• 19-08-2015, 13:10:30
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba ArkadaÅŸlar,

    php dilini kullanarak nesnelerle haberleşebilen kaç kişi var forumda?

    Tamamen bilgi amaçlıdır dilerseniz cevaplamayabilirsiniz..

    nesnelerden kastım internet e çıkabilen tüm cihaz ve makinalar
  • 20-08-2015, 09:09:13
    #2
    Merhaba,

    Ben kullanıyorum.
    Hem c# ile yazılmış bir program ile sitemiz haberleşiyor veri aktarıyorlar birbirlerine.
    Hem de raspberry pi ile localhost üzerinden haberleşmiştim test amaçlı.
    Aynı şekilde arduino ile de yapılabilir ancak denemedim onu
    • bayraktar
    bayraktar bunu beÄŸendi.
    1 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
  • 20-08-2015, 09:10:53
    #3
    Ofisimin kapısını PHP uygulamam ile açıyorum.
  • 20-08-2015, 09:56:28
    #4
    Kartlı geçiş yazılımım var. Rezervasyon veya kullanıcı yetkisine göre iki seçenekte çalışıyor. Fakat ben cihazla değil cihaz benimle haberleşiyor diyebilirim. Bunun dışında 2 adet yazılımım daha var. Yangın panelleriyle yangın kontrol ve raporlama yapıyorum. Diğeri de cctv uygulaması fakat web kısmında rtsp kontrolü için elimiz kolumuz bağlı olduğundan vlc gibi playerlara mahkum iş yapmak zorunda kalıyorum. Bu da görüntünün 4-5 sn gibi bir süre geç gelmesine sebep oluyor. Bunun dışında video wall gibi bir işlem yapmaya çalıştığımda da ekranda 20 ve üzerine görüntü olacağı için bilgisayara daha doğrusu tarayıcıya aşırı yük bindiriyor. Performans için hala araştırma yapıyorum diyebilirim. CCTV uygulamasının da detayına gelecek olursak rtsp üzerinden canlı kamera izleme, hareket ettirme ve vrm server üzerinden kayıt izleme gibi işlemler yapıyorum.
  • 20-08-2015, 13:05:24
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Ben kullanıyorum.
    Hem c# ile yazılmış bir program ile sitemiz haberleşiyor veri aktarıyorlar birbirlerine.
    Hem de raspberry pi ile localhost üzerinden haberleşmiştim test amaçlı.
    Aynı şekilde arduino ile de yapılabilir ancak denemedim onu
    Merhaba ArkadaÅŸlar,
    @AlperenSonad Masaüstü uygulama geliştiren yazılımlar bu işi yapıyor zaten ama benim merak ettiğim php ile bunu yapabilen var mı?
    yani cihaz size veri gönderecek ve siz cihaza veri göndereceksiniz..

    bayGaReZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ofisimin kapısını PHP uygulamam ile açıyorum.
    @bayGaReZ bunu php ile mi yapıyorsun yoksa ürettiğin bir apiyi cihaz mı? çekiyor..

    loc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kartlı geçiş yazılımım var. Rezervasyon veya kullanıcı yetkisine göre iki seçenekte çalışıyor. Fakat ben cihazla değil cihaz benimle haberleşiyor diyebilirim. Bunun dışında 2 adet yazılımım daha var. Yangın panelleriyle yangın kontrol ve raporlama yapıyorum. Diğeri de cctv uygulaması fakat web kısmında rtsp kontrolü için elimiz kolumuz bağlı olduğundan vlc gibi playerlara mahkum iş yapmak zorunda kalıyorum. Bu da görüntünün 4-5 sn gibi bir süre geç gelmesine sebep oluyor. Bunun dışında video wall gibi bir işlem yapmaya çalıştığımda da ekranda 20 ve üzerine görüntü olacağı için bilgisayara daha doğrusu tarayıcıya aşırı yük bindiriyor. Performans için hala araştırma yapıyorum diyebilirim. CCTV uygulamasının da detayına gelecek olursak rtsp üzerinden canlı kamera izleme, hareket ettirme ve vrm server üzerinden kayıt izleme gibi işlemler yapıyorum.
    @loc bu bassettiğiniz işlemleri php kullanarak mı yapıyor sunuz?

    NOT: php burada sadece server tarafındaki işlemleri yapacak yani cihaza veri gönderecek cihazdan veri alacak bu tür işlemler yapan arkadaşlar var mı? mutlaka vardır ama r10 da böyle arkadaşlar var mı?
  • 20-08-2015, 13:10:24
    #6
    bayraktar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba ArkadaÅŸlar,
    @AlperenSonad Masaüstü uygulama geliştiren yazılımlar bu işi yapıyor zaten ama benim merak ettiğim php ile bunu yapabilen var mı?
    yani cihaz size veri gönderecek ve siz cihaza veri göndereceksiniz..



    @bayGaReZ bunu php ile mi yapıyorsun yoksa ürettiğin bir apiyi cihaz mı? çekiyor..



    @loc bu bassettiğiniz işlemleri php kullanarak mı yapıyor sunuz?

    NOT: php burada sadece server tarafındaki işlemleri yapacak yani cihaza veri gönderecek cihazdan veri alacak bu tür işlemler yapan arkadaşlar var mı? mutlaka vardır ama r10 da böyle arkadaşlar var mı?
    Cihazı biz özel olarak ürettik. Tamamıyla web tabanlı istemci ile çalışıyor. Yani kartı cihaza okuttuğun zaman php sayfasına bağlanıyor yapması gereken işlemin komut çıktısını json formatına ekrana basıyorum cihaz da bunu okuyup ona göre işlem yapıyor. Şimdi yeni versiyonunda da cihaza direk komut gönderme olacak ama yine http üzerinden. PHP Socket'i soruyorsan bunun üzerine bir çalışma yapmadım.
  • 27-08-2015, 12:39:19
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba ArkadaÅŸlar,
    Yoğunluk yüzünden konuya yazamadım kusura bakmayın.

    Bu konudaki soruyu sorma sebebim yukarıda belirttiğim gibi ve ilave olarak ben

    php ile bir TCP server yazdım ve bu server üzerinden cihazlardan veri alıyorum ve yine cihazlara komut gönderiyorum.
    yedekleme alanı olarak şimdilik mysql kullanıyorum.
    web arayüzünden ise json api ile aldığım veriyi javascript, jquery kullanarak gerçek zamanlı olarak kullanıcıya iletiyorum.

    benim merak ettiğim r10 a kayıtlı php ile böyle işler yapan kaç kişi mevcut.