınızda saklıyorsunuz. Sizin iyzico bilgileriniz ve sakladığınız token değerleri ile istediğiniz zaman çekim yapabilirsiniz burada kritik nokta iyzico bilgilerinizi kaptırmamanız onlar olmadan tokenlar bir işe yaramıyor.
  • 24-06-2021, 23:27:42
    #6
    by_ala adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyzico kendi sisteminde saklayıp kart başına ve kullanıcı başına size token veriyor sizde bu token değerlerini kendi veritabanınızda saklıyorsunuz. Sizin iyzico bilgileriniz ve sakladığınız token değerleri ile istediğiniz zaman çekim yapabilirsiniz burada kritik nokta iyzico bilgilerinizi kaptırmamanız onlar olmadan tokenlar bir işe yaramıyor.
    fidelasin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iyzico doc incelersen var zaten.
    merner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğiniz firmaların alt yapısını bilemeyiz ancak tüm iyzico gibi aracı kuruluşlar + bir çok banka direkt kart saklama desteği vermektedirler.

    Kart bilgilerinizi bankaya iletirler, banka onayınıza istinaden bir key üretir, alışveriş yaptığınız firma sadece o keyi saklar ve gerektiğinde kullanır. Kabaca mantık böyle.
    Victionx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Masterpass alt yapısında saklanıyordu galiba
    Cevaplayan herkese teşekkürler mantık kafama oturdu.