Net olarak yüzdelik bir dilimi yok.Şöyle ki;
1. aşama olan Ygs de 4 tane ayrı bölüm var.Buradan eşit ağırlık olarak(ygs5-6) girecek bir kişinin puanı 350 diyelim.Yine 2. aşama olan Lys'den de 400 aldı diyelim. 350*.4 + 400*.6 = 380 olarak hesaplanmıyor.Çözülen Türkçe,Matematik,Sosyal Bilimler,Fen Bilimleri bölümleri hepsi ayrı yüzdeyle çarpılıyor(katsayıdan bahsetmiyorum).O yüzden direk hesaplamalar yanlış olur.
ÖSYM Ne Yapıyor Ya da Yapmaya Çalışıyor ?
14
●1.017
- 05-06-2010, 19:34:16Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Dersanede anlattıkları sistemi aynen yazıyorum. Bana gayet mantıklı geldi bu tarz olacağını düşündüğüm için yazıyorum.
Ösym sınava giren herkese 100 puanı veriyor.
Ygs sınavında birinci olanlarda 500 puan yazıyor. Bu kişilerin genel puanına 160 olarak yansıyor bu ygs.
Lys sınavında ise birinci olanlarda yine 500 puan olarak yazıyor. Ancak genel puanlarına 240 puan olarak yazılıyor.
Eğer verilen 100 puanı katmazsanız sınavlarda alınacak max 400 olan puanın %40'ını ysg, %60'ını lys oluşturuyor.
Bir de puanlar orantıyla hesaplanmıyor. Yani ygs'de 450 puan aldım. 500 puan alana 160 puan geliyorsa bana kaç puan gelir şeklinde hesap yapılmıyor zira o puanda da ösym'nin eklediği sabit puan var. - 05-06-2010, 20:41:33Üyeliği durdurulduTam olarak olmasa da biraz çözdüm gibi hocam. Galiba Full çeken %40 etkilenicekken, daha az yapanların oranı daha düşücek. Bu oran LYS de yüksek tutulmaya çalışılcakeendless adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-06-2010, 21:04:41Öyle bir şey olmaz. Herkese eşit etkiler. Düşünsenize netlerimiz farklı ama aynı puanı alıyoruz.WebhastasiNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-06-2010, 21:15:07Sınav puanına bağımsız olarak ekleniyor.Lys'ye katkısı yok. Okul birincisi 75 puan alıyor okuldan.KRMVC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle