Dersanede anlattıkları sistemi aynen yazıyorum. Bana gayet mantıklı geldi bu tarz olacağını düşündüğüm için yazıyorum.
Ösym sınava giren herkese 100 puanı veriyor.
Ygs sınavında birinci olanlarda 500 puan yazıyor. Bu kişilerin genel puanına 160 olarak yansıyor bu ygs.
Lys sınavında ise birinci olanlarda yine 500 puan olarak yazıyor. Ancak genel puanlarına 240 puan olarak yazılıyor.
Eğer verilen 100 puanı katmazsanız sınavlarda alınacak max 400 olan puanın %40'ını ysg, %60'ını lys oluşturuyor.
Bir de puanlar orantıyla hesaplanmıyor. Yani ygs'de 450 puan aldım. 500 puan alana 160 puan geliyorsa bana kaç puan gelir şeklinde hesap yapılmıyor zira o puanda da ösym'nin eklediği sabit puan var.
Tam olarak olmasa da biraz çözdüm gibi hocam. Galiba Full çeken %40 etkilenicekken, daha az yapanların oranı daha düşücek. Bu oran LYS de yüksek tutulmaya çalışılcak