• 10-02-2013, 19:48:01
    #28
    Üyeliği durduruldu
    Muhabbet Kuşları hakkında tüm gerekli bilgilere hatta daha fazlasına sahip olmak istiyorsanız imzamda yer alan siteme gözatmanızı tavsiye ederim
  • 10-02-2013, 19:52:52
    #29
    Üyeliği durduruldu
    Kings1905 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çift beslemek isteyenlere teşvik olsun



    Kaç yaşında yavruladılar ?
  • 10-02-2013, 20:45:18
    #30
    Üyeliği durduruldu
    Elimde 4 çift çekoslovak cinsi iri muhabbet kuşlarım var ve hepsi 5er aylıklarken yavruladılar. Her 1 çiftim 8-10 yumurta dolu çıkardılar. Kendi özel karışımım olan mamam sayesinde büyük yararını gördüm.
  • 10-02-2013, 20:59:49
    #31
    * Öncelikle muhabbet kuşuna ayna veya aynalı oyuncak almayın. Pet shoplarda dahi sorduğunuzda bir şey olmaz ben kullanıyorum vs denilecektir.

    * Muhabbet kuşlarınızı avucunuzun içerisine gerekmedikçe almayınız.

    Muhabbet kuşunun konuşmasını, sizinle oynamasını istiyorsanız sizden ona zarar gelmeyeceğini anlaması lazım yani size güvenmesi lazım. Muhabbet kuşunuzu aldığınız gibi bir şey yapmadan odada bırakırsanız yukarılarda uçar, size gelmez...

    Muhabbet kuşunun konuşması, evcilleşmesi için aldığınızda 4-5 gün kafesten dışarıya salmanızı önermem (kuşunuzu aldığınızda kafesinde dursun birazcık, ortama alışsın. Odasını değiştirdiğinizde bile o odayı bilmiyorsa o odaya alışmalı, yoksa duvarlara/camlara çarpabilir). Kuşunuz kafesteyken kafesin yanına elinizi koyarsanız sizden zarar gelmeyeceğini anlamaya başlar. Daha sonralarında kafesin içerisine elinizi sokup işaret parmağını karnın altına-ayaklarının azıcık üstüne getirin yavaş yavaş yaklaştırın. İlk denemelerinizde ne yapacağını bilmediği için gelmeyecektir. Zamanla parmağınıza çıkacaktır. Size alışmaya başladığında kafesinden dışarı çıkartabilir, odada gezmesine izin verebilirsiniz. Bunları yaparken ona söyletmek istediğiniz şeyleri yavaş ve anlıyabileceği şekilde tekrar etmelisiniz. 1-2 gün söylemenizle o da konuşmaya başlamaz. Genellikle erkek muhabbet kuşları konuşmaya daha yatkındır ve 3 aylıkken konuşmaya başlarlar (evcilleştirmesi kolay olması için 1.5 aylık tavsiye ederim).

    Kuşu odada serbest bıraktığınızda sizden kaçıp gelmiyebilir. Elinize yem alıp onu çağırmayı deniyebilirsiniz (gündüzleri hareketli olacaklarından çabuk acıkırlar, akşamları ise karanlık olacağından dolayı ışığa doğru giderler).

    *** Kuşunuzu evcilleştirirken sabırlı olmalısınız.

    *** Yazıyı alıntı yapmaksızın bu konu için yazdım, eksiklerim/yanlışlarım olabilir, belirtirseniz düzeltirim. Sorularınızı özel mesaj ile sorabilirsiniz.
  • 10-02-2013, 23:17:26
    #32
    moss218 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    * Öncelikle muhabbet kuşuna ayna veya aynalı oyuncak almayın. Pet shoplarda dahi sorduğunuzda bir şey olmaz ben kullanıyorum vs denilecektir.

    * Muhabbet kuşlarınızı avucunuzun içerisine gerekmedikçe almayınız.

    Muhabbet kuşunun konuşmasını, sizinle oynamasını istiyorsanız sizden ona zarar gelmeyeceğini anlaması lazım yani size güvenmesi lazım. Muhabbet kuşunuzu aldığınız gibi bir şey yapmadan odada bırakırsanız yukarılarda uçar, size gelmez...

