• 08-05-2020, 23:28:28
    #10
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendin 5-6 tane pratik fonksiyon yazarak bir şeyler çıkartabilirsin yada netten araştırabilirsin mysqli projelerim için kendi sınıfımı rahat 4-5 yıl önce yazdım halen onu kullanıyorum
    Teşekkür ederim hocam şuan sınıf falan yazacak pek zaman kalmadı diyebilirim baya bi öteledim bu işi bu işten sonra ilk işim olacak yada codeingiter.



    patrick2dev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam src altında basicdb.php dosyasını indirin. sayfanıza require edin zaten orada examples var, oraya bakarak yapabilirsiniz.

    Hocam şu kısımda ErbilenDatabase olan yeri ben de mi öyle yazmalıyım.Hemen üzerinde basicdb.php'yi require ettim, içini inceledim fakat böyle bir kısma rastlamadım. Ne yazmalıyım oraya acaba?
  • 08-05-2020, 23:34:54
    #11
    $db = new basicdb();
    şeklinde kullanabilirsiniz.
  • 09-05-2020, 01:26:23
    #12
    dev
    Kurumsal Üye
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba, mysqli, pdo gibi olarak, projelerimizde en çok kaynağı bulabileceğimiz, en çok kullanıma sahip hangi şekli kullanmalıyız? Bir dönem pdo kullandım verim alamadım açıkcası.
    Siz hangisini neden kullanıyorsunuz?
    Teşekkürler.
    https://github.com/illuminate/database orm kullanmaya alismak lazim
  • 09-05-2020, 03:41:24
    #13
    patrick2dev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    $db = new basicdb();
    şeklinde kullanabilirsiniz.
    Hocam bir şey daha danışabilirmiyim acaba?
    Şimdi mesela bir insert yaptık, bize hata mesajı döndürüyor, ama ben bu hata mesajını nasıl yakalayacağım?
    yani
    $query=$db->insert vs. yazıyoruz kodu.
    Bu kod örneğin duplicate değerden 23000 hatası döndürüyor,basicdb.php içerisinden o fonksiyonu buldum html kodunu kaldırdım sadece mesajı döndürttürüyorum ama benim kendi php'm içerisinden ben o mesajı nasıl yakalayacağım?
    yani ben ayrı bir .php dosyasında kod yazıyorum, query'i yazdım, if $query ise başarılıysa işlem de yapabiliyorum, ama başarısız ise o hatayı yakalamk istiyorum bir değişkende bunu nasıl yapacağım acaba?
  • 09-05-2020, 11:10:35
    #14
    bu tarz projelerde genelde wordpress in kullandığı ezSql kütüphanesini kullanır ve tavsiye ederim.
    tüm kodlar aynı iken temel bağlantı kodlarında ufak değişiklik ile mysqli pdo sqlite gibi geçiş yapabiliyorsun.

    ama senin problemin bir kütüphane den daha çok sorgularla olduğunu sanıyorum. çünkü salt pdo fonksiyonlarını kullandığın halde seni memnun etmeyen durum var ise izlediğin yolda/sorguda bi sorun vardır diye düşünüyorum.
  • 09-05-2020, 11:54:43
    #15
    caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bir şey daha danışabilirmiyim acaba?
    Şimdi mesela bir insert yaptık, bize hata mesajı döndürüyor, ama ben bu hata mesajını nasıl yakalayacağım?
    yani
    $query=$db->insert vs. yazıyoruz kodu.
    Bu kod örneğin duplicate değerden 23000 hatası döndürüyor,basicdb.php içerisinden o fonksiyonu buldum html kodunu kaldırdım sadece mesajı döndürttürüyorum ama benim kendi php'm içerisinden ben o mesajı nasıl yakalayacağım?
    yani ben ayrı bir .php dosyasında kod yazıyorum, query'i yazdım, if $query ise başarılıysa işlem de yapabiliyorum, ama başarısız ise o hatayı yakalamk istiyorum bir değişkende bunu nasıl yapacağım acaba?
    hocam sınıf hataları throw eder yani fırlatır o yüzden class içinde stil vermeniz gerekir.
  • 10-05-2020, 03:24:45
    #16
    hata yakalamak için try catch kullan

    try {
        // burada hata olabilme ihtimali olan kodların
    } catch (Exception $e) {
        echo 'Yakalanan hata mesajı budur : ',  $e->getMessage();
    }
  • 10-05-2020, 03:54:34
    #17
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ya da neden ORM denemiyorsun, doctrine gibi.
  • 10-05-2020, 04:15:21
    #18
    yavuzk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hata yakalamak için try catch kullan

    try {
        // burada hata olabilme ihtimali olan kodların
    } catch (Exception $e) {
        echo 'Yakalanan hata mesajı budur : ',  $e->getMessage();
    }
    teşekkür ederim hocam

    Eagle05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya da neden ORM denemiyorsun, doctrine gibi.
    hocam biraz zaman kısıtlı bir şey o yüzden spagetti falan öyle hızlıca bitirmem lazım, bu konu faydali olacak ilerki projelerimde illaki bu bahsettiğiniz şeyleri kullanacağım teşekkür ediyorum