• 21-12-2012, 01:31:11
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    CND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'den değil, Türkiye'den gelen tiplerden dolayı rahatsızlar. 6 senedir burada yaşıyorum, başlarda ben de ön yargılı olduklarını, gereksiz bir şekilde eleştirdiklerini düşünürdüm ancak durum öyle değil.

    Bugüne kadar kapılarını kilitlemeyen insanlar Türkiye'den toplu olarak işçi-amele geldikten sonra evlerinin önüne kamera taktırmak zorunda kaldılar. Mersin, Adana gibi illerden inanılmaz derecede cahil, görgüsüz, kaba tabirle abaza insanlar geliyor buraya inşaatlarda çalışmak için. Bunun ne bir denetimi var ne de bir şey.

    Keza, Türkiye Cumhuriyeti burada çalışanların maaşlarını ödüyor, yolları, binaları, okulları, kavşakları, şunları bunları yaptırıyor. Kıbrıs'ın yerel bir sanayisi yok denecek şekilde az, aynı şekilde insanlar çalışabilecek iş bulamıyor. Çünkü Türkiye burada yaşayanları hazır bir şekilde besliyor. Doğal olarak hayatında hiç çalışmamış insanlar her türlü kumara, şuna buna yönelebiliyor.

    Kıbrıs'ın stratejik önemi çok büyüktür, bu nedenle Türkiye buradan vazgeçemiyor. Vazgeçmediği gibi iyi bir şekilde de idare edemiyor. Durum böyle olunca Kıbrıs'ın yerel yönetimi de kendisini idare edemez noktaya gelmiş seneler içerisinde. Yani Kıbrıs bugün bu durumdaysa tekrar söylüyorum sebebi Türkiye. Yönetilememiş, becerememişiz.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 01:27:21 -->-> Daha önceki mesaj 01:26:19 --

    NepenTheS üstteki mesajımda kısaca bahsettim, dediğim gibi Kıbrıs konusu çok uzun bir konu. Türkiye'nin çok büyük hataları var. İlerleyen zamanlarda bunlarla ilgili bir yazı yazarım, bilgilenirsiniz.
    Kısacası arkadaş oralı olduğundan iyi analiz etmiş. Zaten bu sorunun çözümü ancak iktisadi bir sosyolojik yöntemle olur.

    Mesele şudur ki; her ülkenin ekonomide canlılığa ve sıcak paraya ihtiyacı vardır, Kıbrıs'da bunu fuhuş ve kumardan elde ediyor. Oraya sadece asker gönderip, biz sizi kurtardık v.s. derseniz de oranın kurtuluşu olmuyor. Bugün Kıbrıs dünyada kabul görmüyorsa bunun tek suçlusu Kıbrıs'a ben senin büyük abinim demekten öte bir şey yapmayan Türkiye Cumhuriyeti Devletinindir.
  • 21-12-2012, 01:38:05
    #11
    Buralı değilim, burada yaşıyorum. Evet dediğin gibi zamanında sadece kurtarmakla yetinmişiz ve yıllardır da biz olmasaydık siz olmazdınız tarzında kalıplarla boğmuşuz insanları.

    Şöyle ki, Kıbrıs'ın yerlileri yani yaşlı nüfusu Ecevit'i ve Türkiye'yi inanılmaz derecede severler çünkü ne kadar büyük fedakarlıklar verildiğini, ne zorluklar yaşandığını biliyorlar. Tanık olmuşlar.

    Kıbrıs'ın genç nüfusu Türkiye'ye karşı yukarıda da saydığım sebeplerden dolayı olumsuz bakıyor.

    Acı bir örnek vereyim, yaşadığım şehirde bir markette çalışan Kıbrıs Türkü kasiyer bayana, Türkiye'den gelen bir işçi mesai çıkışında arkadaşlık teklif ediyor. Alışveriş yaparken görmüş, beğenmiş. Kız kabul etmeyince, ertesi gün mesai çıkışında kızı evine kadar takip ediyor ve tecavüz ediyor.

    Yine Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde bundan 3-4 sene önce kampüsün ıssız bir köşesinde bir işçi gencecik kıza tecavüz etti. Bunun gibi inanılmaz derecede adli olay mevcut.

