Arkadaşlar arattım bulamadım. Yoksa paylaşayım dedim. Tamamen kendi anlatımımdır.
Olay şu: PHP´de MYSQL´den gelen veriyi yanyana düzenli biçimde sıralamak. Mesela Veritabanında 10 tane veri var ve siz bunu 3´er 3´er yanyana dizmek istiyorsunuz... Bunu biraz php birazda html bilgimiz ile yapabiliriz

Biraz uğraşırsanız alt alta sıralama işinide yapabilirsiniz.
Yapacağımız şema şu:

Evet başlayalım.
Öncelikle mysql veritabanınızda verilerin olması ve veritabanı ile bağlantıyı kurmanız gerekmekte bunları zaten biliyorsunuz. Şimdi veriyi çekmek için:
SATIR1
$sql = mysql_query("SELECT * FROM `veritabani`");Num değerini belirlememiz lazım. Ben 3 dedim. Yani 3 kere işlemi yapacak ondan sonra tekrar baştan başlayacak.
SATIR2
$num = 3;
Tablomuzu başlatıyoruz.
SATIR3
echo "<table><tr><td>";
While sorgusu yapıyoruz.Bunun ne anlama geldiğini biliyorsunuzdur.
SATIR4
while($row = mysql_fetch_array($sql)) {Num değerimiz 3 olduktan sonra ne olacağını belirtiyoruz.
SATIR5
if ($num == 3) {
echo "</td></tr><tr>";
$num = 0;
}Ve verimizi gösteriyoruz.
SATIR6
echo "<td><b>$row[VERI]</b></td>";
Ardından num+1 yani her veri göründüğünde num değerimize +1 eklemesini sağlıyoruz.
SATIR7
$num = $num+1;
While sorgumuzu bitiriyoruz =)
SATIR8
}
Ardındanda tablomuzu kapatıyoruz.
echo "</tr></table>";
Eveeet herşeyi doğru yaptıysanız sonuç bendeki gibi olmalı. (Tabii anlatırken yanlışlık yapmadı isem) Yanlışlık yaptıysam özür dilerim.
Sizler için yazmanız gereken kodu aşağıda toplu olarak yazıyorum...
$sql = mysql_query("SELECT * FROM `veritabani`");
$num = 3;
echo "<table><tr><td>";
while($row = mysql_fetch_array($sql)){
if ($num == 3) {
echo "</td></tr><tr>";
$num = 0;
}
echo "<td><b>$row[VERI]</b></td>";
$num = $num+1;
}
echo "</tr></table>";Cümleten geçmiş olsun

Emeğe saygı +rep lütfen.
Bu yazıyı ayrıca kendi bloğumdada bulabilirsiniz
AzCok.org » Blog Archive » PHP´de Veriyi Sıralı Göstermek