    Muhabbet kuşunun konuşması, evcilleşmesi için aldığınızda 4-5 gün kafesten dışarıya salmanızı önermem (kuşunuzu aldığınızda kafesinde dursun birazcık, ortama alışsın. Odasını değiştirdiğinizde bile o odayı bilmiyorsa o odaya alışmalı, yoksa duvarlara/camlara çarpabilir). Kuşunuz kafesteyken kafesin yanına elinizi koyarsanız sizden zarar gelmeyeceğini anlamaya başlar. Daha sonralarında kafesin içerisine elinizi sokup işaret parmağını karnın altına-ayaklarının azıcık üstüne getirin yavaş yavaş yaklaştırın. İlk denemelerinizde ne yapacağını bilmediği için gelmeyecektir. Zamanla parmağınıza çıkacaktır. Size alışmaya başladığında kafesinden dışarı çıkartabilir, odada gezmesine izin verebilirsiniz. Bunları yaparken ona söyletmek istediğiniz şeyleri yavaş ve anlıyabileceği şekilde tekrar etmelisiniz. 1-2 gün söylemenizle o da konuşmaya başlamaz. Genellikle erkek muhabbet kuşları konuşmaya daha yatkındır ve 3 aylıkken konuşmaya başlarlar (evcilleştirmesi kolay olması için 1.5 aylık tavsiye ederim).

    Kuşu odada serbest bıraktığınızda sizden kaçıp gelmiyebilir. Elinize yem alıp onu çağırmayı deniyebilirsiniz (gündüzleri hareketli olacaklarından çabuk acıkırlar, akşamları ise karanlık olacağından dolayı ışığa doğru giderler).

    *** Kuşunuzu evcilleştirirken sabırlı olmalısınız.

    *** Yazıyı alıntı yapmaksızın bu konu için yazdım, eksiklerim/yanlışlarım olabilir, belirtirseniz düzeltirim. Sorularınızı özel mesaj ile sorabilirsiniz.
    Üstad kuşu alalı 1 hafta oldu erkek yavru aldım. Kaç aylık bilmiyorum.
    1 haftadır canım, cici kuş diyorum. Bugün ötmek yerine sanki birşeyler söylemeye çalışıyordu ama anlamadım. Dediğin gibi ilk geldiğin gün serbest bıraktık duvarlara çarpıyordu. Ama artık şimdi nereye konucağını biliyor. Abime alışmış parmağına geliyor omuzuna geliyor yanağını okşuyor sesini çıkarmıyor. 1 haftadır uğraşıyoruz bu dediğimiz kelimeleri tam olarak ne zaman söylemeye başlar acaba.

    Kuşumun resimleride bu



  • 11-02-2013, 01:25:27
    #33
    4 yada 5 yaşında olan dişi kuşumun kafesine arabadan kuş sesi çıkartan oyuncağı yanına koymuştum onunla kavga edip kabarıyordu birgün baktım kafesin altına yumurtlamış üstünde yatıyo anladımki oyuncaktan hamile kalmış sonra gidip bi erkek kuş birde yuvalık aldım 1 haftada anlaştılar ilk kuluçkada 6 yumurtadan 5i yaşadı teki küçükken öldü ikinci kuluçkada 4 yavru daha sonrada ilk çıkan yavru 1 yaşını biraz geçtiğinde ondanda 4 yavru aldım üniversiteye başladığımda bırakmıştım ama çok zevkliydi.
  • 11-02-2013, 02:26:43
    #34
    Kings1905 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 yada 5 yaşında olan dişi kuşumun kafesine arabadan kuş sesi çıkartan oyuncağı yanına koymuştum onunla kavga edip kabarıyordu birgün baktım kafesin altına yumurtlamış üstünde yatıyo anladımki oyuncaktan hamile kalmış sonra gidip bi erkek kuş birde yuvalık aldım 1 haftada anlaştılar ilk kuluçkada 6 yumurtadan 5i yaşadı teki küçükken öldü ikinci kuluçkada 4 yavru daha sonrada ilk çıkan yavru 1 yaşını biraz geçtiğinde ondanda 4 yavru aldım üniversiteye başladığımda bırakmıştım ama çok zevkliydi.
    Oyuncaktan hamile kalmış ))) çok iyi ya.
  • 11-02-2013, 02:49:10
    #35
    evet 2 tane yumurtlamıştı garibim hiç kalkmıyodu üstünden.
  • 11-02-2013, 03:15:57
    #36
    Kings1905 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet 2 tane yumurtlamıştı garibim hiç kalkmıyodu üstünden.
    Kızışma döneminde yumurtlarlar fakat çift olmadığı için dölleme yapılmaz. Sadece boş yumurta çıkar. Oyuncakla temas söz konusu değil :P