• 03-09-2015, 17:40:37
    #1
    Merhaba,

    Excell'de kayıtlı olan bir hücre veya satırdaki elemanı PHP'ye yazdırmak istiyorum.

    Bunu nasıl yapabilirim? Örnek vererek açıklayabilir misiniz? reader ve PhpExcell ile denedim ancak başarılı olamadım.

    Rica etsem yardımcı olur musunuz? Teşekkürler.
  • 03-09-2015, 18:11:18
    #2
    Eğer xls dosyanız çok büyük değilse ;http://coursesweb.net/php-mysql/read...le-data-php_pc şunu kullanabilirsiniz.
    include 'excel_reader.php';       // include the class
    $excel = new PhpExcelReader;      // creates object instance of the class
    $excel->read('excel_file.xls');   // reads and stores the excel file data
    eğer sadece bir satırı istiyorsanız $excel->sheets-> şeklinde SHEET->cells->SATIR->STUN şekilinde erişirsiniz.
  • 03-09-2015, 19:57:15
    #3
    Merhaba,

    Öncelikle usanmadan cevap verdiğiniz için teşekkür ediyorum. Son olarak bir soru sormak istiyorum umarım nokta atışı yapar bir daha sizi rahatsız etmem.

    Şimdi elimde aşağıdaki gibi bir tablo var.





    Ben bu tablo içerisinde B sütununda bulunan 3 rakamını yazdırmak istiyorum. Açıkçası örnek dosya içerisinde tamamen bir tabloyu yazdırmak için kod bulunuyor ancak; istediğim alanı yazdırmak için örnek bir kod maalesef yok.

    Yardımcı olur musunuz acaba? Teşekkürler

    bluexpres adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer xls dosyanız çok büyük değilse ;http://coursesweb.net/php-mysql/read...le-data-php_pc şunu kullanabilirsiniz.
    include 'excel_reader.php';       // include the class
    $excel = new PhpExcelReader;      // creates object instance of the class
    $excel->read('excel_file.xls');   // reads and stores the excel file data
    eğer sadece bir satırı istiyorsanız $excel->sheets-> şeklinde SHEET->cells->SATIR->STUN şekilinde erişirsiniz.
  • 04-09-2015, 01:37:57
    #4
    Rica ederim problem çözülüyorsa ne ala.

    include 'excel_reader.php';     // include the class
    $excel = new PhpExcelReader;
    $excel->read('test.xls');
    print_r($excel->sheets[0]);
    şu şekilde çıktıya bir bakın. dizi mantığını anlamaya çalışın böylelikle istediğiniz noktadaki datayı bu şekilde çekebilirsiniz.

    Eğer excel'inizde altta başka sayfalar varsa onlara da erişebiliyorsunuz. print_r($excel->sheets); ile tümünü kontrol edebilirsiniz.

    sorunuzun yanıtı olarak da

    echo $excel->sheets[0]['cells'][4][2];
    4üncü satır 2inci stunu echo ediyorsunuz.

    Kolaylıklar.



    scout adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Öncelikle usanmadan cevap verdiğiniz için teşekkür ediyorum. Son olarak bir soru sormak istiyorum umarım nokta atışı yapar bir daha sizi rahatsız etmem.

    Şimdi elimde aşağıdaki gibi bir tablo var.





    Ben bu tablo içerisinde B sütununda bulunan 3 rakamını yazdırmak istiyorum. Açıkçası örnek dosya içerisinde tamamen bir tabloyu yazdırmak için kod bulunuyor ancak; istediğim alanı yazdırmak için örnek bir kod maalesef yok.

    Yardımcı olur musunuz acaba? Teşekkürler
  • 04-09-2015, 11:05:19
    #5
    Teşekkürler.

    Aşığdaki gibi bir çıktı verdi hata neyden kaynaklı olabilir sizce?

    Alıntı
    Array ( [maxrow] => 0 [maxcol] => 0 [numRows] => 6 [numCols] => 3 [cells] => Array ( [1] => Array ( [1] => Stok kodu [2] => Y1l [3] => Ay ) [2] => Array ( [1] => 004362 [2] => 2015 [3] => Mart ) [3] => Array ( [1] => 004362 [2] => 2014 [3] => Mart ) [4] => Array ( [1] => 004362 [2] => 2015 [3] => Mart ) [5] => Array ( [1] => 004362 [2] => 2014 [3] => Nisan ) [6] => Array ( [1] => 004362 [2] => 2014 [3] => ^ubat ) ) [cellsInfo] => Array ( [2] => Array ( [2] => Array ( [raw] => 2015 [type] => unknown ) ) [3] => Array ( [2] => Array ( [raw] => 2014 [type] => unknown ) ) [4] => Array ( [2] => Array ( [raw] => 2015 [type] => unknown ) ) [5] => Array ( [2] => Array ( [raw] => 2014 [type] => unknown ) ) [6] => Array ( [2] => Array ( [raw] => 2014 [type] => unknown ) ) ) ) 2015

    bluexpres adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rica ederim problem çözülüyorsa ne ala.

    include 'excel_reader.php';     // include the class
    $excel = new PhpExcelReader;
    $excel->read('test.xls');
    print_r($excel->sheets[0]);
    şu şekilde çıktıya bir bakın. dizi mantığını anlamaya çalışın böylelikle istediğiniz noktadaki datayı bu şekilde çekebilirsiniz.

    Eğer excel'inizde altta başka sayfalar varsa onlara da erişebiliyorsunuz. print_r($excel->sheets); ile tümünü kontrol edebilirsiniz.

    sorunuzun yanıtı olarak da

    echo $excel->sheets[0]['cells'][4][2];
    4üncü satır 2inci stunu echo ediyorsunuz.

    Kolaylıklar.
  • 04-09-2015, 12:08:53
    #6
    Merhaba,
    Hata yok aslında. print_r satırı tüm excel içeriğinizi size göstermek içindi. O gördüğünüz sonuç tüm excell içeriğiniz.
    print_r satırını silerseniz sadece "2015" sonucunu echo ettiğini göreceksiniz.

    echo satırında satır ve stun numarasını değiştirerek istediğiniz alanı yazdırabilirsiniz.


    scout adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler.

    Aşığdaki gibi bir çıktı verdi hata neyden kaynaklı olabilir sizce?
  • 04-09-2015, 12:58:45
    #7
    bluexpres adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    Hata yok aslında. print_r satırı tüm excel içeriğinizi size göstermek içindi. O gördüğünüz sonuç tüm excell içeriğiniz.
    print_r satırını silerseniz sadece "2015" sonucunu echo ettiğini göreceksiniz.

    echo satırında satır ve stun numarasını değiştirerek istediğiniz alanı yazdırabilirsiniz.
    Dostum çok, çok ama çok teşekkür ediyorum sana. Neredeyse 1 haftadır cebelleşiyorum bununla ilgili. Çok güzel oldu çokkk

    Türkçe karakter sıkıntım var bununla ilgili makaleler mecvuttu araştıracağım. Bir de rakamlar şu şekilde çıkıyor mesela. Normali 26.109.00 iken, ben de 26109.00 olarak yazdırılıyor. Bu rakamların arasına nasıl . koyarım sence?
  • 04-09-2015, 13:05:06
    #8
    rica ederim olduysa ne ala.
    number_format ( float $sayı , int $ondalık_hane , string $ondalık_ayracı , string $binlik_ayracı )

    yani
     echo number_format( $excel->sheets[0]['cells'][4][2],2,".",",");
    kolaylıklar.