Merhaba arkadaşlar.
Veritabanında varchar(255) olarak tarihi (örn: 11.02.2019 şeklinde) tutuyorum.

Bunu sql'den $tarih değişkenine çağırıyorum.

<? echo $yaz['tarih']; ?>

şeklinde gösteriyorum.

İlk olarak sadece burada 2019 u nasıl çekebilirim? Yani çektiğim veriyi nasıl parçalayabilirim?

Akabinde 11.02.2019 gelen değişkenim ve ben bunu 11 bir değişkene, Ocak şeklinde 2. bir değişkene atayabilir miyim?

Yani $tarih i çektim. Bunu parçalayıp 11 kısmını $gun , 02 kısmını $ay olarak ama ŞUBAT yazacak şekilde ve son olarak $yil değişkenine 2019 u atayabilir miyim?

Şimdiden teşekkür ederim.