• 02-09-2019, 03:30:22
    #1
    Selamlar arkadaşlar güzel bir konu ile daha sizlerleyim.
    Bu dersimizde PHP PDO ile basit bir şekilde mesajlaşma uygulaması yapıyoruz.
    Bu konu hakkında bir kaç mail ve mesaj gelince bu dersi çekmeye karar verdim.
    Söylediğim gibi en basit şekilde temel mantığını anlatmaya çalıştım umarım faydalı olmuştur.
    Kanalıma abone olmayı lütfen unutmayın


    https://www.youtube.com/watch?v=BwGn_G4z-xc

    ------ Sosyal Medya Hesaplarım ------


    Web Sitem : http://yavuz-selim.com
    Facebook : https://www.facebook.com/yavuzselimblog
    Twitter : https://www.twitter.com/yavuzselimblog
    Instagram : https://www.instagram.com/yavuzselimblog
    Mail : info@yavuz-selim.com
  • 02-09-2019, 03:39:21
    #2
    hocam atlaya atlaya baktim
    oncelikle tesekkurler bir sey ogrenmeye katkinin karsiligi odenemez
    2 nacizhane tavsiyem var
    1.si lutfen degisken isimlerinizin ingilizce olsun underscrore standart dina uygun olsun (butun dunya php yi boyle kullaniyor ) ornegin "okundumu" yerine "is_read" gibi
    2. si atlarken gordum yine mesaj okuyduysa 1 okunmadi ise 2 vermek niye? okunduysa TRUE okunmadiysa FALSE verseniz veya 1 ve 0 , 1 ve 2 ileride projeyi teslim ederken insanlar cok zorun yaratir
  • 02-09-2019, 03:42:45
    #3
    asiminnesli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam atlaya atlaya baktim
    oncelikle tesekkurler bir sey ogrenmeye katkinin karsiligi odenemez
    2 nacizhane tavsiyem var
    1.si lutfen degisken isimlerinizin ingilizce olsun underscrore standart dina uygun olsun (butun dunya php yi boyle kullaniyor ) ornegin "okundumu" yerine "is_read" gibi
    2. si atlarken gordum yine mesaj okuyduysa 1 okunmadi ise 2 vermek niye? okunduysa TRUE okunmadiysa FALSE verseniz veya 1 ve 0 , 1 ve 2 ileride projeyi teslim ederken insanlar cok zorun yaratir
    Öncelikle güzel yanıtınız için teşekkür ederim
    Ben projelerde tabiki ingilizce kullanıyorum fakat eğitimlerde bu şekilde daha açıklayıcı olduğuna inanıyorum bundan dolayı Türkçe kullanıyorum. Yani kendim bu şekilde daha rahat anlatıyorum.

    Ek olarak her zaman 0 veya 1 vardır ben hep bu şekilde kullanıyorum bu güne kadar da herhangi bir sorun yaşamadım yaklaşık 6 yıldır yani Tabiki sizin dediğiniz şekilde de olur yani TRUE FALSE gibi aslında hepsinin temel mantığı aynı yere dayanıyor bir şey VARDIR ya da YOKTUR

    Sağlıcakla kalın
  • 02-09-2019, 03:47:08
    #4
    tabiki kucuk projelerde haklisiniz ama 1 integer 4 bit alan tutarken boolean 1 bit tutuyor yani veri tasarrufu
    bir mesaj atmak bile 0.014 g CO2 salinimina sebep olurken bu sistemlerin buyudugu zaman ki halini dusunun.
    Bunun eigtim videosu oldugunun farkindayim ama agac yasken egilmeli oyle ogrenirse insanlar oyle giderler
  • 02-09-2019, 03:49:15
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    guzel calisma olmus tebrikler
  • 02-09-2019, 03:49:20
    #6
    asiminnesli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tabiki kucuk projelerde haklisiniz ama 1 integer 4 bit alan tutarken boolean 1 bit tutuyor yani veri tasarrufu
    bir mesaj atmak bile 0.014 g CO2 salinimina sebep olurken bu sistemlerin buyudugu zaman ki halini dusunun.
    Bunun eigtim videosu oldugunun farkindayim ama agac yasken egilmeli oyle ogrenirse insanlar oyle giderler
    tabi ki söylediğinize sonuna kadar katılıyorum çoğu videomda aralarda da olsa böyle bilgileri aktarmaya çalışıyorum söylediğiniz şekilde bu video da böyle yapmak geldi öyle de devamı geldi
    zaten tinyint yaptım yani çok çok az yer kaplayan yer direkt INT yapmadım ama tabi ki söylediğiniz tinyint den bile daha az yer kaplar o konuda problem yok Teşekkürler
  • 02-09-2019, 03:56:00
    #7
    Elinize sağlık bayadır takip ediyordum sizi. Burda görmek de hoş oldu. Gerçi ben yeniyim burda.
  • 02-09-2019, 03:59:12
    #8
    CodeKod adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elinize sağlık bayadır takip ediyordum sizi. Burda görmek de hoş oldu. Gerçi ben yeniyim burda.
    teşekkür ederim güzel yorumlarınız için umarım faydası olur



    Maquinna adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    guzel calisma olmus tebrikler
    teşekkürler sağ olun