Muhabbet Kuşları Konusu
92
●8.599
- 24-03-2013, 18:45:08Kuş çok sıktı arkadaşlar kafesten bırakmak dahi istemiyorum ne var gelip kafama konuyor falan sıkıyor artık rahat bırakmıyor. Kafesten çıkarmıyorum diye deliriyor yemini bilerek ağzı ile alıp dışarı atıyor falan . Nasıl düzelcek bu kuş
- 24-03-2013, 18:50:23Dışarı çıkmaya alıştığında genelde tekrar kafese girmeyi istemezler. Daha büyük bir ortamda istediklerini yapabiliyorken niye küçücük kafese girsin ki

Kuşunuz herhangi bir şeyler mırıldanmıyor mu? İlk konuşmalarını direkt anlıyamazsınız. Zamanla söylüyerek sesini daha fazla benzetir.
Size tamamıyla kendi uyguladığım şeylerden bahsediyorum. Burda yazdığım yöntemlerle evcilleştirdim ben muhabbet kuşumu. Sizinkisi biraz inatçı çıktı
- 11-04-2013, 14:13:00Dediğin bire bir doğru üstadmoss218 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Şuanda kuş konuşmaya başladı. Ayna aldıktan sonra konuşmaya başladı. Cici kuş diyordum onu demedi hiç canım demeye başladım ondan sonra canım demeye başladı kalın söylüyor biraz, cici kuşta diyor sürekli. 2-3 gündür Allah diyorum onuda söylemeye başladı. Sabahları çok konuşuyor ben uyurken. Sürekli konuşmuyor kafasına esince
Kelimeleri çok net anlaşılır söylemiyor. Bunu yapması için sürekli tekrar mı etmek gerek. Ve uzun kelimeler söyleyelim mi acaba şimdi
- 11-04-2013, 14:19:22Sesi nasıl duyarsa o şekilde tekrar etmeye çalışır. Uzun kelimelerde zorlanabilir ama yavaş yavaş deneyebilirsiniz. Söyledikleri zamanla netleşir, siz konuşmaya devam edin.KaRa_MaSkE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Elinizden yem verirken "teşekkür ederim" derseniz elinizden yem yerken size aynı şekilde söyler. Bu şekilde sadece bazı davranışlarda söylerseniz o anlarda söylediğiniz şeyleride söylecektir.
Bu arada ayna alınca konuşmaya başladı demişsiniz. Aynaya karşı konuşması kendisine bir dost bulduğu için onunla konuşmaya çalışacaktır. Ayna ile fazla oynamasın. Sizinle çok daha fazla oynasın. - 11-04-2013, 14:24:47Ortalığı dağıttığı için ayna aldım üstad. Ayna ile çok oynuyordu başlarda. Kapıyı açıyordum dışarı çıkmıyordu ama şuanda öyle değil bana evdekilere alışkın kapıyı açtımmı direk üstüme geliyor.moss218 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Söylediğim kelimeleri ne kadar tekrar etmem gerekir acaba, mesela zaten söyleyebildiği 3 kelime var onları az tekrar etsem olurmu.
Ve üstad sanki cümleler kuruyor evde konuşulanları söylüyor gibi ama hiçbir şey anlaşılmıyor.

- 11-04-2013, 14:41:15Evde konuşulanları, televizyondakileri, kapı zilini, elektrikli süpürge sesini bile tekrar edebilir. Konuşmaya iyice alıştığında öğrendiği kelimeleri sıra sıra söyler. Kuşunuz yeni alıştığı için basit kelimeleri tekrar etmenizde fayda var.
Kelimeleri kendi başına söyleyene kadar bir kaç gün (günde 15 dk kadar) tekrarlayın. Aynı sözcüğü uzun süre tekrar etmeyin, mesela 15 dk boyunca "canım" demeyin. Muhabbet kuşları çabuk sıkılırlar. İyice alıştığında susturmanız zorlaşacaktır susmazlar
- 13-04-2013, 11:05:07Tamamdır üstad teşekkür ederim

Bir kaç gün daha canım ve cici kuşa cevam ediyim. Yalnız şöyle birşey var sabah susmuyor ağzına ne geliyorsa söylüyor. - 13-04-2013, 11:06:30Önceden konuşmuyor diyordunuz şimdi de susmuyor, bırakın rahat rahat konuşsunKaRa_MaSkE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
