• 15-06-2021, 12:21:05
    #1
    Merhaba

    No kısmında iki değişkenim var 1-2 şeklinde diyelim.
    Ben 1 yazdığımda yan isim yazan hücrede otomatik olarak AHMET yazsın istiyorum.
    2 yazdığımda ise ZEKİ,

    Formüle nasıl aktarabilirim?

  • 15-06-2021, 12:22:24
    #2
    Excel değişken videolarını izledin mi hocam mutlaka araştırırsanız bulursunuz
  • 15-06-2021, 12:25:44
    #3
    backlinkAjans.com
    Ciplakyazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    No kısmında iki değişkenim var 1-2 şeklinde diyelim.
    Ben 1 yazdığımda yan isim yazan hücrede otomatik olarak AHMET yazsın istiyorum.
    2 yazdığımda ise ZEKİ,

    Formüle nasıl aktarabilirim?

    Youtube'a Excel Geçti Kaldı hesaplama yazın aynı yöntemle yapabilirsiniz. Mobil olduğum için kod halini atamıyorum.
  • 15-06-2021, 12:26:15
    #4
    DÜŞEYARA fonksiyonu örneklerine bakabilirseniz yapabilirsiniz
  • 15-06-2021, 12:31:33
    #5
    Ciplakyazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    No kısmında iki değişkenim var 1-2 şeklinde diyelim.
    Ben 1 yazdığımda yan isim yazan hücrede otomatik olarak AHMET yazsın istiyorum.
    2 yazdığımda ise ZEKİ,

    Formüle nasıl aktarabilirim?

    BurakB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    DÜŞEYARA fonksiyonu örneklerine bakabilirseniz yapabilirsiniz
    Merhaba,
  • 15-06-2021, 12:46:35
    #6
    Ciplakyazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    No kısmında iki değişkenim var 1-2 şeklinde diyelim.
    Ben 1 yazdığımda yan isim yazan hücrede otomatik olarak AHMET yazsın istiyorum.
    2 yazdığımda ise ZEKİ,

    Formüle nasıl aktarabilirim?

    Yanlış anlamadıysam eğer fonksiyonu ile yapabilirsin hocam.

    NO sütunun A olsun
    1 veya 2 değeri girilmemişse de boş bırakır

    =EĞER(A1=1;"AHMET";EĞER(A1=2;"ZEKİ";""))
  • 15-06-2021, 12:48:02
    #7
    Excel_ENG
    =IF(A1=1;"AHMET";EĞER(A1=2;"ZEKİ";"HATALI DEĞER"))

    Excel_TR
    =EĞER(A1=1;"AHMET";EĞER(A1=2;"ZEKİ";"HATALI DEĞER"))
  • 15-06-2021, 12:50:30
    #8
    Herkese teşekkür ederim sanırım sonunda yaptım