• 18-02-2008, 19:58:02
    #1
    Arkadaşlar arattım bulamadım. Yoksa paylaşayım dedim. Tamamen kendi anlatımımdır.
    Olay şu: PHP´de MYSQL´den gelen veriyi yanyana düzenli biçimde sıralamak. Mesela Veritabanında 10 tane veri var ve siz bunu 3´er 3´er yanyana dizmek istiyorsunuz... Bunu biraz php birazda html bilgimiz ile yapabiliriz
    Biraz uğraşırsanız alt alta sıralama işinide yapabilirsiniz.
    Yapacağımız şema şu:

    Evet başlayalım.
    Öncelikle mysql veritabanınızda verilerin olması ve veritabanı ile bağlantıyı kurmanız gerekmekte bunları zaten biliyorsunuz. Şimdi veriyi çekmek için:
    SATIR1
    $sql = mysql_query("SELECT * FROM `veritabani`");
    Num değerini belirlememiz lazım. Ben 3 dedim. Yani 3 kere işlemi yapacak ondan sonra tekrar baştan başlayacak.
    SATIR2
    $num = 3;
    Tablomuzu başlatıyoruz.
    SATIR3
    echo "<table><tr><td>";
    While sorgusu yapıyoruz.Bunun ne anlama geldiğini biliyorsunuzdur.
    SATIR4
    while($row = mysql_fetch_array($sql)) {
    Num değerimiz 3 olduktan sonra ne olacağını belirtiyoruz.
    SATIR5
    if ($num == 3) {
    echo  "</td></tr><tr>";
    $num = 0;
    }
    Ve verimizi gösteriyoruz.
    SATIR6
    echo "<td><b>$row[VERI]</b></td>";
    Ardından num+1 yani her veri göründüğünde num değerimize +1 eklemesini sağlıyoruz.
    SATIR7
    $num = $num+1;
    While sorgumuzu bitiriyoruz =)
    SATIR8
    }
    Ardındanda tablomuzu kapatıyoruz.
    echo "</tr></table>";
    Eveeet herşeyi doğru yaptıysanız sonuç bendeki gibi olmalı. (Tabii anlatırken yanlışlık yapmadı isem) Yanlışlık yaptıysam özür dilerim.
    Sizler için yazmanız gereken kodu aşağıda toplu olarak yazıyorum...
    $sql = mysql_query("SELECT * FROM `veritabani`");
    $num = 3;
    echo "<table><tr><td>";
    while($row = mysql_fetch_array($sql)){
    if ($num == 3) {
    echo  "</td></tr><tr>";
    $num = 0;
    }
    echo "<td><b>$row[VERI]</b></td>";
    $num = $num+1;
    }
    echo "</tr></table>";
    Cümleten geçmiş olsun Emeğe saygı +rep lütfen.
    Bu yazıyı ayrıca kendi bloğumdada bulabilirsiniz
    AzCok.org » Blog Archive » PHP´de Veriyi Sıralı Göstermek
  • 18-02-2008, 20:01:06
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Güzel yazıya benziyor okumadım ama
    Ellerine sağlık.
  • 18-02-2008, 21:20:15
    #3
    peki 9'a kadar sıralanmasını istiyorsak ne yapmalıyız?
    3x3 yada 4x3 listelemek için mesela...
  • 18-02-2008, 23:21:49
    #4
    dostum senin veritabanında 10 tane veri var mesela. sen bunun ilk beşini yanyana ikinci beşinide altına geçirmek istiyor isen
    ikinci satırdaki
    $num = 3 değerini 5 yapman ve
    5. satırdaki if ($num == 3 değerini 5 yapman yeterli...
    yeteri kadar anlaşılmıştır sanırım
    kodları biraz incelersen
    ilk beş veriyi ilk sütuna ikinci 5 veriyi diğer sütuna yerleştirmeyide becerebilirsin çok kolay!