• 06-08-2012, 01:32:21
    #1
    Merhabalar müşterimin ricası üstüne bu konuyu açıyorum.
    Müşterim benden emlak sitesi yapmamı istedi fakat öncelikle bilmek istediği konu site üstünden aldığı komisyonlarda fatura kesemeyeceğini ve bunun korsan emlakçılığa girip girmediğini eğer illegal bir durum ise cezasını merak ettiğini sordu ?
    Ona göre site çalışmalarına başlayabileceğimi söyledi. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim
  • 06-08-2012, 02:38:25
    #2
    Doğrusunu söyleyeyim tam anlamadım.Ama her emlak açıyor artık emlak sitesi..+ eniştemin sahibinden.com üzerinden aldığı bir emlak sistemi var.Domain'i alıyorsun, ns ayarlıyorsun, sahibinden.com'un verdiği adres üzerinden ayarlamaları yapıyorsun.(böyle bir risk olsa bu bildirilirdi.Ayarlamaları ben yaptım) Zaten internet üzerinden nasıl bir iş yapabilir ki? Arayan insan ilana bakacak emlağı arıyacak veya oraya gelerek birlikte gidecekler.Ondan sonra verirse evi alır zaten komisyonunu..İnternet üzerinden ne yapabilir ki emlakçılığa dair?

    Bence birşey olmaz, arasında bir bağ bulamadım.

    -----------

    Yok emlak firması yoksa, evden ilanları ekleyip yaşadığım yerde ev satacam, kiralayacam diyrosa bilemem
  • 06-08-2012, 03:32:45
    #3
    Sores_Alp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğrusunu söyleyeyim tam anlamadım.Ama her emlak açıyor artık emlak sitesi..+ eniştemin sahibinden.com üzerinden aldığı bir emlak sistemi var.Domain'i alıyorsun, ns ayarlıyorsun, sahibinden.com'un verdiği adres üzerinden ayarlamaları yapıyorsun.(böyle bir risk olsa bu bildirilirdi.Ayarlamaları ben yaptım) Zaten internet üzerinden nasıl bir iş yapabilir ki? Arayan insan ilana bakacak emlağı arıyacak veya oraya gelerek birlikte gidecekler.Ondan sonra verirse evi alır zaten komisyonunu..İnternet üzerinden ne yapabilir ki emlakçılığa dair?
    Bence birşey olmaz, arasında bir bağ bulamadım.
    -----------
    Yok emlak firması yoksa, evden ilanları ekleyip yaşadığım yerde ev satacam, kiralayacam diyrosa bilemem
    emlak firması yok bu işi kendi başına gidip tek tek sorup yapacak hocam ?
    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 03:32:45 -->-> Daha önceki mesaj 02:43:18 --

    Kişi emlakçı değil ancak bir emlak sitesi alıp yaşadığı şehirdeki satılık ve kiralık ilanlarını yayınlamak istiyor. Açıkcası bunun korsan emlakçılığa girip girmediğini merak ediyor.
    Yapacağı şeylere gelecek olursak ; yaşadığı şehirde kiralık ve satılık evlerin ilanını sitesine koyacak, o şehirdekilerde siteye girip ilanları inceleyecek ve direk satıcı ile iletişime geçeceklermiş
    Elbette ilan yayınlama adı altında bir para alacakmış fakat firması olmadığından bu komisyona fatura kesemeyecek .
  • 06-08-2012, 12:20:12
    #4
    GOKBERK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    emlak firması yok bu işi kendi başına gidip tek tek sorup yapacak hocam ?
    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 03:32:45 -->-> Daha önceki mesaj 02:43:18 --

    Kişi emlakçı değil ancak bir emlak sitesi alıp yaşadığı şehirdeki satılık ve kiralık ilanlarını yayınlamak istiyor. Açıkcası bunun korsan emlakçılığa girip girmediğini merak ediyor.
    Yapacağı şeylere gelecek olursak ; yaşadığı şehirde kiralık ve satılık evlerin ilanını sitesine koyacak, o şehirdekilerde siteye girip ilanları inceleyecek ve direk satıcı ile iletişime geçeceklermiş
    Elbette ilan yayınlama adı altında bir para alacakmış fakat firması olmadığından bu komisyona fatura kesemeyecek .
    Korsan emlakçılığa girer!
    RE/MAX'da çalışıyorum 3 senedir.