    Kıbrıs'a pasaportu veya kimliği olan herkes girebiliyor. Bir denetim yok, işçi seçimleri için belirli bir kriter yok. Keza Kıbrıs'ta çalışacak potansiyele sahip kalifiye eleman olmadığından işçiler Türkiye'den geliyor. Ve dediğim gibi inanılmaz derecede cahil, yobaz bir kesim gelmekte. Burada yaşayan insanlar rahat yaşıyor, yılın 10 ayı açık kıyafetler giyilebiliyor iklimden dolayı. Durum böyle olunca da o kişilerin gençlere bakışı nedeni ile olumsuz bir hava oluşuyor.

    Bir diğer nokta da, Kıbrıs'a kurulan oteller, kumarhaneler, şunlar bunlar için Türkiye Cumhuriyeti teşvik veriyor. Sürekli tv'lerde sanatçılar insanları buralara çekmeye, özendirmeye çalışıyor. Dediğim gibi anlatılacak, konuşulacak çok şey var.

    İçinde olmadığınızdan Kıbrıs halkının yaklaşımlarını doğru bulmayabilirsiniz ama keşke biraz zaman geçirip gözlem yapabilseniz...
  • 21-12-2012, 01:46:25
    #12
    CND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buralı değilim, burada yaşıyorum. Evet dediğin gibi zamanında sadece kurtarmakla yetinmişiz ve yıllardır da biz olmasaydık siz olmazdınız tarzında kalıplarla boğmuşuz insanları.

    Şöyle ki, Kıbrıs'ın yerlileri yani yaşlı nüfusu Ecevit'i ve Türkiye'yi inanılmaz derecede severler çünkü ne kadar büyük fedakarlıklar verildiğini, ne zorluklar yaşandığını biliyorlar. Tanık olmuşlar.

    Kıbrıs'ın genç nüfusu Türkiye'ye karşı yukarıda da saydığım sebeplerden dolayı olumsuz bakıyor.

    Acı bir örnek vereyim, yaşadığım şehirde bir markette çalışan Kıbrıs Türkü kasiyer bayana, Türkiye'den gelen bir işçi mesai çıkışında arkadaşlık teklif ediyor. Alışveriş yaparken görmüş, beğenmiş. Kız kabul etmeyince, ertesi gün mesai çıkışında kızı evine kadar takip ediyor ve tecavüz ediyor.

    Yine Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde bundan 3-4 sene önce kampüsün ıssız bir köşesinde bir işçi gencecik kıza tecavüz etti. Bunun gibi inanılmaz derecede adli olay mevcut.

    Kıbrıs'a pasaportu veya kimliği olan herkes girebiliyor. Bir denetim yok, işçi seçimleri için belirli bir kriter yok. Keza Kıbrıs'ta çalışacak potansiyele sahip kalifiye eleman olmadığından işçiler Türkiye'den geliyor. Ve dediğim gibi inanılmaz derecede cahil, yobaz bir kesim gelmekte. Burada yaşayan insanlar rahat yaşıyor, yılın 10 ayı açık kıyafetler giyilebiliyor iklimden dolayı. Durum böyle olunca da o kişilerin gençlere bakışı nedeni ile olumsuz bir hava oluşuyor.

    Bir diğer nokta da, Kıbrıs'a kurulan oteller, kumarhaneler, şunlar bunlar için Türkiye Cumhuriyeti teşvik veriyor. Sürekli tv'lerde sanatçılar insanları buralara çekmeye, özendirmeye çalışıyor. Dediğim gibi anlatılacak, konuşulacak çok şey var.

    İçinde olmadığınızdan Kıbrıs halkının yaklaşımlarını doğru bulmayabilirsiniz ama keşke biraz zaman geçirip gözlem yapabilseniz...
    Zaten 2004 Annan Planı oylamasına sadece Türk tarafı evet dedi. Rumlar'da evet deseydi, 2 farklı devlet Kıbrıs Cumhuriyeti olacaktı.

    Türk tarafının evet demesinin tek sebebi bu anlattığın sebeplerden bunalmasıdır muhakkak.
  • 21-12-2012, 01:46:55
    #13
    CND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buralı değilim, burada yaşıyorum. Evet dediğin gibi zamanında sadece kurtarmakla yetinmişiz ve yıllardır da biz olmasaydık siz olmazdınız tarzında kalıplarla boğmuşuz insanları.

