İşte yine dönüp dolaşıp, yukarıda yazdığım yere geliyoruz. Kıbrıs bugün bu noktadaysa bizim yüzümüzden. Politikacılar, sanatçılar, onlar, bunlar hepsi bir şekilde rant sağlamış yıllardır, sağlamaya da devam ediyor.
Durum böyle olunca Kıbrıs halkı da bir şey yapamıyor, yapacak ne gücü, ne nüfusu ne de maddi durumu var.
Lefkoşa da aylardır sokaklar çöplerle dolu, belediye grevde, bir sürü kurumu grev yapıyor. Ancak grev yapan işçileri çıkartıp yerine Türkiye'den işçi transfer ediyorlar, lafla peynir gemisi yürütmeye çalışıyorlar...
Kıbrıs Türk tarafı mesela İngilizlerin, rumların, fransızların ne bileyim farklı birilerinin elinde olsaydı burayı dünyanın en önemli merkezlerinden birisi haline getirirdi.
Gecekondular gibi Kıbrıs. Gecekonduları da devlet resmen tanımaz. Ama elektirik verir, su verir, oy alır, vergi alır. Kıbrıs'da da değişen birşey yok malesef.