• 12-12-2009, 16:32:17
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Şarkının adı safinaz.. Safinaz adlı bir kızın hikayesini anlatıyor.

    1.
    http://www.youtube.com/watch?v=EbGEvb81ei4


    2. şarkının devamı


    http://www.youtube.com/watch?v=sbOYe...eature=related



    ___________________

    Şarkı hakkında yorumum : O kadar güzel anlatıyorki şarkıda adı gecen niyazi 'ye geldiğinde meyhane muziği geliyor. Safinazın okul günlerini ve ailesiyle ilgili yorum yaptıgında aynen uyuyor sözleriyle müzik.. Şarkı tam 18 dakika uzun uğraş vermiştir bu şarkı için.. Şarkıyı söylerken bırakın klibi, filmi sanki gözlerimle şahit oldum. O kadar güzel yorumladı ki sizde dinleyin. Bazı genclerin şarkının sonunda çok güzel öğütler veriyor. Uyarılarıda eksik etmiyor. Ne diyeyim çok büyük bir insan ya..

    Bir bölümde şarkıda gecen niyazi adlı kişiyi taklit ediyor keh keh felan cok güzel seslendiriyor

    3 gündür en az 100 kez dinlemişimdir sarkıyı cok hosuma gitti Şarkının sözleri asagıda...

    gün doğmadan uyandı kapıcı kasım  
    arandıda yaktı ilk bafrasını 
    sonra kalktı kaloriferi 
    dışarıda yaman bir ayaz vardı 
    
    asiye karısı, kızı safinaz 
    uyuyorlardı sessiz, upuzun 
    dün bütün gün on numarada çamaşırdaydılar 
    ellerin kirini yugmaktan yorgun 
    
    yeni bir gün diye düşünmedi ki 
    değişik ne olacaktı ki 
    onca daire onca merdiven 
    ekmek al, bakkala git, çöp dök çöp. 
    
    yaktı ocağı çayı demledi 
    sonra da kaldırdı asiyesini 
    ben çıkıyorum dedi siparişlere 
    gecikmesin kızı uyandır dedi 
    
    asiye kadın zorla yekindi 
    of dedi bir of anam anam 
    kızım safinaz kalk okul vakti 
    daha çok uykum var uykum var anam 
    
    güz günü dökülen yapraklar gibi 
    öyle farksızca geçerken yıllar 
    asiye temizlikte kasım inçıkta 
    safinaz orta ikiye başlar 
    
    okusun tek taş çekerim sırtımda 
    okusun kul olmasın ellere diyen kasım 
    geçtikçe sınıfları safinaz yıl sonunda 
    kasılıyordu kapıcı kasım,kasım kasım 
    
    herşeyin fiatı artıyordu ancak 
    et, süt, bez, tuz ve yakacak 
    ve kitap ve defter ve kalem ve de açacak 
    artmayan tek şey aylığıydı kasımın 
    artmayan tek şey aylığıydı ancak.  
    
    fiatlar artıyordu kasımın ücreti sabit 
    fiatlar artıyordu safinaz okuyordu 
    safinazın okuduğu kitaplar yazıyordu 
    bir doktorun işçiden şerefli olduğunu 
    
    fiatlar artıyordu kasımın ücreti sabit 
    kasımın ücreti fiatlara yetmiyordu 
    birkaç ay daha sıktı dişini kapıcı kasım 
    safinaz artık okula gidemiyordu.  
    
    mecburdu safinaz da artık çalışmaya 
    aile bütçesine katkıda bulunmaya 
    okul önlüklerini ağlayarak çıkardı 
    daha ondördünde fabrikaya başladı safinaz.  
    
    gine erken kalkıyordu safinaz sabahları 
    her sabah geçerek o aynı sokaktan 
    kendi gibi insanlarla doldurup fabrikaları 
    kendi gibilerine satıyorlardı malları.  
    
    safinaz ondördünde at gibi çalışıyor 
    sendika yok, sigorta yok, iş güvenliği de yok.  
    safinaz hafta sonları sinemaya gidiyor 
    bekliyor filmlerdeki o zengin bey çocuğunu.  
    
    kendinden büyük kızlar kuaföre gidiyorlar 
    hafta sonları boyalar sürüyorlar yüzlerine 
    pazartesileri localardan sözediyorlar 
    safinaz anlamadan bakıyor yüzlerine.  
    