    Şöyle ki, Kıbrıs'ın yerlileri yani yaşlı nüfusu Ecevit'i ve Türkiye'yi inanılmaz derecede severler çünkü ne kadar büyük fedakarlıklar verildiğini, ne zorluklar yaşandığını biliyorlar. Tanık olmuşlar.

    Kıbrıs'ın genç nüfusu Türkiye'ye karşı yukarıda da saydığım sebeplerden dolayı olumsuz bakıyor.

    Acı bir örnek vereyim, yaşadığım şehirde bir markette çalışan Kıbrıs Türkü kasiyer bayana, Türkiye'den gelen bir işçi mesai çıkışında arkadaşlık teklif ediyor. Alışveriş yaparken görmüş, beğenmiş. Kız kabul etmeyince, ertesi gün mesai çıkışında kızı evine kadar takip ediyor ve tecavüz ediyor.

    Yine Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde bundan 3-4 sene önce kampüsün ıssız bir köşesinde bir işçi gencecik kıza tecavüz etti. Bunun gibi inanılmaz derecede adli olay mevcut.

    Kıbrıs'a pasaportu veya kimliği olan herkes girebiliyor. Bir denetim yok, işçi seçimleri için belirli bir kriter yok. Keza Kıbrıs'ta çalışacak potansiyele sahip kalifiye eleman olmadığından işçiler Türkiye'den geliyor. Ve dediğim gibi inanılmaz derecede cahil, yobaz bir kesim gelmekte. Burada yaşayan insanlar rahat yaşıyor, yılın 10 ayı açık kıyafetler giyilebiliyor iklimden dolayı. Durum böyle olunca da o kişilerin gençlere bakışı nedeni ile olumsuz bir hava oluşuyor.

    Bir diğer nokta da, Kıbrıs'a kurulan oteller, kumarhaneler, şunlar bunlar için Türkiye Cumhuriyeti teşvik veriyor. Sürekli tv'lerde sanatçılar insanları buralara çekmeye, özendirmeye çalışıyor. Dediğim gibi anlatılacak, konuşulacak çok şey var.

    İçinde olmadığınızdan Kıbrıs halkının yaklaşımlarını doğru bulmayabilirsiniz ama keşke biraz zaman geçirip gözlem yapabilseniz...
    Çünkü Kıbrıs Türkiye'nin arka bahçesi, yasakların olmadığı bölgesi.
  • 21-12-2012, 01:50:24
    #14
    NepenTheS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çünkü Kıbrıs Türkiye'nin arka bahçesi, yasakların olmadığı bölgesi.
    İşte yine dönüp dolaşıp, yukarıda yazdığım yere geliyoruz. Kıbrıs bugün bu noktadaysa bizim yüzümüzden. Politikacılar, sanatçılar, onlar, bunlar hepsi bir şekilde rant sağlamış yıllardır, sağlamaya da devam ediyor.

    Durum böyle olunca Kıbrıs halkı da bir şey yapamıyor, yapacak ne gücü, ne nüfusu ne de maddi durumu var.

    Lefkoşa da aylardır sokaklar çöplerle dolu, belediye grevde, bir sürü kurumu grev yapıyor. Ancak grev yapan işçileri çıkartıp yerine Türkiye'den işçi transfer ediyorlar, lafla peynir gemisi yürütmeye çalışıyorlar...

    Kıbrıs Türk tarafı mesela İngilizlerin, rumların, fransızların ne bileyim farklı birilerinin elinde olsaydı burayı dünyanın en önemli merkezlerinden birisi haline getirirdi.
  • 21-12-2012, 01:52:32
    #15
    CND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte yine dönüp dolaşıp, yukarıda yazdığım yere geliyoruz. Kıbrıs bugün bu noktadaysa bizim yüzümüzden. Politikacılar, sanatçılar, onlar, bunlar hepsi bir şekilde rant sağlamış yıllardır, sağlamaya da devam ediyor.

    Durum böyle olunca Kıbrıs halkı da bir şey yapamıyor, yapacak ne gücü, ne nüfusu ne de maddi durumu var.

