• 11-07-2008, 08:42:01
    #1
    Üyeliği durduruldu
    merhaba arkadaşlar,
    Bildiğiniz üzere uzun zamandır, haber sistemimi şehir portalları için kullanılabilecek niteliğe getirmek için uğraştım. Yaptığım çalışmalar ile kullanım bakımından emsalsiz bir şekle geldi.
    Fakat Scripti satmak için müşterilerle görüştüğümde tasarımla ilgili bir sürü problemle karşılaşıyorum. Özellikle bana "kendi localinde yapsana tasarımını" gibi eleştiri yapıyorlar.
    Bu gece çok düşündüm problem nerde diye. Bu işte kendiminde bir sorumluluğu olmalı diye düşündüm. Smarty kullanımı ile ilgili bazı dökümanlar ve videolar buldum.
    Başlamadan önce smarty ye el atsam acaba 50 tane php dosyasının tümünü 1 haftada geçirebilir miyim?
    Artık tasarım işini müşteriye bırakacağım. Çünkü benim yaptığım tasarımı pek beğenmeme olasılıkları var.
    Ne Önerirsiniz?
  • 12-07-2008, 23:56:11
    #2
    Önceden yazdığın kodlarda tasarım ve php kısmını ne denli ayırdığına bağlı olarak geçiş süresi değişir. Ne kadar büyük bir script'in olduğunu bilmiyorum ancak "50 php dosyası" demen pek bir anlam ifade etmiyor zira onları tek dosyada da toparlayabilirsin
    Tavsiyem smarty kullanmaya başla. Er-geç lazım olur. Belki şu anda üzerinde çalıştığın script'e uyarlamazsın ancak ilerde başka bir iş çıktığı zaman şu anda yaşadığın sorunları yaşamadan işini halledersin

    koLay geLsin
  • 13-07-2008, 05:47:34
    #3
    Smarty kullanmak mesele değil ki? Önemli olan şey Smarty'yi PHP kodlarınızda okutabilmek. Ki bir haber script'i için hiçte kolay olmayacaktır. İşiniz zor görünüyor, kolay gelsin.
  • 13-07-2008, 10:31:08
    #4
    Burada asıl söz konusu olan smarty kullanımı değil zaten. Hard_Love tasarım ve kodlamayı birbirinden ayırmak istiyor ki eğer dizayn ve kodlama işlerini aynı kişi/ekip yapmayacaksa en akıllıca çözüm bir template sistemi kullanmak. Smarty kullandım ve gayet memnun kaldım, yani tavsiye de ederim.
    Bence haber scripti olup olması çok fazla etki etmez. Hatta sitenin içeriğinin ne olduğu önemli değil. Veritabanından bilgileri alıp gösteren bir site olduktan sonra forum olmuş, haber sitesi olmuş, içerik kullanılan sisteme etki etmez.
    Ama varolan bir script'i düzenlemek tabii ki zordur, hatta bir yerden sonra motivasyon eksikliğinden dolayı işin yarıda bırakılması da olası bir durum Umarım o şekilde sonuçlanmaz.
  • 23-07-2008, 12:54:53
    #5
    Üyeliği durduruldu
    ahmeTT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada asıl söz konusu olan smarty kullanımı değil zaten. Hard_Love tasarım ve kodlamayı birbirinden ayırmak istiyor ki eğer dizayn ve kodlama işlerini aynı kişi/ekip yapmayacaksa en akıllıca çözüm bir template sistemi kullanmak. Smarty kullandım ve gayet memnun kaldım, yani tavsiye de ederim.
    Bence haber scripti olup olması çok fazla etki etmez. Hatta sitenin içeriğinin ne olduğu önemli değil. Veritabanından bilgileri alıp gösteren bir site olduktan sonra forum olmuş, haber sitesi olmuş, içerik kullanılan sisteme etki etmez.
    Ama varolan bir script'i düzenlemek tabii ki zordur, hatta bir yerden sonra motivasyon eksikliğinden dolayı işin yarıda bırakılması da olası bir durum Umarım o şekilde sonuçlanmaz.
    dertli dertlinin halinden anlıyor.