    safinaz foto roman okuyor, safinaz kupon kesiyor 
    babası kader diyor, piyango bileti alıyor 
    gündengüne yaşlanıyor dertleniyor anası 
    safinaz eve erken gelmekten sıkılıyor.  
    
    o aybaşı, aylığından pudra aldı kendine 
    bir çift uzun çorap, topuklu ayakkabı 
    pudrayı sürüp sürüp aynada baktı yüzüne 
    ve o hafta sonu eve biraz daha geç geldi 
    
    bir emeklinin oğluyum adım niyazi 
    jön niyazi de derler dostlar sağolsun 
    lise sondan terk okul durumu 
    fabrikada muhasebeye takılıyorum.  
    
    peder sağolsun levazımcıydı 
    çok dostları vardı o zamanlardan 
    eskiden yağ tüccarıymış şimdiki patron 
    babamın dostuymuş o zamanlardan.  
    
    okulda çok çaktım matematikten 
    şimdi matematikten buluyorum yolumu 
    ne biçim dünya bu dinine yandığım,  
    aç bir ufak daha kafamızı bulalım.  
    
    ha onu diyordum abiler adım niyazi, jön niyazi de derler dostlar sağolsun 
    geçenlerde bir yavru düştü fabrikaya, mmmm fıstık gibi, ama adı biraz faul 
    yani aysel diğil, canan diğil adı safinaz... hoş hepisi naz olsa ne yazar.  
    geçende karşılaştık iş çıkışında, çaktım beykozu dedim. "haftasonu, hani 
    anlarsınya... "bir kötü pudra sürmüş çıktı da geldi. keh, keh, keh, keh, keh.  
    
    aylardan ramazan, teravih sonrası 
    namazdan dönene dek bekledi karısı 
    gelince kasım usul usul dokandı 
    bu kızda bir haller var dedi asiye 
    
    kasım irkildi "nola" dedi "nolabilirki?"  
    asiye sustu başını önüne eğdi 
    sonra da fısıldar gibi konuştu asiye 
    dün gece sayıklıyordu "yapma niyazi" 
    
    kasım dellendi fırladı yerinden 
    tutup dövdü kızı allah yarattı demeden 
    hiç ağlamadı safinaz öylece baktı babasına 
    o akşam çıktı gitti ve bir daha eve hiç dönmedi 
    
    baba evinden çıkıp gitmek kurtuluş mu kurtuluş mu?  
    düşündü mü bu yolun sonu düzlük mü ya yokuş mu?  
    varacağın en son nokta doğru mu yanlış mı?  
    nereye safinaz?  
    
    niyaziden hayır umma, ilaçsız bir kele benzer 
    fabrikadan yömiyen söylesene neye yeter 
    bak duruyor hususiler el ediyor cici beyler 
    nereye safinaz?  
    
    genelevde sermayesin patron alır kazancını 
    dostun kumarda kaybeder senden çıkarır hıncını 
    yıllar geçer sen çökersin dilenirsin aç avucunu 
    nereye safinaz?  
    
    bazen şansın yaver gider, biri çıkar evlenirsin 
    bazen açarsın gözünü bir genelev işletirsin 
    söylesenize safinazlar, bütün bunlar kurtuluş mu?  
    kurtuluş nerede nerede safinaz?  
    onbinlerce safinaz kurtuluş nerede?
  • 12-12-2009, 16:57:41
    #2
    was
    Üyeliği durduruldu
    Resmen yaşıyosun hikayeyi Ben de şu parçasını özellikle severim
    http://www.youtube.com/watch?v=2zKwy...eature=related
  • 12-12-2009, 17:32:41
    #3
    Üyeliği durduruldu
    was adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Resmen yaşıyosun hikayeyi Ben de şu parçasını özellikle severim
    http://www.youtube.com/watch?v=2zKwy...eature=related
    Öylede böyle şarkıyı kimse mi dinlemeden geçer Üzen tarafta o beni
  • 12-12-2009, 20:53:46
    #4
    Çok güzell
  • 14-12-2009, 11:40:42
    #5
    Teşekkürler, o anı yaşamış gibi oldum.