1.
http://www.youtube.com/watch?v=EbGEvb81ei4
2. şarkının devamı
http://www.youtube.com/watch?v=sbOYe...eature=related
___________________
Şarkı hakkında yorumum : O kadar güzel anlatıyorki şarkıda adı gecen niyazi 'ye geldiğinde meyhane muziği geliyor. Safinazın okul günlerini ve ailesiyle ilgili yorum yaptıgında aynen uyuyor sözleriyle müzik.. Şarkı tam 18 dakika uzun uğraş vermiştir bu şarkı için.. Şarkıyı söylerken bırakın klibi, filmi sanki gözlerimle şahit oldum. O kadar güzel yorumladı ki sizde dinleyin. Bazı genclerin şarkının sonunda çok güzel öğütler veriyor. Uyarılarıda eksik etmiyor. Ne diyeyim çok büyük bir insan ya..
Bir bölümde şarkıda gecen niyazi adlı kişiyi taklit ediyor keh keh felan cok güzel seslendiriyor

3 gündür en az 100 kez dinlemişimdir sarkıyı cok hosuma gitti
Şarkının sözleri asagıda...gün doğmadan uyandı kapıcı kasım arandıda yaktı ilk bafrasını sonra kalktı kaloriferi dışarıda yaman bir ayaz vardı asiye karısı, kızı safinaz uyuyorlardı sessiz, upuzun dün bütün gün on numarada çamaşırdaydılar ellerin kirini yugmaktan yorgun yeni bir gün diye düşünmedi ki değişik ne olacaktı ki onca daire onca merdiven ekmek al, bakkala git, çöp dök çöp. yaktı ocağı çayı demledi sonra da kaldırdı asiyesini ben çıkıyorum dedi siparişlere gecikmesin kızı uyandır dedi asiye kadın zorla yekindi of dedi bir of anam anam kızım safinaz kalk okul vakti daha çok uykum var uykum var anam güz günü dökülen yapraklar gibi öyle farksızca geçerken yıllar asiye temizlikte kasım inçıkta safinaz orta ikiye başlar okusun tek taş çekerim sırtımda okusun kul olmasın ellere diyen kasım geçtikçe sınıfları safinaz yıl sonunda kasılıyordu kapıcı kasım,kasım kasım herşeyin fiatı artıyordu ancak et, süt, bez, tuz ve yakacak ve kitap ve defter ve kalem ve de açacak artmayan tek şey aylığıydı kasımın artmayan tek şey aylığıydı ancak. fiatlar artıyordu kasımın ücreti sabit fiatlar artıyordu safinaz okuyordu safinazın okuduğu kitaplar yazıyordu bir doktorun işçiden şerefli olduğunu fiatlar artıyordu kasımın ücreti sabit kasımın ücreti fiatlara yetmiyordu birkaç ay daha sıktı dişini kapıcı kasım safinaz artık okula gidemiyordu. mecburdu safinaz da artık çalışmaya aile bütçesine katkıda bulunmaya okul önlüklerini ağlayarak çıkardı daha ondördünde fabrikaya başladı safinaz. gine erken kalkıyordu safinaz sabahları her sabah geçerek o aynı sokaktan kendi gibi insanlarla doldurup fabrikaları kendi gibilerine satıyorlardı malları. safinaz ondördünde at gibi çalışıyor sendika yok, sigorta yok, iş güvenliği de yok. safinaz hafta sonları sinemaya gidiyor bekliyor filmlerdeki o zengin bey çocuğunu. kendinden büyük kızlar kuaföre gidiyorlar hafta sonları boyalar sürüyorlar yüzlerine pazartesileri localardan sözediyorlar safinaz anlamadan bakıyor yüzlerine. safinaz foto roman okuyor, safinaz kupon kesiyor babası kader diyor, piyango bileti alıyor gündengüne yaşlanıyor dertleniyor anası safinaz eve erken gelmekten sıkılıyor. o aybaşı, aylığından pudra aldı kendine bir çift uzun çorap, topuklu ayakkabı pudrayı sürüp sürüp aynada baktı yüzüne ve o hafta sonu eve biraz daha geç geldi bir emeklinin oğluyum adım niyazi jön niyazi de derler dostlar sağolsun lise sondan terk okul durumu fabrikada muhasebeye takılıyorum. peder sağolsun levazımcıydı çok dostları vardı o zamanlardan eskiden yağ tüccarıymış şimdiki patron babamın dostuymuş o zamanlardan. okulda çok çaktım matematikten şimdi matematikten buluyorum yolumu ne biçim dünya bu dinine yandığım, aç bir ufak daha kafamızı bulalım. ha onu diyordum abiler adım niyazi, jön niyazi de derler dostlar sağolsun geçenlerde bir yavru düştü fabrikaya, mmmm fıstık gibi, ama adı biraz faul yani aysel diğil, canan diğil adı safinaz... hoş hepisi naz olsa ne yazar. geçende karşılaştık iş çıkışında, çaktım beykozu dedim. "haftasonu, hani anlarsınya... "bir kötü pudra sürmüş çıktı da geldi. keh, keh, keh, keh, keh. aylardan ramazan, teravih sonrası namazdan dönene dek bekledi karısı gelince kasım usul usul dokandı bu kızda bir haller var dedi asiye kasım irkildi "nola" dedi "nolabilirki?" asiye sustu başını önüne eğdi sonra da fısıldar gibi konuştu asiye dün gece sayıklıyordu "yapma niyazi" kasım dellendi fırladı yerinden tutup dövdü kızı allah yarattı demeden hiç ağlamadı safinaz öylece baktı babasına o akşam çıktı gitti ve bir daha eve hiç dönmedi baba evinden çıkıp gitmek kurtuluş mu kurtuluş mu? düşündü mü bu yolun sonu düzlük mü ya yokuş mu? varacağın en son nokta doğru mu yanlış mı? nereye safinaz? niyaziden hayır umma, ilaçsız bir kele benzer fabrikadan yömiyen söylesene neye yeter bak duruyor hususiler el ediyor cici beyler nereye safinaz? genelevde sermayesin patron alır kazancını dostun kumarda kaybeder senden çıkarır hıncını yıllar geçer sen çökersin dilenirsin aç avucunu nereye safinaz? bazen şansın yaver gider, biri çıkar evlenirsin bazen açarsın gözünü bir genelev işletirsin söylesenize safinazlar, bütün bunlar kurtuluş mu? kurtuluş nerede nerede safinaz? onbinlerce safinaz kurtuluş nerede?