Merhaba arkadaşlar.
Veritabanında varchar(255) olarak tarihi (örn: 11.02.2019 şeklinde) tutuyorum.
Bunu sql'den $tarih değişkenine çağırıyorum.
<? echo $yaz['tarih']; ?>
şeklinde gösteriyorum.
İlk olarak sadece burada 2019 u nasıl çekebilirim? Yani çektiğim veriyi nasıl parçalayabilirim?
Akabinde 11.02.2019 gelen değişkenim ve ben bunu 11 bir değişkene, Ocak şeklinde 2. bir değişkene atayabilir miyim?
Yani $tarih i çektim. Bunu parçalayıp 11 kısmını $gun , 02 kısmını $ay olarak ama ŞUBAT yazacak şekilde ve son olarak $yil değişkenine 2019 u atayabilir miyim?
Şimdiden teşekkür ederim.