    Aslında emlakçılık dahi denemez neden derseniz sahibinden.com'un yaptığı hizmeti yapacakmış güya bu arkadaş. Yani ücretli olarak mal sahiplerinin ilanlarını sitesine girecek. Satılsın satılmasın ilan ücreti alacak...

    Doğru anladıysam bunun emlakçılıkla alakası yok. Fakat, bu iş tutmaz. Sahibinden.com Milliyet Emlak Hürriyet Emlak gibi siteler varken küçük emlakçıların sitesi çok rağbet görmez...

    Fakat siz sitenizi yapıp paranızı almaya bakın

    Sonuçta işletme batar yada çıkar o sizi ilgilendirmez
  • 06-08-2012, 14:47:32
    #5
    GOKBERK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    emlak firması yok bu işi kendi başına gidip tek tek sorup yapacak hocam ?
    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 03:32:45 -->-> Daha önceki mesaj 02:43:18 --

    Kişi emlakçı değil ancak bir emlak sitesi alıp yaşadığı şehirdeki satılık ve kiralık ilanlarını yayınlamak istiyor. Açıkcası bunun korsan emlakçılığa girip girmediğini merak ediyor.
    Yapacağı şeylere gelecek olursak ; yaşadığı şehirde kiralık ve satılık evlerin ilanını sitesine koyacak, o şehirdekilerde siteye girip ilanları inceleyecek ve direk satıcı ile iletişime geçeceklermiş
    Elbette ilan yayınlama adı altında bir para alacakmış fakat firması olmadığından bu komisyona fatura kesemeyecek .
    Dün yazdım ama r10 bozulduğundan gelmemiş.

    Bunu zaten mantık olarak düşündüğümüzde ki müşteriniz düşünmüş evet korsan emlakçılığa girer.

    http://emlak.kanald.com.tr/haber/Eml...ani/13230.aspx

    Alıntı

    Kaçak çalışan insanlar yüzünden vergilerini ödedikleri iş yerlerinde zaman zaman iş yapamaz duruma geldiklerini ve büyük sıkıntılar çekmeye başladıklarını vurgulayan ilçedeki tepkili emlakçılar, “Bizler bu işi yasal olarak belirlenen gerçek fiyatlar üzerinden ve vergimizi de ödeyerek yapıyoruz. Fakat, ilçemizde son zamanlarda korsan diye tabir ettiğimiz emlakçı bozuntuları baş gösterdi. Korsan emlakçılar tanıdıkları esnaf dükkanlarının camlarına hiç çekinmeden satılık ve kiralık ilanları yapıştırıyorlar. Bu gibi ilanları sadece o mülkün gerçek sahipleri kendi mülküne asabilir. Yani başkasının satılık veya kiralık ilanını kendi camına asmak uygun değildir. Ayrıca, ilçede hiçbir iş yerine kayıtlı olmayan ayakçılar da artışa geçti. Bu kişiler sattırdıkları veya kiraya verdirdikleri yerlerden haksız kazanç elde ediyorlar. Çünkü ne dükkan kirası, ne de vergi veriyorlar. Bu ve benzeri sıkıntılarımız hat safhadadır. Bizler artık eskisi gibi iş yapamıyoruz. Böyle giderse çok sayıda meslektaşımız dükkanlarına kilit vurmak zorunda kalacaklar. Yetkilileri bu konuları incelemeleri ve gerekeni yapmaları için göreve çağırıyoruz” dedi.
    Yani etik değil ve korsan tabi ki. ( yani deseydin o senin bileceğin iş , yap diyorsan ben yapar sistemi teslim ederim.Senin ne yapacağın beni ilgilendirmez )