    Lefkoşa da aylardır sokaklar çöplerle dolu, belediye grevde, bir sürü kurumu grev yapıyor. Ancak grev yapan işçileri çıkartıp yerine Türkiye'den işçi transfer ediyorlar, lafla peynir gemisi yürütmeye çalışıyorlar...

    Kıbrıs Türk tarafı mesela İngilizlerin, rumların, fransızların ne bileyim farklı birilerinin elinde olsaydı burayı dünyanın en önemli merkezlerinden birisi haline getirirdi.
    Ah üstad ah biz kendi kara parçamızın değerini bilmiyoruz ki Kıbrısın bilelim. Emin ol Kıbrıs İngizlizin, Fransızın elinde olsaydı, orası şimdi Dubai gibi yerdi. Turizm cennetiydi.

    Haklısın, bizde elin eşekten başka bir şey görmemiş cahili, bavulunu topluyor hoop Kıbrıs'a inşaatta çalışmaya.

    "Gardaş bak orada avratlar cıbıl dolaşıyor bizde gidek".
  • 21-12-2012, 01:52:46
    #16
    CND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte yine dönüp dolaşıp, yukarıda yazdığım yere geliyoruz. Kıbrıs bugün bu noktadaysa bizim yüzümüzden. Politikacılar, sanatçılar, onlar, bunlar hepsi bir şekilde rant sağlamış yıllardır, sağlamaya da devam ediyor.

    Durum böyle olunca Kıbrıs halkı da bir şey yapamıyor, yapacak ne gücü, ne nüfusu ne de maddi durumu var.

    Lefkoşa da aylardır sokaklar çöplerle dolu, belediye grevde, bir sürü kurumu grev yapıyor. Ancak grev yapan işçileri çıkartıp yerine Türkiye'den işçi transfer ediyorlar, lafla peynir gemisi yürütmeye çalışıyorlar...

    Kıbrıs Türk tarafı mesela İngilizlerin, rumların, fransızların ne bileyim farklı birilerinin elinde olsaydı burayı dünyanın en önemli merkezlerinden birisi haline getirirdi.
    Gecekondular gibi Kıbrıs. Gecekonduları da devlet resmen tanımaz. Ama elektirik verir, su verir, oy alır, vergi alır. Kıbrıs'da da değişen birşey yok malesef.
  • 21-12-2012, 06:34:44
    #17
    daha bu insanlar
    http://www.youtube.com/watch?v=WBnV46LMX9c
    bunu yerlestiremedi kafasına ki kalkıp boyle bir günü hatırlasın.
  • 21-12-2012, 10:19:37
    #18
    CND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte yine dönüp dolaşıp, yukarıda yazdığım yere geliyoruz. Kıbrıs bugün bu noktadaysa bizim yüzümüzden. Politikacılar, sanatçılar, onlar, bunlar hepsi bir şekilde rant sağlamış yıllardır, sağlamaya da devam ediyor.

    Durum böyle olunca Kıbrıs halkı da bir şey yapamıyor, yapacak ne gücü, ne nüfusu ne de maddi durumu var.

    Lefkoşa da aylardır sokaklar çöplerle dolu, belediye grevde, bir sürü kurumu grev yapıyor. Ancak grev yapan işçileri çıkartıp yerine Türkiye'den işçi transfer ediyorlar, lafla peynir gemisi yürütmeye çalışıyorlar...

    Kıbrıs Türk tarafı mesela İngilizlerin, rumların, fransızların ne bileyim farklı birilerinin elinde olsaydı burayı dünyanın en önemli merkezlerinden birisi haline getirirdi.
    Bold olarak aldığım kısmın konuyla alakası yok lefkoşa belediye başkanı dolandırıp gitti ve belediye'de şuan 2 türk var ki belediye şuan zaten çalışmıyor.Kanunda bir açık var bel.başkanı içeride girse yönetebiliyor onun için seçimleri bekliyorlar.Şuan çöpleri toplanmayan tek yer girne kapısı.Çöpleri toplayanda yakın doğu "belediyesi"

    konu dışı yorum yaptım ancak bilmiyorsanız başkalarınada bu şekilde aktarmayın.Kıbrıstaki işci seçimi,kuralları Türkiye'de bile yok.