Merhaba arkadaşlar.
Veritabanında varchar(255) olarak tarihi (örn: 11.02.2019 şeklinde) tutuyorum.
Bunu sql'den $tarih değişkenine çağırıyorum.
<? echo $yaz['tarih']; ?>
şeklinde gösteriyorum.
İlk olarak sadece burada 2019 u nasıl çekebilirim? Yani çektiğim veriyi nasıl parçalayabilirim?
Akabinde 11.02.2019 gelen değişkenim ve ben bunu 11 bir değişkene, Ocak şeklinde 2. bir değişkene atayabilir miyim?
Yani $tarih i çektim. Bunu parçalayıp 11 kısmını $gun , 02 kısmını $ay olarak ama ŞUBAT yazacak şekilde ve son olarak $yil değişkenine 2019 u atayabilir miyim?
Şimdiden teşekkür ederim.
Gelen veriyi parçalama ve ay ekleme.
6
●502
- 12-02-2019, 17:45:43picpoket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ellerinize sağlık çok teşekkür ederim. Bu oldu fakat sadece aylar İngilizce.
Bunu nasıl Türkçe'ye çevirebilirim? - 13-02-2019, 00:20:51gizemsiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
setlocale(LC_TIME, "turkish");
bunu eklerseniz türkçe olması gerekiyor hocam - 13-02-2019, 23:27:34Denedim olmadı.picpoket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bunun dışında farklı kodlarda denedim. Sayfanın en üstüne de ekledim. Yine maalesef olmadı.. - 14-02-2019, 06:33:16
setlocale(LC_TIME, "turkish"); $date = strtotime("11.02.2019"); $day = strftime("%d", $date); $month = strftime("%B", $date); $year = strftime("%Y", $date); echo $day . " - " . $month . " - " . $year;yaparak çözebilirsiniz. Eğer Türkçe harf sorunu çıkartıyorsa iconv fonksiyonuyla çıktı verirken çözebilirsiniz;
echo iconv("ISO-8859-9", "UTF-8", $day . " - " . $month . " - " . $year);