hocam atlaya atlaya baktim
oncelikle tesekkurler bir sey ogrenmeye katkinin karsiligi odenemez
2 nacizhane tavsiyem var
1.si lutfen degisken isimlerinizin ingilizce olsun underscrore standart dina uygun olsun (butun dunya php yi boyle kullaniyor ) ornegin "okundumu" yerine "is_read" gibi
2. si atlarken gordum yine mesaj okuyduysa 1 okunmadi ise 2 vermek niye? okunduysa TRUE okunmadiysa FALSE verseniz veya 1 ve 0 , 1 ve 2 ileride projeyi teslim ederken insanlar cok zorun yaratir